تور استانبول: استانبول؛ گذراندن یک روز فوق العاده در منطقه مودا

به گزارش آی تی گپ، اگر قصد دارید استانبول را از زاویه ای دیگری ببینید، به منطقه مودا (Moda) در بخش آسیایی شهر بروید؛ جایی که می توانید روی صخره ها بنشینید و چشم اندازهای اروپایی استانبول را دیدن کنید.

تور استانبول: استانبول؛ گذراندن یک روز فوق العاده در منطقه مودا

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

بخش آسیایی شهر استانبول، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در کشور ترکیه محسوب می گردد و کماکان برای بسیاری از گردشگران که معمولا در منطقه سلطان احمد و بی اوغلو وقت می گذرانند، ناشناخته به جای مانده است. اما کافی است سوار یک کشتی مسافربری شوید و خود را به منطقه مودا، مجذوب نماینده ترین مکان بخش آناتولی برسانید.

اگر دوست دارید تجربه های منحصر به فردی را در سفر به استانبول کسب کنید، در ادامه خبرنگاران شما را با ماجراجویی هایی که می توانید در تفریحگاه مودا در یک سفر یک روزه تجربه کنید، آشنا خواهد نمود.

در کنار تنگه بسفر بگردید

ساحل مودا برای قدم زدن در کنار تنگه بسفر و تماشا کردن استانبول از یک زاویه دیگر، انتخاب فوق العاده ای است. مهم نیست چه ساعتی از شبانه روز باشد، همواره در اینجا با مردم محلی روبه رو خواهید شد که در حال دوچرخه سواری یا دویدن هستند. آخر هفته ها اما باغ چای مملو از افرادی است که برای لذت بردن از تماشای منظره بی نظیر این ساحل از زیر سایه درختان به اینجا می آیند.

به خرید مواد غذایی بروید

کادیکوی بالیک پازاری (بازار ماهی کادیکوی) چیزی بیشتر از یک بازار ماهی تازه است. شما در اینجا همه چیز پیدا خواهید کرد؛ از محصولات تازه گرفته تا پنیر، روغن، قهوه، آجیل، دسرهای ترکی و عسل. قدم زدن در این بازار طولانی در فضای باز، تجربه ای پر از شلوغی، عطر بازار محلی و سر و کله زدن فروشنده ها است. اگر احساس گرسنگی کردید حتما در رستوران چیا (Çiya) توقف کنید؛ رستورانی که برترین کباب ها و بعلاوه، غذاهای لذیذ آناتولی را در این کوچه مشهور کادیکوی به مشتریانش ارائه می دهد.

در کافه های مجذوب نماینده وقت بگذرانید

مودا جاده سی (خیابان مودا) و اطراف آن پر از کافه های جالبی است که مردم محلی در طول روز در آن ها وقت می گذرانند و در حین نوشیدن قهوه باهم صحبت می نمایند. یکی از برترین مکان ها برای توقف با حس و حال پرشور محلی، کافه دنج با فضای صمیمی یر (Yer) است. فروشگاه نانوایی نان (Naan Bakeshop) نیز الماس دیگری در این منطقه آسیایی است که نان های تازه فوق العاده ای (و ساندویچ های با نان خوشمزه) می پزد.

به موزه باریش مانچو (Barış Manço) سر بزنید

باریش مانچو، یکی از هنرمندان پیشتاز و موسسان ژانر راک آناتولی است که در دهه های 70 و 80 بسیار مشهور و محبوب بود. خانه وی در منطقه مودا با یک مجسمه، موهای بلند، سبیل چخماقی و استایل قومی تبدیل به خانه موزه شد و هر روز پر از طرفدارانی است که از سراسر دنیا برای بازدید به این مکان سر می زنند.

در خانه اپرای ثریا (Surreyya) به تماشای یک اجرا بنشینید

خانه اپرای ثریا که در سال 1972 به عنوان اولین خانه تئاتر موزیکال در بخش آناتولی استانبول تاسیس شد، قطعا ارزش تماشا را دارد. معماری زیبای آن به خصوص سرسرای بزرگ با فرش های قرمز و نرده های پر نقش و نگار، چشم بینندگان را به خود خیره می نماید. برای تکمیل یک روز جالب و تجربه ای فراموش نشدنی هم که شده، بلیط نمایش که شامل کنسرت های موسیقی کلاسیک، اجرای باله و اپرا می گردد، تهیه کنید.

در رستوران تاریخی کوچو (Koço) نوشیدنی و غذا بخورید

رستوران کوچو که در سال 1928 تاسیس شده است، نماد و نشانه منطقه مودا به شمار می آید و رفتن به آنجا و مزه کردن غذاهای خوشمزه آن، یک تجربه کلاسیک استانبولی است که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. قبل از رفتن به آنجا حتما میز خود را رزرو کنید، زیرا این رستوران بسیار شلوغ و محبوب است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2093

به "تور استانبول: استانبول؛ گذراندن یک روز فوق العاده در منطقه مودا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: استانبول؛ گذراندن یک روز فوق العاده در منطقه مودا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید