گزارش عملکرد کنکور دکتری فردا به مجلس می رود

به گزارش آی تی گپ، سخنگوی سازمان سنجش از ارائه گزارش عملکرد کنکور دکتری ناپیوسته (PHD) به اعضای مجلس خبر داد.

گزارش عملکرد کنکور دکتری فردا به مجلس می رود

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار ، درباره میزان فرکانس راکت های بازرسی مورد استفاده سازمان سنجش در جلسه کنکور و نقدها به بردن گوشی داخل جلسه آزمون اظهار کرد: بردن گوشی تلفن همراه به جلسه ربطی به راکت ها ندارد. راکت هایی که تهیه شده حتی موبایل خاموش را هم نشان می دهد. در کنکور سال های گذشته هم گوشی تلفن همراه، ساعت هوشمند و یا هندزفری به صورت موردی به جلسه کنکور وارد می شده است. این موارد صورت جلسه شده و با داوطلبان متخلف برخورد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه این راکت ها حتی موبایل خاموش را هم تشخیص می دهند، اضافه نمود: بردن گوشی تلفن همراه به جلسه کنکور موضوع جدیدی نیست.

سخنگوی سازمان سنجش درباره دلیل تحویل نگرفتن کد ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت از داوطلبان دکتری، شرح داد: اطلاعات داوطلبان کنکور دکتری در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت شده است و حتما نباید از داوطلبان در محل برگزاری آزمون کد خود اظهاری دریافت می شد. هدفمان از انجام این کار، غربالگری دوم داوطلبان بود تا اطمینان پیدا کنیم که ناقلی وارد حوزه نشود و اگر هم تعدادی داوطلب حضور داشته باشند از سایرین جدا شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزئیات جلسه روز بعد نمایندگان مجلس با مسئولان سازمان سنجش و وزارت علوم نیز گفت: در جلسه فردا (12 مرداد) با نمایندگان مجلس گزارش عملکرد کنکور دکتری ارائه خواهد شد.

زرین آمیزی ادامه داد: در جلسه مذکور با نمایندگان مجلس گزارشی از تمهیدات و پروتکل های اجرایی سازمان سنجش در حوزه های امتحانی کنکور دکتری ناپیوسته از سوی سازمان سنجش و وزارت علوم به مسئولان ارائه خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان لغو کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد یا خیر، گفت: باید ببینیم که نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس چه واکنشی در برابر این گزارش ها از خود نشان می دهند.

احتمال افزایش 25 درصدی غایبان کنکور دکتری

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان غایبان کنکور کارشناسی ارشد گفت: در کنکور دکتری ناپیوسته هر سال بین 10 تا 15 درصد داوطلبان در کنکور حاضر نمی شوند. در کنکور دکتری امسال هنوز آمار نهایی پاسخامه ها جمع آوری نشده است اما پیش بینی ما این است که با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال دارد این میزان به حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1243

به "گزارش عملکرد کنکور دکتری فردا به مجلس می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش عملکرد کنکور دکتری فردا به مجلس می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید