با گام گذاشتن به داخل این کافی شاپ عجیب در روسیه، انگار وارد یک دنیای دوبعدی شده اید!

به گزارش آی تی گپ، کافه Bw در روسیه دو شعبه متفاوت در مسکو و سن پترزبورگ دارد و یکی از پیشنهادهای خوب برای بازدید جهانگرد ها است.

با گام گذاشتن به داخل این کافی شاپ عجیب در روسیه، انگار وارد یک دنیای دوبعدی شده اید!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دلیل تفاوت این کافه ها چیست؟

تفاوت این است که طوری طراحی شده که وقتی به داخل آن پا می گذارید به ناگاه خود را در یک دنیای دوبعدی می یابید. انگار یک دفعه شما وارد دنیا رمان تخیلی پخستان شده اید.

پَختستان، رمان کوتاهی از الهی دان و استاد دانشگاه انگلیسی، ادوین ابوت ابوت است که اولین بار آن را در سال 1884 میلادی منتشر شد. در این کتاب از دنیای خیالی دوبُعدی پَختستان برای نشان دادن فرهنگ سلسله مراتبی انگلستان دوره ویکتوریا استفاده شده است. این کتاب بیشتر یک تمثیل عبرت آموز است تا یک داستان؛ و نیز نقدی است تند و گزنده از ساختار اجتماعی و سیاسی جامعهٔ روزگار خود و ارزش ها و روابط انسانی در آن.

اما شاید صاحب این کافه ها اصلا به این کتاب نظری نداشته و این فقط تداعی معانی در ذهن من است که بعد از دیدن عکس های این کافه ها، من را یاد کتاب پخستان انداخت.

برای تبدیل این کافه ها به نمای ظاهری و فریب دهنده دوبعدی رنگ غالب آن سفید انتخاب شده و بعد حاشیه های وسایل و دیوارها با رنگ مشکی نوعی طراحی شده اند که نمای دوبعدی و نوعی شباهت آن به یک نقاشی را در ذهن برانگیزد.

حتی روف این کافه هم به این شکل هستند. خوشبختانه دیگر نوشیدنی ها و غذاهای این کافه سیاه و سفید نیستند و رنگی نرمال دارند!

ایده ساختن چنین کافی شاپی در انتهای سال 2019 به فکر صاحبانش رسید. آنها در ابتدا فقط بودجه 350 هزار روبلی داشتند و با قرض کردن 100 هزار روبل دیگه بودجه لازم جور شد.

آماده سازی کافی شاپ فقط یک ماه طول کشید و البته 100 کیلوگرم رنگ در جریا ن آن استفاده شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1780

به "با گام گذاشتن به داخل این کافی شاپ عجیب در روسیه، انگار وارد یک دنیای دوبعدی شده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گام گذاشتن به داخل این کافی شاپ عجیب در روسیه، انگار وارد یک دنیای دوبعدی شده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید