آخرین فصل کاوش معبد لائودیسه به شرط تخصیص اعتبار انجام می گردد

به گزارش آی تی گپ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر گشته، آخرین فصل کاوش معبد لائودیسه به شرط تخصیص اعتبار انجام می گردد.

آخرین فصل کاوش معبد لائودیسه به شرط تخصیص اعتبار انجام می گردد

محمد احمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند درباره اقدامات حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند در امسال بیان نمود: امسال بازسازی جداره مسجد امام حسن (ع) انجام می گردد و دو بنای تاریخی شهرستان نیز در آستانه ثبت در لیست آثار ملی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی سرابهای نهاوند نیز در دستور کار واقع شده است، اظهار کرد: مقرر شده بهره برداری از سراب گیان به سازمان همیاری شهرداری های استان سپرده گردد و ما نیز در دیگر سراب ها مسئولیت خود را همراه با منابع طبیعی انجام می دهیم.

احمدی با بیان اینکه احداث بازارچه دائمی صنایع دستی نهاوند یکی از الزامات ما در شهرستان بوده و جانمایی ابتدایی آن اجرا شده، اضافه کرد: برای احداث سفره خانه سنتی و خانه مسافر پرونده هایی داریم که در حال آنالیز هستند.

وی درباره اقامتگاه بومگردی هم مطرح نمود: متأسفانه در نهاوند اقامتگاه بومگردی وجود ندارد اما متقاضیانی برای احداث بومگردی داریم که پرونده های آنها در دست آنالیز است و در حالت کلی استقبال برای احداث بومگردی در نهاوند کم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند ادامه داد: با یاری دهیاران روستاهای دارای ظرفیت جلساتی با اهالی برگزار شده و درباره تأثیرات مالی و فرهنگی بومگردی بر منطقه مطالبی ارائه کردیم که امیدواریم بزودی به نتیجه برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2341

به "آخرین فصل کاوش معبد لائودیسه به شرط تخصیص اعتبار انجام می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آخرین فصل کاوش معبد لائودیسه به شرط تخصیص اعتبار انجام می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فصل کاوش معبد لائودیسه به شرط تخصیص اعتبار انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید