اقدام هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در تحریم روسیه

به گزارش آی تی گپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه مشترک از وضع تحریم های جدید علیه روسیه خبر دادند. دور جدید تحریم ها به دلیل حمله به سه کشتی اوکراینی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال شده است.

اقدام هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در تحریم روسیه

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام نموده که مجازات های جدید علیه مقامات سرویس امنیتی فدرال روسیه و به دلیل مشارکت آنها در درگیری با شناورهای اوکراینی در تنگه کرچ (میان دریای سیاه و دریای آزوف) در نزدیکی کریمه اعمال شده است.

نیروهای دریایی روسیه در تاریخ 25 نوامبر سال 2018 به روی سه کشتی اوکراینی در تنگه کرچ آتش گگرددند. پس از توقیف شناورهای اوکراینی، 24 ملوان این کشور دستگیر شدند که همچنان در روسیه در بازداشت موقت بسر می برند.

همزمان کانادا اعلام نموده 114 شخص حقیقی و 15 شخص حقوقی را در پاسخ به اقدام نظامی روسیه علیه کشتی های اوکراینی تحریم نموده است.

اتحادیه اروپا هم هشت شخص جدید را به دلیل مشابه به لیست تحریم های خود علیه روسیه افزوده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری دولت آمریکا در زمان اعلام وضع تحریم های جدید گفت: ایالات متحده و متحدان سوی دیگر اقیانوس اطلس به روسیه اجازه ادامه تجاوز را نخواهند داد.

تحریم های آمریکا علاوه بر عاملان درگیری در کرچ، شامل شش نهاد نظامی فعال در شبه جزیره کریمه هم می گردد. جامعه جهانی الحاق این بخش مورد مناقشه به روسیه در سال 2014 را به رسمیت نشناخته است.

فراتر از شخصیت های حقیقی و حقوقی روسیه، وزارت خزانه داری ایالات متحده دو فعال جدایی طلب اوکراینی را به دلیل حمایت از انتخابات جمهوری های خودخوانده نزدیک به روسیه، تحریم نموده است.

اعمال تحریم های جدید علیه مسکو از سوی دولت آمریکا در حالی صورت می گیرد که بهبود روابط با روسیه، یکی از برنامه های اصلی ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی و ورود به کاخ سفید بوده است. با اینکه رئیس جمهوری ایالات متحده، عموماً علیه روسیه موضع جدی نمی گیرد، اما به نظر می رسد که دولت وی رویه سنتی سیاست خارجی واشنگتن در تقابل با مسکو را ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 358

به "اقدام هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در تحریم روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا در تحریم روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید