انور ابراهیم به نخست وزیری مالزی نزدیکتر شد

به گزارش آی تی گپ، انور ابراهیم در انتخابات فرعی که با هدف بازگشت وی به مجلس برگزار شده بود با اکثریت آرا پیروز شد و با این اقدام یک گام دیگر به سمت کرسی نخست وزیری مالزی نزدیکتر شد.

انور ابراهیم به نخست وزیری مالزی نزدیکتر شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، این پیروزی به معنی بازگشت انور به زندگی سیاسی تنها 5 ماه بعد از رهایی از زندان است. نکته جالب حضور ماهاتیر محمد و انور ابراهیم زیر یک پرچم بعد از 20 سال اختلاف با یکدیگر است.

انور که در 20 سال گذشته چهره جنبش اصلاح طلب مالزی بوده اکثریت 23500 رای گرفته شده برای کرسی منطقه پورت دیکسون را کسب کرد.

وی در همایش پیروزی خود به حامیانش گفت: اصلاحات در یک ماه یا چهارماه یا یک سال خاتمه نمی یابد. اصلاحات به معنی تصفیه و آزادسازی رسانه ها، بیرون کردن فساد و تبدیل رفتار اخلاقی به یک فرهنگ در سیاست است.

در ماه می ماهاتیر 93 ساله که راهنمایی ائتلاف اتحاد امید را برعهده داشت در انتخابات سراسری پیروز به شکست نجیب رزاق شد و به حکومت این سیاستمدار 61 ساله خاتمه داد.

انور ابراهیم در آن موقع در زندان به سر می برد و قادر به حضور در این رقابت نبود اما ائتلاف وی با ماهاتیر کلید پیروزی در این انتخابات بود. انور ابراهیم بعد از پیروزی ماهاتیر محمد مشمول عفو سلطنتی شد. ماهاتیر نیز بعد از بازداشت نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی قول داده که بعد از دو سال از قدرت کناره گیری نموده و راه را برای حضور انور به عنوان هشتمین نخست وزیر کشور فراهم کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 605

به "انور ابراهیم به نخست وزیری مالزی نزدیکتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انور ابراهیم به نخست وزیری مالزی نزدیکتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید