6 علت برای خرید گلکسی A06 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن آن)

به گزارش آی تی گپ، سامسونگ با رونمایی و عرضه جدیدترین محصول مالی خود یعنی گلکسی A06، همچنان در پی جذب کاربران با بودجه محدود، در بازار گوشی های هوشمند مالی است. این گوشی که در آگوست 2024 (کمتر از 1 ماه قبل) به بازار عرضه شد، با امکانات خوب و قیمت مناسب، پتانسیل تبدیل شدن به یک مالی محبوب را دارد. با این حال، بسیاری هنوز منتظرند تا ببینند این دستگاه در عمل چگونه ظاهر می گردد. در این مقاله، به آنالیز دلایل خرید و نخریدن گلکسی A06 می پردازیم تا به شما یاری کنیم تصمیم گیری بهتری هنگام خرید این گوشی داشته باشید.

6 علت برای خرید گلکسی A06 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن آن)

مشخصات فنی گلکسی A06

نام گوشیگلکسی A06
ابعاد167.3 × 77.3 × 8 میلی متر
وزن189 گرم
کیفیت ساختپشت پلاستیکی، فریم پلاستیکی
سیم کارتتک سیم کارت (نانو سیم) یا دو سیم کارت (نانو سیم، دوگانه)
نوع نمایشگرPLS LCD
اندازه نمایشگر6.7 اینچ
رزولوشن نمایشگر720 × 1600 پیکسل (تراکم پیکسلی 262 پیکسل در هر اینچ)
سیستم عاملاندروید 14 - پشتیبانی 2 ساله نرم افزاری
تراشه مدیاتک هلیو G85 (12 نانومتری)
پردازندههشت هسته ای (2 × 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و 6 × 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G52 MC2
حافظه داخلی و رم64 گیگابایت حافظه داخلی با 4 گیگابایت رم

128 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت رم

درگاه کارت حافظهmicroSDXC (شکاف اختصاصی)
دوربین- 50 مگاپیکسل، f/1.8، (واید) با فوکوس اتوماتیک

- 2 مگاپیکسل، f/2.4، (عمق سنج)

کیفیت ویدئو دوربین اصلی1080p با 30/60 فریم بر ثانیه
دوربین سلفی8 مگاپیکسل، f/2.0
بلندگوبله - تکی
جک 3.5 میلی متریبله
وای فایWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct
بلوتوث5.3
پورت شارژرType-C 2.0
حسگرهااثر انگشت (کنار)، شتاب سنج، حسگر مجاورت، قطب نما
باتریلیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپر ساعت، غیر قابل تعویض
شارژ25 وات سریع
رنگ هاآبی، طلایی، سفید
قیمتحدود 125 دلار- از 7 تا 8 میلیون تومان

با در نظر گرفتن این مشخصات، فکر می کنید آیا گلکسی A06 ارزش خرید دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به آنالیز پاسخ این پرسش بپردازیم.

دلایل خرید گلکسی A06

1. اندازه بزرگ صفحه نمایش

یکی از نقاط قوت و دلایل ارزش خرید بالای گلکسی A06، اندازه بزرگ صفحه نمایش آن است. این گوشی با یک نمایشگر 6.7 اینچی در دسترس قرار می گیرد که فضای زیادی برای تماشای فیلم، بازی و مرور صفحات وب فراهم می نماید. این اندازه بزرگ برای کاربرانی که به تجربه بصری غنی و نمایش جزئیات بیشتر علاقه دارند، بسیار مناسب است.

نمایشگر بزرگ این گوشی با نسبت صفحه نمایش به بدنه 83.8 درصد، حس فراگیری بیشتری را در هنگام استفاده از محتوا به کاربر می دهد چون اندازه حواشی کمتری را حین کار با آن حس خواهید کرد. اگرچه رزولوشن 720 در 1600 پیکسل ممکن است در مقایسه با دستگاه های رده بالا پایین تر به نظر برسد و به این موضوع هم در بخش دلایل نخریدن این گوشی اشاره نموده ایم، اما کسانی که به اندازه بزرگ پنل علاقه مند هستند، احتمالا هنگام خرید گلکسی A06 این موضوع را فاکتور خواهند گرفت.

2. باتری پرظرفیت

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی A06 یکی از ویژگی های مجذوب نماینده این دستگاه و از دلایل خرید آن به شمار می رود. این باتری با ظرفیت بالا، امکان استفاده طولانی مدت از گوشی را بدون احتیاج به شارژ مجدد فراهم می نماید. برای کاربرانی که احتیاج به استفاده مداوم از گوشی دارند، این ویژگی بسیار حائز اهمیت است چون با توجه به مشخصات فنی، این باتری می تواند خیلی راحت تا 2 روز کاربران را همراهی کند.

البته اگر کارتان با گوشی زیاد باشد و هر روز بخواهید با آن بازی کنید، وب گردی انجام دهید و مواردی از این دست، احتمالا تا 1 روز به راحتی شما را همراهی خواهد نمود که باز هم با توجه به اندازه کار، عدد بسیار خوبی به شمار میرود. بنابراین، اگر در پی گوشی ای هستید که بتواند همراه مطمئنی برای شما در طول روز باشد، خرید گلکسی A06 انتخاب مناسبی خواهد بود.

3. شارژر سریع گلکسی A06

یکی دیگر از مزایای گلکسی A06، پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی است. شاید این شارژر نتواند مثل شارژرهای خیلی سریع بازار، شارژ گوشی را در مدت کوتاهی از 0 به 100 برساند اما نکته مهم اینجاست که این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا در مدت زمان کوتاهی، میزان زیادی از باتری را شارژ کند. این ویژگی به ویژه برای افرادی که همواره در حال حرکت هستند و زمان کمی برای شارژ گوشی دارند، بسیار مفید است.

وجود شارژر سریع در یک گوشی مالی، ویژگی قابل توجهی است که در کمتر گوشی ای در این رده قیمتی دیده می گردد. حتی گوشی های شیائومی هم قیمت با گلکسی A06 هم شارژرهای 18 واتی دارند یا درون بسته بندی آن ها شارژر 10 واتی قرار گرفته است که این موضوع ارزش خرید گلکسی A06 را به شکل قابل توجهی در مقایسه با آن ها افزایش می دهد.

4. دوربین اصلی باکیفیت

گلکسی A06 با داشتن دوربین دوگانه 50 + 2 مگاپیکسلی، امکانات خوبی را برای عکاسی فراهم می نماید. دوربین اصلی با دیافراگم f/1.8، به کاربر امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا در شرایط نوری مساعد را می دهد. این دوربین قادر است تصاویر با جزئیات بالا و رنگ های طبیعی فراوری کند. البته نباید انتظار داشته باشید این دوربین در تمام شرایط نوری عالی ظاهر گردد. توجه داشته باشید این گوشی کمتر از 150 دلار قیمت دارد و طبیعتا در برترین شرایط نوری هم شاید گاهی اوقات نتواند تصاویر خیلی باکیفیت ثبت کند. اما با توجه به هزینه ای که برایش پرداخت می کنید، قطعا آنچه را که می خواهید به شما ارائه می دهد.

علاوه بر این، دوربین 2 مگاپیکسلی عمق سنج نیز به ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه یاری می نماید. اگرچه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ممکن است در مقایسه با دیگر دستگاه ها ضعیف تر به نظر برسد، اما همچنان برای گرفتن عکس های سلفی مناسب و تماس های ویدیویی کافی است. هرچند ما دوربین سلفی را به عنوان نقطه قوت این گوشی در نظر نمی گیریم چون کیفیت آن شاید در بعضی از مواقع رضایت بخش نباشد. هرچند این دوربین نمی تواند باعث کاهش ارزش خرید گلکسی A06 گردد.

5. امکانات نرم افزاری خوب گلکسی A06

یکی از ویژگی های مثبت و دلایل ارزش خرید داشتن گلکسی A06، امکانات نرم افزاری آن است. این گوشی با سیستم عامل اندروید 14 عرضه می گردد و سامسونگ متعهد شده است که دو به روزرسانی عمده اندروید را برای این دستگاه ارائه دهد. در حالت عادی، One UI قابلیت های بسیار خوبی دارد که سبب می گردد گوشی های مجهز به آن از رقبای خود از لحاظ امکانات نرم افزاری جلوتر باشند. اینکه سامسونگ میخواهد به صورت منظم و قطعی دو سال دیگر هم این گوشی را آپدیت کند خبر بسیار خوبی محسوب می گردد.

علاوه بر این، رابط کاربری One UI سامسونگ با ارائه امکانات شخصی سازی متنوع، تجربه کاربری خوبی را برای کاربران فراهم می نماید. از جمله این امکانات می توان به تنظیمات مختلف برای نمایشگر، قفل صفحه، ویجت ها و حتی رنگ آیکون ها اشاره نمود.

6. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی مجزا

گلکسی A06 از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی می نماید که به کاربران این امکان را می دهد تا فضای ذخیره سازی گوشی خود را افزایش دهند. این قابلیت به ویژه برای کاربرانی که احتیاج به ذخیره سازی حجم زیادی از عکس ها، ویدئوها و فایل های دیگر دارند، بسیار مفید است. اگرچه این گوشی دوربینی با کیفیت خارق العاده ندارد که بخواهد فیلم هایی با کیفیت بالا ضبط کند یا تصاویر پرحجمی را به ثبت برساند اما به خاطر کم بودن ظرفیت حافظه داخلی، وجود چنین قابلیتی آرامش خاطر خوبی برای کاربران فراهم می نماید.

یکی از نکات مثبت این گوشی، وجود یک درگاه اختصاصی برای کارت حافظه جانبی است. این بدان معناست که کاربران می توانند به صورت همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه استفاده نمایند، بدون اینکه احتیاجی به فدا کردن یکی از سیم کارت ها باشد.

دلایل نخریدن گلکسی A06

1. عدم بهره مندی از استاندارد IP

یکی از نقاط ضعف گلکسی A06، عدم بهره مندی از هرگونه استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این دستگاه حتی از استاندارد حداقلی IP53 نیز برخوردار نیست، که این به معنای آسیب پذیری بیشتر در برابر رطوبت و ذرات گرد و غبار است. برای کاربرانی که در محیط های پر از گرد و غبار یا مرطوب فعالیت می نمایند، این موضوع ممکن است یک نگرانی بزرگ باشد. از آن جایی که هم که بیشتر مشتری های این گوشی یا کم سن یا افرادی که خواستار یک گوشی سرکاری یا گوشی دوم اند هستند، می توان گفت عدم بهره مندی از استاندارد IP می تواند یک ضعف بزرگ برای این گوشی باشد. چون حداقل مقاومت در برابر پاشش آب هم می توانست دلگرمی خوبی باشد.

عدم وجود مقاومت در برابر آب، به این معنی است که کاربران باید بیشتر مراقب باشند که دستگاه خود را در شرایط بارانی یا محیط های مرطوب قرار ندهند. چون حتی پاشش آب هم می تواند باعث نفوذ مایع درون دستگاه و خرابی آن گردد.

2. نمایشگر ضعیف گلکسی A06

یکی دیگر از معایب و دلایل ارزش خرید پایین گلکسی A06، نمایشگر PLS LCD با رزولوشن پایین 720 در 1600 پیکسل است. این نمایشگر با چگالی پیکسلی 262 پیکسل در هر اینچ، کیفیت تصویر نسبتاً پایینی را ارائه می دهد که ممکن است برای کاربرانی که به نمایشگرهای با کیفیت بالا عادت دارند، ناامیدنماینده باشد. در مقایسه با رقبا که از نمایشگرهای AMOLED یا IPS با رزولوشن بالاتر بهره می برند، گلکسی A06 در این زمینه ضعف دارد.

علاوه بر این، روشنایی نمایشگر نیز ممکن است در زیر نور مستقیم خورشید کافی نباشد. این موضوع باعث می گردد که استفاده از گوشی در فضای باز و در شرایط نوری شدید دشوارتر گردد. برای کاربرانی که به تجربه بصری با کیفیت و روشنایی بالا اهمیت می دهند، این مسئله یک نقطه ضعف جدی محسوب می گردد. سوا از تمام این موارد، سامسونگ حتی این پنل را به رفرش ریت 90 هرتزی هم مجهز ننموده که باعث می گردد برای کسانی که به کیفیت نمایشگر اهمیت می دهند، گلکسی A06 عملا ارزش خرید خاصی نداشته باشد.

3. عدم عرضه به همراه لوازم جانبی

گلکسی A06 بدون لوازم جانبی اصلی مانند قاب محافظ و شارژر در جعبه عرضه می گردد. این مسئله می تواند برای کاربرانی که انتظار دارند این لوازم همراه با گوشی عرضه گردد، ناامیدنماینده باشد. این رویکرد، مشابه سیاست های اخیر سامسونگ و اپل در محصولات رده بالای آن هاست، اما در یک گوشی مالی، ممکن است این امر به عنوان یک نقطه ضعف تلقی گردد. البته که سامسونگ مدت هاست چنین سیاستی را در پیش گرفته و قطعا هم آن را اصلاح نخواهد نمود.

خرید جداگانه لوازم جانبی برای گلکسی A06 می تواند هزینه های اضافی برای کاربران به همراه داشته باشد. علاوه بر این، عدم وجود قاب محافظ و شارژر در جعبه، ارزش خرید گلکسی A06 را در مقایسه با رقبا به شدت کاهش می دهد. رقبایی که حداقلی ها را درون بسته بندی در اختیار کاربران قرار می دهند تا کاربر مجبور به پرداخت هزینه اضافی جهت خرید این لوازم نباشد.

4. پردازنده قدیمی و رم محدود گلکسی A06

گلکسی A06 از پردازنده مدیاتک هلیو G85 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد که با لیتوگرافی 12 نانومتری و در سال 2020 معرفی شده است. این پردازنده اگرچه برای استفاده های روزمره کافی است، اما در مقایسه با چیپست های جدیدتر، کارایی کمتری دارد. این مسئله به ویژه در اجرای بازی های سنگین یا انجام بازی کاملا مشهود است و اجازه نمی دهد کاربر تجربه لذت بخشی از کار با گوشی داشته باشد.

علاوه بر این، رم 4 یا 6 گیگابایتی این گوشی نیز ممکن است برای کاربرانی که به استفاده های سنگین تر و اجرای برنامه های متعدد به طور همزمان علاقه دارند، کافی نباشد. این محدودیت ها باعث می گردد که عملکرد کلی دستگاه در مقایسه با رقبا ضعیف تر باشد و تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود در دسترس بودن پردازنده های خوب از کوالکام و حتی خود مدیاتک، استفاده از چنین پردازنده ای درون یک گوشی 125 دلاری کمی ناامیدنماینده است و می تواند ارزش خرید گلکسی A06 را کاهش دهد.

آیا خرید گلکسی A06 منطقی است؟ سخن پایانی

با اینکه قصد مقایسه مستقیم را نداریم، اما ذکر این نکته لازم است که پوکو C65 در مقایسه با گلکسی A06، در بعضی جوانب عملکرد بهتری دارد. این گوشی با پردازنده مشابه و رم و حافظه داخلی 8/256 گیگابایتی در دسترس است که در اجرای چندین برنامه به صورت همزمان (مولتی تسکینگ) عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. علاوه بر این، نمایشگر 90 هرتزی پوکو C65 با وجود رزولوشن 720 پیکسل، تجربه ای روان تر و مجذوب نماینده تر از گلکسی A06 ارائه می دهد.

بعلاوه، پوکو C65 علی رغم 18 واتی بودن شارژر، برخلاف گلکسی A06 با شارژر عرضه می گردد که این نکته می تواند برای بسیاری از کاربران مجذوب نماینده تر باشد. اگرچه شارژ این دستگاه ممکن است کمی نمایدتر باشد، اما وجود شارژر در جعبه می تواند یک مزیت مهم محسوب گردد.

به صورت کلی، اگر قیمت گلکسی A06 کمی پایین تر بود این گوشی می توانست ارزش خرید بیشتری داشته باشد. با این حال، در مقایسه با رقبا، این دستگاه زمانی ارزش خرید دارد که به برند سامسونگ علاقه زیادی داشته باشید و نخواهید در این بازه قیمتی از شرکت دیگری گوشی خریداری کنید. بعلاوه، اگر به امکانات شخصی سازی گسترده سامسونگ و پشتیبانی نرم افزاری قابل اطمینان آن اهمیت می دهید، این گوشی می تواند انتخاب فوق العاده ای باشد. به همین علت، خرید گلکسی A06 بستگی زیادی به اولویت ها و انتظارات شما از یک گوشی هوشمند دارد.

منبع: خبرنگاران مگ

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2424

به "6 علت برای خرید گلکسی A06 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن آن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای خرید گلکسی A06 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن آن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید