6 ویژگی که امیدواریم وان پلاس 10 و 10 پرو داشته باشند

به گزارش آی تی گپ، اگرچه سال جاری وان پلاس 9T به دست کاربران نمی رسد، اما در سال 2022 شاهد عرضه جدیدترین پرچم داران این شرکت خواهیم بود. مطابق معمول، گوشی های وان پلاس 10 و 10 پرو در سه ماهه نخست یا دوم سال 2022 راهی بازار خواهند شد.

6 ویژگی که امیدواریم وان پلاس 10 و 10 پرو داشته باشند

مدتی قبل وان پلاس اعلام نمود که رابط کاربری گوشی های تازه این شرکت، ترکیبی از Oxygen OS و Color OS اوپو خواهد بود که هنوز جزئیات زیادی از آن فاش نشده است. در این مطلب قصد داریم تعدادی از ویژگی های مورد انتظار خود را از این گوشی ها مطرح کنیم. لازم به ذکر است این ویژگی ها بر اساس شایعات یا اخبار نیستند و فقط فهرستی از خواسته هایی است که امیدواریم وان پلاس برای نسل تازه پرچم داران خود عملی کند.

1. تغییر ندادن ترکیب دوربین ها

طی سال های گذشته گوشی های وان پلاس به دلیل استفاده از دوربین های نه چندان باکیفیت مورد نقدها گسترده ای قرار می گرفتند. اما وان پلاس 9 پرو به لطف دوربین های خیلی خوب مورد توجه گسترده ای نهاده شد. به همین دلیل امیدواریم وان پلاس 10 پرو همین فرمول را ادامه دهد. باید خاطرنشان کنیم وان پلاس 9 پرو از دوربین های اصلی، اولترا واید، تله فوتو و سنسور سیاه وسفید بهره می برد و در وان پلاس 9 هم همین ترکیب (به غیر از تله فوتو) استفاده شده است.

البته در این میان، وان پلاس بهتر است سنسور سیاه وسفید را کنار بگذارد و در عوض توجه بیشتری به دوربین اولترا واید و تله فوتو نشان دهد. از طرف دیگر، امیدواریم وان پلاس 10 هم به دوربین تله فوتو مجهز گردد که احتمال ارائه چنین معینه ای بسیار پایین است.

دوربین گوشی های سری وان پلاس 9 به لطف بهره گیری از متخصصان شرکت هاسلبلاد، در زمینه دقت رنگ حرف زیادی برای گفتن دارند و اگر این شرکت در زمینه سخت افزار دوربین هم برای سری وان پلاس 10 مثمر ثمر واقع گردد، با عکس های بسیار بهتری روبرو خواهیم شد.

2. بهبود عمر باتری

عمر باتری گوشی های سری وان پلاس 9 خیلی بد نیست اما در عین حال عالی هم محسوب نمی گردد. این در حالی است که در گذشته گوشی های وان پلاس در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داشتند. به همین دلیل گوشی های سری وان پلاس 10 باید بتوانند این مشکل را به طور کامل رفع نمایند. دلیل اصلی عمر باتری پایین سری وان پلاس 9 معین نشده ولی نسل بعدی آن ها نباید با چنین مسئله ای روبرو شوند.

اما در نهایت استفاده از باتری های بزرگ تر ممکن است تنها راه حل موثر باشد. به عنوان مثال باتری های پیکسل 6 پرو و گلکسی S21 اولترا به طور قابل توجهی بزرگ تر از وان پلاس 9 پرو هستند. با این حال، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی وان پلاس 9 احتمالا همچنان برای نسل بعدی این گوشی هم کافی خواهد بود.

3. عرضه با شارژر

اپل در سال 2020 با حذف شارژر از جعبه سری آیفون 12، روندی را شروع کرد که از آن موقع سامسونگ و گوگل هم آن را ادامه داده اند ولی هنوز وان پلاس به این جریان ملحق نشده است. با توجه به اینکه پرچم داران وان پلاس برای شارژ سریع از فناوری انحصاری استفاده می نمایند، امیدواریم در سال 2022 این گوشی ها بدون شارژر راهی بازار نشوند.

بر اساس یکی از شایعات، وان پلاس 10 پرو از سرعت شارژ 125 وات پشتیبانی می نماید و مدل استاندارد هم احتمالا مبتنی بر شارژ 65 وات خواهد بود. با این حال، وان پلاس طی سال های گذشته بارها نشان داده که پیرو ترندهای بازار است. به عنوان مثال می توانیم به بهره گیری از بریدگی نمایشگر و حذف جک هدفون اشاره کنیم. به همین دلیل دیر یا زود این شرکت هم شارژر را از جعبه پرچم داران خود حذف می نماید ولی در کل امیدواریم این کار را تا حد ممکن به تعویق بیندازد.

4. بهره گیری از شیشه محافظ بهتر

وان پلاس 9 پرو به هیچ عنوان گوشی ارزان ای نیست و با این وجود، پنل جلویی و پشتی این گوشی از شیشه محافظ گوریلا گلس 5 بهره می برند. این یعنی نه تنها برترین شیشه محافظ شرکت کورنینگ استفاده نشده، بلکه این شیشه محافظ حتی در رتبه دوم هم قرار ندارد. اگر وان پلاس میخواهد پرچم داران 1000 دلاری به دست کاربران برساند، باید از شیشه های محافظ بسیار بهتری استفاده کند.

بنابراین وان پلاس برای گوشی های وان پلاس 10 و 10 پرو باید حداقل از شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس بهره ببرد. باید خاطرنشان کنیم پیکسل 6 پرو حدود 200 دلار ارزان تر از وان پلاس 9 پرو است و در پنل جلویی و پشتی از شیشه محافظ ویکتوس بهره می برد. جالب اینجاست که در سال 2017 وان پلاس 7 پرو 669 دلاری همراه با گوریلا گلس 5 راهی بازار شد. این یعنی با وجود اینکه قیمت گوشی های وان پلاس طی این چند سال به طور قابل توجهی افزایش پیدا نموده، ولی این شرکت همچنان به شیشه محافظ این گوشی ها توجه چندانی نشان نمی دهد.

5. کنترل محدودیت عملکرد چیپست

تقریبا تمام گوشی های هوشمند از قابلیت موسوم به Throttle بهره می برند که به منظور جلوگیری از گرمای بیش از حد پردازنده، قدرت آن را محدود می نماید تا مصرف انرژی هم کاهش پیدا کند. این ویژگی اگرچه فواید زیادی دارد، ولی به دلیل محدود کردن توان سخت افزاری با انتقاد بخشی از کاربران روبرو می گردد. در این میان بعضی گوشی ها این کار را بیش از حد معمول انجام می دهند. در سال 2021، معین شد که رابط کاربری Oxygen OS عملکرد چیپست اسنپدراگون 888 را برای انجام کارهای معمولی در گوشی های سری وان پلاس 9 محدود می نماید تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

وان پلاس به دلیل عدم اطلاع رسانی در خصوص این موضوع با نقدها گسترده ای روبرو شد و کاربران هم امکان کنترل کردن این معینه را ندارند. به همین دلیل وان پلاس برای سری وان پلاس 10 باید امکان کنترل این معینه را مهیا کند تا کاربرانی که مسئله ای با کاهش عمر باتری ندارند، بتوانند از تمام توان چیپست استفاده نمایند.

6. افزایش ظرفیت حافظه داخلی

در دورانی که ظرفیت حافظه داخلی گوشی های پرچم دار روزبه روز بیشتر می گردد و بیشتر شرکت ها گوشی های دارای حافظه 512 گیگابایتی راهی بازار نموده اند، حداکثر ظرفیت حافظه گوشی های پرچم دار وان پلاس به 256 گیگابایت محدود شده است. البته بسیاری از کاربران به 512 گیگابایت حافظه داخلی نیازی ندارند و احتمالا می گویند چنین معینه ای اصلا اهمیت ندارد.

اگر از گوشی خود فقط برای گشت وگذار در شبکه های اجتماعی و گرفتن چند عکس استفاده می کنید، 128 یا حتی 64 گیگابایت هم کافی است. با این حال، بخشی از کاربران از گوشی خود برای ضبط ویدیوهای 8K استفاده می نمایند که وان پلاس 9 پرو همراه با این معینه راهی بازار شد و مطمئناً نسل بعدی آن هم از چنین قابلیتی بهره می برد. این ویدیوها حجم زیادی را اشغال می نمایند و به خصوص اگر اهل دانلود فیلم و سریال، بازی های سنگین و دیگر کارهای این چنینی هستید، خیلی زود با کمبود حافظه روبرو می شوند.

وان پلاس اگر می خواهد به عنوان رقیب مهم برندهایی مانند اپل و سامسونگ در نظر گرفته گردد، باید مانند این برندها ظرفیت 512 گیگابایتی را ارائه دهد. باید خاطرنشان کنیم مدل های پرو آیفون 13 از حداکثر ظرفیت 1 ترابایت بهره می برند و در چنین شرایطی 512 گیگابایت هم دیگر ظرفیت بسیار بالایی محسوب نمی گردد.

سخن آخر

وان پلاس به لطف ارائه پرچم داران مجذوب کننده در بعضی بازارها هواداران پروپاقرص زیادی دارد و امیدواریم گوشی های وان پلاس 10 و 10 پرو هم بار دیگر بتوانند توجه کاربران را به خود جلب نمایند. به نظر شما این گوشی ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2012

به "6 ویژگی که امیدواریم وان پلاس 10 و 10 پرو داشته باشند" امتیاز دهید

1 کاربر به "6 ویژگی که امیدواریم وان پلاس 10 و 10 پرو داشته باشند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ویژگی که امیدواریم وان پلاس 10 و 10 پرو داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید