اگر شکم بزرگی دارید، این 7 نکته را هنگام لباس پوشیدن در نظر بگیرید

به گزارش آی تی گپ، شما چاق نیستید فقط کمی چربی در اطراف شکم و میانه بدن خود دارید. اما همین مساله می تواند باعث بعضی ناامنی های شدید گردد. فرقی نمی نماید که این نوع اضافه وزن را چه بنامید، در هر حال می دانید که برای لباس پوشیدنتان مشکل ایجاد می نماید.

اگر شکم بزرگی دارید، این 7 نکته را هنگام لباس پوشیدن در نظر بگیرید

دغدغه هایی که با آن ها روبرو هستید عبارت اند از:

  • اجتناب از احساس دردناک فشار آوردن شلوار به شکم
  • پیدا کردن لباس راحت
  • به طور مداوم مجبور هستید شکم خود را به داخل بدهید.
  • کنار آمدن با ناراحتی بیرون زدگی شکم هنگام نشستن
  • شکستن دکمه های پیراهن پس از میل کردن یک وعده غذایی سنگین

آیا چگونگی لباس پوشیدن یک مرد با شکم بزرگ و در عین حال شیک و راحت ماندن یاد گرفتنی است؟ بله، ما در این مطلب چگونگی انجام این کار را به شما یاد می دهیم.

1. کت بپوشید

نخستین لباسی که به تخت شدن شکم بزرگ یاری می نماید و باید به آن توجه کنید کت است. کت به توزیع تصویر بدن یاری نموده و باعث می گردد افراد روی شکمتان تمرکز ننمایند. یک کت بلیزر، کت اسپرت، اورکت یا هر کت متناسب دیگری که شانه ها را برجسته نموده و ظاهر را باریک تر از آنچه هست نشان می دهد.

یک کت دبل برست ترجیحا به رنگ تیره به تبدیل بالاتنه چاق یاری نموده و نمایه نسبتا صافی را ارائه می دهد. یک کت متناسب انتخاب شیکی است و باعث می گردد بدون توجه به فرم بدنتان خوب به نظر برسید.

خط های ایجاد شده به وسیله کت دوخته شده فرد را باریک تر و بلندتر نشان می دهد. علاوه بر این اضافه کردن یک لایه اضافی در قالب یک کت با پارچه سبک هم یک روش موثر برای باریک و بلندتر کردن قالب بدن به شمار می رود. برای رسیدن به این تاثیر، یک کت بلیزر رنگ تیره را روی یک تیشرت یا پیراهن رنگ روشن بپوشید. رنگ روشن تر لایه درونی خط عمودی برجسته تری ساخته و به توسعه بصری بالاتنه فرد یاری می نماید.

2. تناسب نکته اصلی است

تناسب همواره مهم ترین بخش از کمد لباس است، اما هنگام تصمیم گیری یک مرد با شکم بزرگ برای لباس پوشیدن نکته اصلی است. بسیاری از آقایان دارای شکم بزرگ لباس هایی را امتحان می نمایند که باریک تر بوده و برای اندام های ریزتر مناسب هستند.

آخرین مد روز را رها نموده و لباس هایی کلاسیک، باکیفیت و کاربردی پیدا کنید که به شما احساس اعتماد به نفس بدهند. هنگامی که چیزی برای مخفی کردن دارید توجه ها را به سمت آن جلب نکنید. پوشیدن لباس های گشاد شما را چاق تر نشان داده و بعلاوه لباس های تنگ در قسمت های نامناسبی بدنتان را نشان می دهند. لباس را تهیه کنید که مقدار متناسب و باریک داشته باشد و نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد.

یک اشتباه رایج پوشاندن شکم بیرون زده خود با لباس گشاد است. متاسفانه این کار تاثیر معکوس دارد و حتی باعث می گردد چاق تر هم به نظر برسید.

ممکن است بخواهید لباس هایی خریداری کنید که در طی دو ماه دیگر پس از رسیدن به اهداف تناسب اندامتان مقدار تان شوند. این ترفند خودسازی شما را مجبور می نماید به اهداف خود پایبند باشید و توجه شما را به این حقیقت جلب می نماید که در حال حاضر اضافه وزن دارید.

کار راحت تر این است که لباس هایی را پیدا کنید که با بزرگ ترین قسمت بدنتان متناسب باشند و سپس آن ها را به وسیله یک خیاط تغیر دهید. در صورتی که شلوارتان از قسمت ران تنگ است یک سایز بزرگ تر خریداری کنید و کمر آن را به خیاط بدهید تا درست کند.

آیا تیشرتتان را روی شلوار قرار می دهید؟ تیشرت های غیررسمی با لبه انحنادار به آرامی روی شکم قرار می گیرند در حالی که از کناره ها بالا می روند. این تیشرت ها باید به مقدار کافی بلند باشند تا هنگام کش آمدن یا خم شدن بدن معلوم نگردد.

فقط پیراهن های آستین بلند بپوشید. این پیراهن ها ظاهرهای متناسب تری برای بدن ایجاد می نمایند. پیراهن های بدون آستین یا آستین کوتاه توجه بیشتری را به سمت شکم جلب می نمایند.

3. پارچه های سبک وزن را انتخاب کنید

لباس هایی که از جنس پارچه های سنگین یا ضخیم هستندروی ظاهر حجیم شکم بیشتر تاکید می نمایند. از قابلیت ذخیره گرمای پارچه های سنگین دوری نموده و از پارچه های سبک وزن بهره ببرید. از استفاده از پارچه های ساتن، ابریشم یا لاکرا اجتناب نموده زیرا این پارچه ها به بدنتان می چسبند و قسمت هایی که می خواهید پنهان کنید را برجسته می نمایند.

باید تفاوت بین پارچه هایی که در دسترس تان هستند را یاد بگیرید. باید پشم سنگین استوایی و نوعی از آن که لازم دارید را بشناسید. تفاوت بین نخ پنبه سبک وزن و نخ پنبه ضخیم تر را بشناسید.

از پوشیدن بافت های گشاد خودداری کنید. در عوض بافت های کشمیر یقه هفت بپوشید، زیرا به بدنتان حجم نمی دهند.

4. پارچه های کشی بپوشید

تکنولوژی پارچه های کشی پیشرفت های عظیمی را در سال های اخیر ایجاد نموده است. هدف پوشیدن لباس های تنگ نیست که کش بیایند، بلکه هدف پوشیدن لباس های متناسبی است که کمی هم جذب هستند.

این تکنیک هنگامی که کارهای روزمره خود را انجام می دهید راحتی بیشتری را برایتان فراهم می نماید. هنگامی که در محل کار حرکت می کنید، می خواهید تلفن را بردارید یا خم می شوید تا چیزی را از روی زمین بردارید، پارچه کشی به جای عقب رفتن با شما حرکت می نماید.

در پی شلوارهایی باشید که دارای نوار لغزنده هستند. به خاطر داشته باشید که می توانید استایل متناسب کلاسیک خود را داشته باشید و احتیاجی به لباس خیلی گشاد نیست. نوارهای لغزنده در اطراف کمر شلوار هنگام قدم زدن کمی آزادی عمل را فراهم می نمایند.

5. از رنگ های ساده تیره بهره ببرید

حتما این جمله را شنیده اید که رنگ مشکی فرد را لاغرتر نشان می دهد. حقایقی درباره این موضوع وجود دارد. رنگ های روشن تر توجه را جلب نموده اما رنگ های تیره تر توجه را پس می زنند. در صورتی که میان تنه شما از پایین تنه تان برجسته تر است پوشیدن لباس های تیره در بالاتنه و لباس های روشن در پایین تنه می تواند ظاهر متناسب تری را ایجاد کند.

رنگ های تیره ساده می توانند نواقصی که لباس نمی تواند بپوشاند را پنهان نمایند. چین های اضافی در هنگامی که پارچه نمی تواند بدنتان را بپوشاند در زمانی که لباس تیره رنگ باشد قابل رویت نیست. لازم به آشکارسازی این مساله نیست که همواره مشکی می پوشید تا ظاهر خود را پنهان کنید.

رنگ هایی در خانواده رنگ مشکی وجود دارند که می توانند به شما یاری نمایند که از جمله آن ها می توان به سرمه ای، آبی مشکی، آبی نفتی و آبی مایل به خاکستری اشاره نمود.

اگرچه پوشیدن پیراهن ها و شلوارهای تیره رنگ ممکن است شما را خسته کند. یک رنگ متضاد را برای برجسته سازی رنگ چهره خود ست کنید. به عنوان مثال یک پیراهن قرمز آلبالویی با یک شلوار سرمه ای بپوشید. علاوه بر این می توانید رنگ ها را بر اساس رنگ پوست خود انتخاب کنید.

مردانی که رنگ پوست گندمی یا تیره دارندمی توانند رنگ های تند مانند سرمه ای، قهوه ای تیره، سبز زیتونی یا حتی قرمز تند را انتخاب نمایند، اما در صورتی که رنگ پوستشان روشن باشد حداقل برای پیراهن و تیشرت بهتر است به سراغ رنگ های خنثی بروند.

مردانی با رنگ پوست تیره یا گندمگون می توانند با رنگ های تند مانند آبی سرمه ای، قهوه ای تیره، سبز زیتونی یا حتی قرمز تیره بازی نمایند. اگر پوست روشنی دارید، حداقل برای پیراهن ها و تیشرت های خود به سراغ رنگ های خاموش بروید.

6. پیراهن هایی بپوشید که چربی شکم را پنهان می نماید

در صورتی که جزو افرادی هستید که به صورت ذاتی اضافه وزن دارند یکی از برترین راه ها برای تنظیم کمد لباس و استایلتان انتخاب لباس هایی است که به پنهان کردن چربی شکمی ناخواسته یاری نمایند. با وجود اینکه پوشیدن پیراهن های تنگ اندامی وسوسه نماینده است، زیرا منحنی های بدن را نشان می دهد اما این کار توجه بیشتری را به قسمت هایی که نمی خواهید به آن ها توجه گردد جلب می نماید.

در عوض در پی پیراهن های گشادتر باشید که روی میان تنه تان گشاد قرار بگیرند تا هر حجم اضافه ای را به حداقل رسانده و اندام تخت تری را ایجاد نمایند.

به عنوان مثال پیراهن های دکمه دار که از پارچه های سبک وزن تهیه شده اند انتخاب های بسیار مناسبی هستند، زیرا بدون اینکه اینگونه به نظر برسند که شما در حال کوشش برای پنهان کردن چیزی هستید پوشش ایجاد می نمایند. لینن و نخ پنبه هم پارچه های خوبی برای افرادی که چاقی شکمی ذاتی دارند هستند زیرا نسبت به الیاف مصنوعی قابلیت تنفس و راحتی بیشتری دارند.

علاوه بر این در صورتی که می خواهید ظاهر رسمی تری داشته باشید سعی کنید این پیراهن ها را با یک بافت سبک وزن یا کت بلیزر به صورت لایه ای بپوشید. فقط مطمئن شوید که همه لباس ها کاملا متناسب هستند و ظاهرتان با پارچه اضافی احاطه نشده باشد.

برای داشتن یک استایل متناسب از تناسب پیراهن خود در اطراف شانه ها سینه اطمینان حاصل کنید. یعنی مطمئن شوید که نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد و بعلاوه راحت و بدون هیچ کششی روی میان تنه تان بیفتد.

7. برای تعادل ظاهر خود از اکسسوری بهره ببرید

در ادامه چند نکته درباره اکسسوری ها و ست کردن آن ها با لباس ها بیان نموده ایم:

  • ساسپندرها جایگزین های کاربردی ای برای کمربند هستند که خطوط عمودی واضحی را به جای خط افقی شنماینده کمربند که توجه را به میان تنه جلب می نماید ایجاد می نمایند. آن ها بعلاوه شلوار را بالای کمر نگه داشته و از قرار گرفتن شکم بالای خطر کمر جلوگیری می نمایند.
  • شلوار متناسب بپوشید؛ نوارهای پلاستیکی کناره های خط کمر شلوار به شکم شما فضای مورد احتیاج پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین را می دهد.
  • کراواتتان باید پهن تر از حالت میانه باشد؛ هنگام استفاده از کراوات، کراواتتان باید خط بالای کمربندتان برسد نه بالاتر و نه پایین تر.
  • در صورتی که تصمیم به استفاده از ساعت گرفتید، از ساعتی بهره ببرید که بند پهنی داشته باشد.
  • یک کلاه شیک که مناسب شخصیتتان است باعث می گردد با اعتماد به نفس تر به نظر برسید.
  • یاد بگیرید که تصویر ذهنیتان را کنترل نموده و ارسال سیگنال های منفی درباره اینکه چاق هستید را به حداقل برسانید. در عوض درباره بدن خود اعتماد به نفس داشته باشید و نشان دهید که استایل دارید و به جزئیات توجه می کنید.

منبع: Real Men Real Style

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2381

به "اگر شکم بزرگی دارید، این 7 نکته را هنگام لباس پوشیدن در نظر بگیرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "اگر شکم بزرگی دارید، این 7 نکته را هنگام لباس پوشیدن در نظر بگیرید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر شکم بزرگی دارید، این 7 نکته را هنگام لباس پوشیدن در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید