پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا

به گزارش آی تی گپ، اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا با موفقیت در کانادا آزمایش شد.

پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا با شش جایگاه روز سه شنبه اولین پرواز آزمایشی خود را در غرب کانادا با موفقیت انجام داد.

این هواپیما که متعلق به شرکت هاربور ایرکاناداست، یک هواپیمای دیاچسی-2 بیور است یک موتور برقی دارد. این هواپیمای برقی اول صبح در حضور یکصد خبرنگار فرد کنجکاو از فرودگاه ونکوور به هوا خاست و چند دقیقه پرواز کرد.

اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا

روی گانزارسکی, رئیس شرکت آمریکایی مگنی-ایکس سیاتلکه موتور برقی 750 اسب بخاری را برای هاربور ایر طراحی نموده است، پس از پرواز آزمایش موفقیت آمیز این هواپیمای برقی گفت: این شروع عصر هوانوردی برقی است.

آزمایش اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا در کانادا

گرک مک داگال, موسس و رئیس شرکت هاربور ایر که خلبان این هواپیمای برقی زرد و آبی، بود گفت: هدف ما برقی کردن همه ناوگان این شرکت است و دلیلی ندارد که این کار انجام نگردد.

او اضافه کرد دست کم دو سال طول می کشد تا برقی کردن هواپیما ها شروع گردد، چون احتیاج است پرواز های آزمایشی دیگری برای سنجش اطمینان این موتور صورت گیرد و پس از آن مجوز های لازم برای بهره برداری تجاری از آن گرفته گردد.

به گفته او، پرواز های مقرون به صرفه قیمت با هواپیما های برقی می تواند روشی برای جابجایی مردم به خصوص برای رفتن به سر کار باشد.

طبق آمار های سازمان هوانوردی غیرنظامی بین المللی، حدود 2 درصد از گاز کربنیک دنیا را هواپیما ها انتشار می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2031

به "پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز موفقیت آمیز اولین هواپیمای برقی مسافربری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید