5 نکته مهم برای انتخاب عطر ایده آل تابستانی ، با این روش بی نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید

به گزارش آی تی گپ، عطر و رایحه دلپذیر یکی از وجوهی است که ظاهر شخصیت افراد را نمایان می نماید و بعلاوه مهم ترین وسیله حفظ بوی خوش بدن در فصل گرماست. به همین دلیل در این مطلب 6 نکته مهم برای انتخاب عطر ایده آل تابستانی را یادآوری نموده ایم.

5 نکته مهم برای انتخاب عطر ایده آل تابستانی ، با این روش بی نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید

خبرنگاران - آرش نهاوندی: تابستان فصل مسافرت و مهمانی و گردش است. شاید یکسری از دیدار ها و قرارهای کاری مهم نیز در این فصل انجام گیرد. عطر یکی از ملزومات حضور در مهمانی ها و جلسات کاری است چرا که عطر و رایحه دلپذیر یکی از وجوهی است که ظاهر شخصیت افراد را نمایان می نماید. بعلاوه در فصل تابستان بدن تعریق بیشتری دارد و پس از هر بار استحمام احتیاج به حفظ بوی خوش بدن احساس می گردد. عطر مهم ترین وسیله حفظ بوی خوش بدن در فصل گرماست. این دلایل و مجموعه ای از دلایل دیگر اهمیت انتخاب عطر مناسب برای فصل تابستان را تعیین می نماید. به گزارش ووگ، در این مطلب به نکاتی درباره انتخاب عطر مناسب در فصل تابستان اشاره نموده ایم.

  • چطور عطر تقلبی نخریم؟ | 7 راه برای تشخیص عطر تقلبی از اصل
  • عطر فقط بوی خوش نیست! | 8 مزیت شگفت انگیز استفاده از عطر
  • برترین راه پیشگیری از بروز علائم حساسیت به بوی عطر ؛ خوشبوهای پردردسر!

با عطری که دوست دارید آغاز کنید

چه چیزی بهتر از انتخاب یک رایحه مطلوب که یک خاطره دلنشین را به یادتان می آورد. به عنوان مثال، اگر علاقه دارید تعطیلات تابستانی خود را در مزرعه ای پر از گل و گیاه مانند اسطوخودوس سپری کنید، رایحه هایی را انتخاب کنید که می تواند یادآور حضور شما در این مکان ها باشند. رایحه های گلی مانند لیمو، زنبق، مگنولیا و سدر، چوب صندل و عنبر برترین گزینه برای شما هستند. انتخاب چنین عطرهایی نه تنها شما را به روزهای گذشته بازمی گرداند بلکه روحیه شما را صرف نظر از موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، بالا می برد.

انواع غلظت عطر را بشناسید

وقتی نوبت به انتخاب در صنعت عطر می گردد، درک غلظت و نحوه عملکرد برای دو شاخه کلی از عطرها، یعنیاو د پارفوم Eau De Parfum (EDP) و او دتوالتEau De Toilette (EDT) مفید است. پریانش دوبی، مدیر ارشد بازاریابی، تارز بیوتی، توصیه می نماید: اودتوالت گزینه بهتری برای تابستان است زیرا در فراوری او دتوالت ها از 5 الی 15 درصد اسانس روغنی معطر استفاده می گردد که جلوه ای مطبوع و سبک می دهد. برعکس، یک اودو پارفوم حاوی بین 15 تا 30 درصد غلظت روغن معطر است که آن را برای هوای گرم نسبتا سنگین می نماید. اکنون که تفاوت کلیدی در شرایط آن ها را می دانید، بین غلظت ها بر اساس عملکرد انتخاب کنید، به عنوان مثال، یک اودوتوالت سبک تر برای یک روز در دفتر کار و یک اودو پارفوم قوی برای میهمانی به خوبی کار می نماید.

روزها را با رایحه های گلی و سبز، سبک نگه دارید

در روزهای ملایم استفاده از رایحه هایی که در محدوده بوی گل های ساحلی و عجیب و غریب قرار می گیرند، توصیه می گردد، رایحه های تندتر و عمیق تر مانند چرم و مخمل توصیه نمی گردد. دکتر بلوسوم کوچهار، رایحه درمانگر و بنیانگذار Blossom Kochhar Aroma Magic می گوید: در پی عطری باشید که خلق و خوی شما را تقویت کند و طراوت بخش و آرام بخش باشد. برای ساخت عطر، گل رز، وانیل، چوب صندل، شکوفه پرتقال، ماندارین، یاس، لیمو، ترنج یا گیاهان سبزتر رزماری و نعناع را امتحان کنید.

تست بو کردن و اسپری کردن

وقتی نوبت به خرید عطر می رسد، تست بوییدن و اسپری کردن روی دست را امتحان کنید. بطری را بو کنید و احساسات خود را درک کنید، برای اینکه بیشتر احساس کنید، آن را روی مچ دست خود به عنوان آزمایش بمالید و کمی به آن فرصت دهید تا اسانس آن جذب پوست دست گردد. دکتر کوچهار می گوید، رایحه های میانی و پایه برجسته تر هستند. برای تصمیم گیری در خصوص عطر تابستانی بعدی خود به آنچه حواس تان به شما می گویند اعتماد کنید.

راه رسیدن به رایحه خاص

رایحه های لایه بندی شده را برای رسیدن به رایحه خاص خود درنظر بگیرید. در لایه بندی عطر، عطرهای متعدد روی یکدیگر اسپری می شوند تا رایحه ای بسیار منحصر به فرد و خاص ساخته گردد. اگر دلتان می خواهد عطر شما بی نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشد، حتما لایه بندی عطر را امتحان کنید. برای لایه بندی قاعده کلی این است که با خانواده عطرهای مکمل همراه شوید. به عنوان مثال، رایحه های شیرین وانیل و کارامل به خوبی با عطرهای تابستانی گلی مانند گل رز و یاس هماهنگ می شوند. از سوی دیگر، رایحه های مرکبات که در نارنگی نیز وجود دارد، در ترکیب با رایحه های تند مانند دارچین، جوز هندی و فلفل به خوبی عمل می نماید؛ به این صورت می توانید خاص ترین رایحه را بسازید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2350

به "5 نکته مهم برای انتخاب عطر ایده آل تابستانی ، با این روش بی نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای انتخاب عطر ایده آل تابستانی ، با این روش بی نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید