اعزام تیم های ارزیاب به مناطق سیل زده پلدختر

به گزارش آی تی گپ، احمد مراد پور در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: سیلاب شب گذشته در پلدختر به بخش غربی دیواره ساحلی و منازل مجتمع مسکن مهر این شهر خسارت جدی وارد کرد.

اعزام تیم های ارزیاب به مناطق سیل زده پلدختر

وی با بیان اینکه مسکن مهر پلدختر از نظر رعایت اصول مهندسی ایراد و دارای اشکالات متعددی است، اضافه کرد: جانمایی سایت مسکن مهر پلدختر از ابتدا نامناسب، بدون مطالعه و غیر کارشناسی و در مسیر سیلاب واقع شده و ورودی ساختمان ها نسبت به خیابان و کوچه ها پایین تر است و همین امر موجب ورود سیلاب به منازل ساکنان این منطقه شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان، گفت: طبقات همکف واحدهای مسکن مهر پلدختر به جای پارکینگ، مسکن مسکونی احداث شده که این دارای اشکال عمده ای است و با بارش های رگباری آب وارد منازل مردم می گردد.

مرادپور، مهمترین مشکل مسکن مهر پلدختر را پایین بودن سطح ورودی خانه ها نسبت به خیابان دانست و اضافه کرد: به شهرداری اعلام شد از مسکونی شدن طبقه هم کف جلوگیری گردد و اگر می توانند آن را به پارکینگ تبدیل نمایند تا بخشی از این خسارت کم می گردد.

وی، عمده مشکل مسکن مهر را ورود سیلاب بالا دست سایت مسکن مهر دانست و خاطر نشان کرد: باید آب در بالا دست مسکن مهر پلدختر مدیریت گردد، کانال این منازل خطر آفرین بوده و به لحاظ جانمایی دارای اشکال است و باید اصلاح گردد.

معاون عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: باید این دو کار در مسکن مهر پلدختر انجام گردد تا ساکنان آن از این وضعیت نجات پیدا نمایند.

مرادپور گفت: سیلاب به انبارها و احشام دو ساختمان که خارج از محدوده شهر به صورت غیر مجاز ساخته بودند خسارت وارد کرد.

وی، اضافه کرد: تا کنون از میزان دقیق خسارات وارده به شهرستان پلدختر در جریان سیلاب اطلاع دقیقی در دست نیست و در این رابطه کارشناسان و تیم هایی به مناطق آسیب دیده شهرستان اعزام شده و پس از جمع آوری اعلام خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری لرستان، گفت: در جاده پلدختر - خرم آباد نقاط ضعف زیادی وجود دارد که باید شناسایی و مورد توجه و رفع شوند.

مرادپور اضافه کرد: شهرستان پلدختر با توجه به اینکه در مسیر خروجی آب های استان بوده، مستعد سیل و سیلاب است.

وی گفت : شب گذشته اعضای ستاد بحران شهرستان پلدختر خوب پای کار آمدند و راهها را بازگشایی کردند و پس از سپری شدن بحران برای حل مسائل برنامه ریزی می گردد.

معاون عمرانی استانداری لرستان همچنین، خبر انتشار شده از سوی رسانه ها مبنی بر سقوط یک دستگاه سواری پراید به درون رودخانه کشکان را تکذیب کرد و اضافه کرد: هنوز این خبر را هیچ منبع موثق و مسئولی رسمی تایید نکرده و تنها بر اساس شنیده ها است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 148

به "اعزام تیم های ارزیاب به مناطق سیل زده پلدختر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام تیم های ارزیاب به مناطق سیل زده پلدختر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید