افتتاح خانه رمدانی با کاربری مجموعه فرهنگی و پذیرایی در دهه فجر

به گزارش آی تی گپ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، افتتاح خانه رمدانی با کاربری مجموعه فرهنگی و پذیرایی در دهه فجر صورت می پذیرد.

افتتاح خانه رمدانی با کاربری مجموعه فرهنگی و پذیرایی در دهه فجر

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

داستان چیست؟

سیف الله فرزانه در بازدید از بافت تاریخی ساری با اشاره به واگذاری 10 ساله خانه رمدانی به وسیله صندوق احیا و بهره برداری به بخش خصوصی در اسفند 1396 گفت: واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی و تغییر کاربری زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی از سیاست های این وزارتخانه به منظور حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه استفاده از این بناهای تاریخی و خانه های قدیمی و برگشت آن به جریان زندگی بهترین شیوه برای صیانت از این بخش میراث فرهنگی کشور و انتقال به نسل بعدی بشمار می آید، یادآور شد: این بنا از سال 1384 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از سال 1385 نیز اقدامات مرمتی آن شروع شده است.

فرزانه توضیح داد: نبود زمینه های اقتصادی در حوزه میراث فرهنگی منجر به تخریب بخشهای عمده ای از آثار ارزشمند کشور شده است.

این مسئول گفت: منابع اقتصادی برای حفظ آثار تاریخی محدود است، ولی واگذاری درست به بخش خصوصی و برگشت این آثار فرهنگی به چرخه اقتصادی کشور ضمن تحول منطقه، نگاه به میراث فرهنگی به عنوان هزینه اضافه به دولت را اصلاح می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: تا به امروز پنج بنای تاریخی مازندران در شهرستانهای چالوس، آمل، بابل و ساری به وسیله صندوق احیا بناهای تاریخی، به بخش خصوصی واگذار شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1276

به "افتتاح خانه رمدانی با کاربری مجموعه فرهنگی و پذیرایی در دهه فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خانه رمدانی با کاربری مجموعه فرهنگی و پذیرایی در دهه فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید