اندک اعتبارات موجود باید صرف پژوهش های کاربردی گردد

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حسین فیروزی در اولین جلسه ستاد استانی هفته پژوهش با بیان اینکه 24 تا 30 آذرماه به این مناسبت اختصاص پیدا نموده است، گفت: معتقدم هفته پژوهش سال جاری باید متفاوت تر از سالیان گذشته و با نگاه کاربردی برگزار گردد.

اندک اعتبارات موجود باید صرف پژوهش های کاربردی گردد

وی بر شناسایی نیازهای واقعی استان و پژوهش های مرتبط با این مسئله تاکید ویژه کرد و اضافه نمود: ضروری است پژوهش های صورت گرفته کاربردی و چاره نماینده نیازهای استان در همه ابعاد باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: اگر امر پژوهش به یک امر نهادینه تبدیل گردد می توان امیدوار بود که در آینده حلال بسیاری از مسائل استان باشد و اعتقاد دارم که اعتبارات اندک در اختیار باید در پژوهش های کاربردی هزینه گردد.

فیروزی با بیان اینکه در هفته پژوهش باید بخش خصوصی و فراوری گران حضور داشته باشند و از دستاوردهای پژوهشی در راستای افزایش فراوری و بهره وری استفاده نمایند، اظهارداشت: هفته پژوهش می تواند در ذهن کارآفرینان جرقه ایجاد کند و آنان را تشویق به استفاده از دانش و خلاقیت کند.

وی یادآور شد: هفته پژوهش می تواند بسترهای لازم برای تجاری سازی یافته های پژوهشی را مهیا کند و این امر یاری به معرفی استان در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 137

به "اندک اعتبارات موجود باید صرف پژوهش های کاربردی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندک اعتبارات موجود باید صرف پژوهش های کاربردی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید