افزایش 11 درصدی ترددهای نوروزی در جاده های کشور

به گزارش آی تی گپ، از زمان شروع تعطیلات عید تا به امروز ورود و خروج 500 هزار وسیله نقلیه به استان اردبیل ثبت شد که افزایش 59 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

افزایش 11 درصدی ترددهای نوروزی در جاده های کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از افزایش 11 درصدی مقدار تردد خوردوها در راه های ارتباطی کشور در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

داریوش امانی روز جمعه در حاشیه بازدید از ایستگاه پویش همراهان سفر ایمن در جاده اردبیل - آستارا محدوده تونل حیران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از زمان شروع تعطیلات نوروز تا به امروز 19 میلیون و 266 هزار تردد وسایط نقلیه در راه های ارتیاطی کشور ثبت شد.

وی ادامه داد: در این مدت استان اردبیل جزو پرترددترین استان های کشور است که شاخص اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

امانی گفت: از زمان شروع تعطیلات عید تا به امروز ورود و خروج 500 هزار وسیله نقلیه به استان اردبیل ثبت شد که افزایش 59 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی از راه اندازی ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در 100 مجتمع خدماتی - رفاهی جاده های کشور در نوروز امسال خبر داد و فعالیت این مجتمع ها را در افزایش ماندگاری مسافران ، ایجاد مسافرت ایمن و پرنشاط برای رانندگان و همسفران آنها و کاهش تصادفات رانندگی بسیار موثر دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین با اشاره به این که یکی از اصلی ترین عوامل بروز تصادفات خواب آلودگی و خستگی رانندگان است اظهارامیدواری کرد در نوروز سال آینده با تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز ایستگاه های پویش همراهان سفر ایمن در 980 مجتمع خدماتی - رفاهی کشور راه اندازی و تصادفات جاده ای به حداقل برسد.

امانی افزود: راه اندازی این ایستگاه ها بدین معناست که رانندگان و مسافران مسیر سفر را جزو برنامه و زمان سفر حساب کرده و با توجه به پیام های ایمنی و استراحت 15 تا 20 دقیقه ای به ازای هر 2 ساعت سفر ، مخاطرات سفر را کاهش داده و از کل سفر خود نهایت استفاده را داشته باشند.

وی به رانندگان و مسافران توصیه کرد قبل از سفر از طریق تماس با مراکز اطلاع رسانی و سامانه جامع گویای 141 راهداری از آخرین شرایط جاده ها اطلاع حاصل کنند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 فروردین 1402 بروزرسانی: 4 فروردین 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2325

به "افزایش 11 درصدی ترددهای نوروزی در جاده های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 11 درصدی ترددهای نوروزی در جاده های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید