6 علامت اصلی آنفولانزا چیست؟

به گزارش آی تی گپ، تشخیص علائم اولیه آنفولانزا می تواند به جلوگیری از شیوع بیماری و بعلاوه درمان آن قبل از پیشرفتش یاری کند.

6 علامت اصلی آنفولانزا چیست؟

بیماری آنفولانزا یک سری علائم اولیه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علائم اولیه و درمان بیماری آنفولانزا به خواندن این مطلب در خبرنگاران ادامه دهید.

خستگی بیش از میزان و ناگهانی

روزهای کوتاه و کاهش نور خورشید می تواند منجر به احساس خستگی گردد. بین خستگی عادی و خستگی مفرط تفاوت هایی وجود دارد.

خستگی مفرط و ناگهانی یکی از علائم اولیه آنفولانزا است. اگرچه آنفولانزا علائم اولیه دیگری نیز دارد. خستگی می تواند از علائم سرماخوردگی معمولی نیز باشد، اما شدت خستگی در بیماری آنفولانزا بیشتر است (تفاوت های سرماخوردگی و آنفولانزا را در این بیشتر نوشته شرح داده ایم). احساس خستگی و ضعف مفرط می تواند در فعالیت های نرمال شما اختلالاتی ایجاد کند.

در این چنین شرایطی باید فعالیت های خود را کاهش داده و به بدن خود استراحت دهید. چند روز از محل کار یا مدرسه مرخصی گرفته و در تخت خواب خود بمانید. استراحت کردن سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و در مبارزه با ویروس ها به شما یاری خواهد نمود.

بدن درد و لرز

بدن درد و لرز نیز از علائم اولیه معمول بیماری آنفولانزا هستند. درصورتی که به ویروس آنفولانزا مبتلا شده باشید محتمل است تصور کنید بدن دردتان علت دیگری دارد، مثلا این بدن درد می تواند به علت ورزش کردن باشد. این درد می تواند در هر نقطه ای از بدن و مخصوصا در نواحی سر، پشت و پاها باشد.

این بدن درد می تواند همراه با لرز باشد. آنفولانزا می تواند قبل از ایجاد تب سبب لرز گردد. پتو پیچیدن به خودتان می تواند به بالابردن دمای بدن یاری نموده و به این صورت لرز شما را کاهش دهد. درصورتی که بدن درد داشتید می توانید از مسکن هایی از قبیل استامینوفین (تایلنول)، یا ایبوپروفن (آدویل، موترین) بهره ببرید.

سرفه

سرفه های خشک و مداوم می تواند از علائم اولیه بیماری باشد. این سرفه ها می تواند جزو علائم آنفولانزا باشد. آنفلوانزا می تواند خس خس سینه و تنگی نفس نیز ایجاد کند. ممکن است سرفه های شما خلط دار باشد.

اگرچه سرفه های خلط دار در مراحل اولیه آنفلوانزا ایجاد نمی شوند. درصورتی که به مسائل تنفسی از جمله آسم یا آمفیزم مبتلا هستید، با پزشک خود تماس گرفته و با او مشورت کنید تا بیماری شما عوارض دیگری نداشته باشد. در صورتی که احساس می کنید بازدم شما بدبو است و یا خلط شما رنگی شده با پزشک خود تماس بگیرید. ابتلا به برونشیت یا ذات الریه می تواند از عوارض آنفلوانزا باشد.

برای کاهش تعداد سرفه ها می توانید از داروهای تسکین دهنده سرفه یا قطره سرفه بهره ببرید. مرطوب نگاه داشتن گلو و نوشیدن آب و چای بدون کافئین نیز می تواند به شما یاری کند. همواره به هنگام سرفه کردن جلوی دهان خود را بگیرید و برای جلوگیری از توسعه عفونت دستان خود را بشویید.

گلودرد

سرفه های مربوط به آنفلوانزا می تواند منجر به گلودرد گردد. بعضی از ویروس ها مانند آنفلوانزا، می توانند بدون سرفه نیز باعث گلودرد شوند. در مراحل اولیه آنفولانزا، در گلو احساس خارش ایجاد می گردد. شاید به هنگام خوردن غذا و نوشیدن نوشیدنی نیز احساس عجیبی داشته باشید. محتمل است با پیشرفت عفونت ویروسی، گلودرد شما بدتر گردد.

چای بدون کافئین و آب بنوشید، سوپ مرغ و رشته بخورید. 8 اونس آب ولرم، یک قاشق چای خوری و یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین را مخلوط نموده و آن را غرغره کنید.

تب

تب نشان می دهد که بدن شما در حال مبارزه با عفونت ها است. تب های مربوط به بیماری آنفلوانزا معمولا بیش از 38 درجه سانتی گراد است. تب یکی از نشانه های معمول آنفولانزا است، اما هرفردی که به این بیماری مبتلا گردد تب نمی کند. بعلاوه وقتی به این ویروس مبتلا شوید محتمل است احساس لرز نیز داشته باشید اما تب نکنید. معمولا ایبوپروفین و استامینوفین برای این کاهش این حالت مناسب هستند، اما این داروها نمی توانند به بهبود و درمان بیماری یاری نمایند.

مسائل گوارشی

علائم اولیه بیماری آنفولانزا می تواند به نواحی پایین تر از سر،گلو و سینه نیز توسعه پیدا کند. بعضی از انواع این ویروس می تواند منجر به اسهال، حالت تهوع، معده درد و یا استفراغ گردد.

اسهال و استفراغ از عارضه های کمبود آب در بدن هستند. برای جلوگیری از کم آبی، آب، نوشیدنی های ورزشی، آبمیوه بدون قند، چای بدون کافئین بنوشید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویتامین های مورد احتیاج بدن برای افراد میانسال را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2260

به "6 علامت اصلی آنفولانزا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علامت اصلی آنفولانزا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید