گردشگری عشایری، صمیمت مردمان و طبیعت زیبا

به گزارش آی تی گپ، در روزگاری که زندگی شهری پر استرس و پر شتاب به ذهن و جسم بسیاری از شهرنشینان فشار آورده است. شاید چند روز زندگی در دل طبیعت بتواند استراحتی به ذهن و جسم انسان بدهد. از آن طرف تجربه زندگی عشایری می تواند یک تجربه ناب و دست نیافتنی باشد که همیشه در خاطرات گردشگر ماندگار بماند.

گردشگری عشایری، صمیمت مردمان و طبیعت زیبا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

کشور ما با داشتن سابقه طولانی زندگی عشایری یک پتانسیل خیلی خوبی در این زمینه دارد. در واقع به جرات می توان گفت که گردشگری عشایری در ایران یکی از جاذبه های منحصر به فرد کشور ما است که در زیر مجموعه اکوتوریسم (طبیعت گردی) قرار بگیرد. البته زندگی عشایر با سختی های خاص خودش همراه است. اما چند روز زندگی در میان این مردمان خون گرم با سبک زندگی خاصی که دارند برای هر کسی جذاب و زیاب است.

کشور ما ایران جز معدود جاهایی از دنیا است که هنوز عشایر در ان زندگی می نمایند و هنوز زندگی سنتی و عشیره ای شان با کوچ کردن و چادر زدن در دل طبیعت را ادامه می دهند. زندگی عشیره ای که بر صفا و صمیمیت دوستی و صلح و البته سخت کوشی و کوشش پایدار است. زندگی پاکی که مبتنی بر نزدیکی با طبیعت است. اگر یک گردشگر چند روز در میان این عشایر بشد هم از خونگرمی و صمیمت آنان لذت خواهد برد هم از طبیعت زیبایی که عشایر در دل آن روزگارم یگذرانند.

زندگی عشایر کشور ما بر دامداری پایدار است. خود این گله های دام و جا به جایی آن ها در طبیعت می تواند جاذبه باشد. در کنار آن نوع لباس پوشیدن و چادر های عشایر. زیبا و چشم گیر است. تجربه خوابیدن در سیاه چادر برای چند شب می تواند برای همواره با شما همراه باشد. صنایع دستی و لباس های عشایر می تواند یادگاری های خوبی برای هر کسی باشد. همچنین تغذیه از غذا هایی که مستقیم از دل طبیعت به دست امده است برای سلامتی هر گردشگری مفید است.

در چند سال گذشته خوشبختانه به گردشگری عشایری توجه ویژه ای شده است در بعضی از مناطق کشورجشنواره های عشایری برگزار شده است و بعضی از تور های دسته جمعی زندگی در میان عشایر در این سال ها فعال شده است. به نظر می رسد این ژانر از گردشگری پتانسیلآن را دارد که حتی گردشگران علاقه مند خارجی را نیز جذب خود کند.

نویسنده : فواد شمس

منبع: لست سکند
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 741

به "گردشگری عشایری، صمیمت مردمان و طبیعت زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری عشایری، صمیمت مردمان و طبیعت زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید