آشنایی با قابلیت های مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ؛ نمایش بی نهایت

به گزارش آی تی گپ، شرکت سامسونگ در اولین روزهای تابستان سال جاری از جدیدترین مانیتور خود با نام ViewFinity S8 (S80PB) رونمایی کرد.

آشنایی با قابلیت های مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ؛ نمایش بی نهایت

این سری از مانیتورهای تازه در دو مدل 32 و 27 اینچی و با قابلیت هایی همانند پنل IPS، وضوح تصویر UHD، زاویه دید 178 درجه ای، پایه منعطف و قابل چرخش، زمان واکنش 5 میلی ثانیه ای و… طراحی شده است.

این مانیتور تازه اما با کاربرد و ویژگی های متمایزی نسبت به نسل قبلی مانیتورهای سامسونگ عرضه شده است. ViewFinity S8 همان طور که از نامش پیداست به منظور ارائه تجربه ای ارزشمند از نمایش بی نهایت به بازار آمده تا طراحان، هنرمندان نوآور و فراوری نمایندگان خلاق محتوا را از جست و جو برای یافتن مانیتوری کارآمد بی احتیاج کند.

رنگ ها

محتواهای ویدئویی و پلتفرم های مربوط به آن رشدی انفجاری را طی می نمایند و محبوبیت آنها هر روز در میان نسل تازه و به خصوص نوجوانان بیشتر می گردد. در پی این موضوع فراورینمایندگان محتوا برای خلق ویدئوهای باکیفیت و مجذوب کننده به ابزارها و مانیتورهای حرفه ای احتیاج دارند. در نتیجه درخواست ها برای داشتن مانیتورهای حرفه ای افزایش یافته است.

براساس آمارهای موسسه Markets & Research ابعاد بازار مانیتورهای حرفه ای در سال 2021 تا حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می شد و پیش بینی می گردد که این رقم تا سال 2028 به 1.5 میلیارد دلار برسد.

برای کاربرانی که به فراوری محتوا مشغول هستند، مقوله رنگ و نمایش واقعی آن اهمیت فوق العاده ای دارد و وجود یک نقص کوچک می تواند بر کیفیت محتوا تاثیر گذارد.

مانیتورهای تازه سری ViewFinity S8 سامسونگ از قابلیت پوشش 98 درصدی طیف رنگ های DCI-P3 برخوردار است. دامنه یا گاموت رنگ DCI-P3 مانند نمونه های قدیمی تر خود مثل sRGB و Adobe RGB اندازه توانایی نمایش و پوشش رنگ های قابل تشخیص چشم انسان را نشان می دهد. گاموت رنگ DCI-P3 به منظور ایجاد استانداردی ویژه رسانه ها و دستگاه های دیجیتال طراحی شده و نسبت به نسل های قبلی، توانایی بیشتری در نمایش واقعی رنگ ها دارد.

توانمندی مانیتور ViewFinity S8 در پوشش گسترده تر رنگ ها موجب شده تا این مانیتور تاییدیه PANTONE را دریافت کند. این تاییدیه، تضمین می نماید که ViewFinity S8 قادر به نمایش و بازفراوری 2 هزار رنگ و 110 سایه رنگ سیستم تطبیق پنتون (PMS) است.

مانیتورهای سری ViewFinity S8 بعلاوه به علت عملکرد مطلوب خود در نمایش محتواهای HDR گواهی DisplayHDR را از انجمن استانداردهای الکترونیکی ویدئویی (VESA) دریافت نموده است.

نورها

احتمالا شب ها در زمان رانندگی به دفعات با مشکل نور چراغ ماشین هایی که از روبرو می آیند روبرو شده اید. در این زمان ها معمولا چشم برای چند ثانیه دچار کم بینایی می گردد و اثرات تابش نور چراغ دید ما را مختل می نماید. شکل کم اثرتر اما گسترده تر این مشکل در زمان تماشای مانیتورها و تلویزیون ها دیده می گردد. زمانی که در طول روز نور خورشید به صفحه نمایش می تابد و در هنگام شب نور چراغ اتاق بر روری پنل نمایشگر می افتد.

در این موارد معمولا راهکارهای ابتدایی مثل کشیدن پرده های اتاق یا تاریک کردن فضای خانه پیش روی بیننده ها واقع شده است. برای کاربران مانیتورهای تازه ViewFinity S8 سامسونگ این چالش با پنل ضدتابش به طور کامل حل شده است. سری ViewFinity S8 به علت عملکرد عدم بازتاب نور پنل خود اولین تاییدیه UL دنیا را دریافت نموده است.

پنل مانیتور ViewFinity S8 از نوع مات طراحی شده تا کاربران در هر زمان و موقعیتی رنگ ها و تصاویر را به برترین شکل ممکن مشاهده نمایند. به یاری نمایشگر مات، تمرکز و حواس کاربران تنها بر روی محتوا متمرکز می گردد و دیگر خبری از نورهای آزار دهند ه ای که بعضا بر روی صفحه نمایش می افتد، نخواهد بود.

تاییدیه عدم بازتاب نور پس از آنالیز های آزمایشگاه مستقل و مشهور UL (Underwriters Laboratories) به مانیتور ViewFinity S8 داده شد. این مانیتور های تازه در هر سه بخش اندازه روشنایی نمایشگر در اتاق تاریک، اندازه روشنایی صفحه نمایش و اندازه وضوح تصاویر در زمان تابش نور خارجی بر روی صفحه نمایش عملکرد مطلوب و عالی را به ثبت رسانده است.

هیسونگ ها، معاون ارشد بخش نمایشگرهای سامسونگ در خصوص مانیتورهای تازه این شرکت می گوید: مانیتور ViewFinity S8 مجموعه ای از کوشش ها و هدف های سامسونگ برای ارائه محصولاتی کاربردی به مشاغل و حرفه هایی است که به دقت، ریزبینی و استحکام در کار خود احتیاج دارند. خیلی خوشحالم که با این مانیتور تازه امکان استفاده از تمامی ظرفیت ها را به طراحان، هنرمندان و متخصصان ارائه می دهیم تا از فناوری ما برای خلق ایده ها و تجربیات نو بهره ببرند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2226

به "آشنایی با قابلیت های مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ؛ نمایش بی نهایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قابلیت های مانیتور ViewFinity S8 سامسونگ؛ نمایش بی نهایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید