چین می تواند خسارات نظامی شدیدی به هند وارد کند

به گزارش آی تی گپ، روزنامه گلوبال تایمز امروز (سه شنبه) و پس از درگیری های جدید بین هند و چین در منطقه مورد مناقشه لداخ نوشت، پکن قادر است تا بیش از گذشته به هند خسارات شدید نظامی وارد کند اگر که این کشور بخواهد وارد یک رقابت نظامی گردد.

چین می تواند خسارات نظامی شدیدی به هند وارد کند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام های دهلی نو روز دوشنبه اظهار داشتند، نیروهای هند اقدامی از سوی نیروهای نظامی چین را برای تصرف و اشغال یک تپه در مرز مورد مناقشه در غرب هیاقتصادیا خنثی کردند.

در همان روز، سخنگوی ارتش چین خواهان عقب نشینی نیروهای هندی شد که پکن می گوید به صورت غیرقانونی از مرز مشترک دو کشور عبور کردند. وزارت خارجه چین نیز اظهار داشت نیروهای مرزی این کشور از خط واقعی کنترل عبور نکردند.

روزنامه گلوبال تایمز چین در مقاله ای نوشت: هند گفته که فعالیت نظامی چین را خنثی نموده است. اقدام خنثی کردن نشان می دهد که این نیروهای هند بودند که نخستین بار دست به اقدامات تخریبی زدند و تنش ایجاد کردند.

این روزنامه نوشت: هند با یک چین قدرتمند روبروست و دهلی نو نباید توهم جلب حمایت از سوی واشنگتن را درباره این موضوع داشته باشد. اما اگر به دنبال رقابت است، چین ابزار و قابلیت بیشتری نسبت به هند دارد، اگر هند به دنبال نمایش نظامی است. ارتش آزادی بخش خلق چین می تواند بیش از گذشته و بیش از 1962 به ارتش هند خسارت و صدمات اقتصادی و جانی تحمیل کند.

تنش ها بین دو کشور در منطقه مورد مناقشه لداخ واقع در شمال هند بیش از چند ماه است که ادامه دارد.

در ژوئن امسال میلادی، درگیری بین دو کشور باعث کشته شدن 20 سرباز هند شد که به جدی ترین درگیری نظامی بین دو کشور در بیش از نیم قرن گذشته تبدیل شد. هر دو طرف توافق کردند تا پس از این درگیری نیروهایشان را عقب ببرند اما ارتش هند، نیروهای چین را به نقض این توافق در روزهای گذشته متهم نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1242

به "چین می تواند خسارات نظامی شدیدی به هند وارد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین می تواند خسارات نظامی شدیدی به هند وارد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید