پای وزارت ارشاد به ساترا باز شد ، مجوز دادن به سریال ها با حضور 2 نماینده از ارشاد

به گزارش آی تی گپ، سرپرست معاونت کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا اطلاع داد: 2 نماینده از وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز فراوری و شورای انتشار سریال های نمایش خانگی دعوت شده اند.

پای وزارت ارشاد به ساترا باز شد ، مجوز دادن به سریال ها با حضور 2 نماینده از ارشاد

به گزارش خبرنگاران، محمدصادق افراسیابی ـ سرپرست معاونت کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا ـ در پاسخ به اینکه در جهت تحول ساترا، نحوه تعامل این نهاد تنظیم گر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چه صورتی خواهد بود؟ گفت: یکی از مصادیق طرح تحول ساترا در حوزه هم افزایی در تنظیم گری با سایر نهادهای مرتبط، هم افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) روز سه شنبه ـ سوم آبان ـ طرح تحولش را رسانه ای کرد که در بخش روینمودها، حرکت به سوی یکپارچگی راهبردی و الزام به هم افزایی میان رسانه ملی و بخش خصوصی، هم افزایی در تنظیم گری با سایر نهادهای مرتبط و تقویت سواد تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر میان عموم مردم، کارشناسان و مسئولان مورد تاکید نهاده شد.

بر اساس گفته افراسیابی، ساترا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تعامل سازنده با یکدیگر قرار دارند و ساترا طبق آخرین تفاهم خود با وزارت ارشاد از دو نفر از نمایندگان آن وزارتخانه برای حضور در شورای صدور مجوز فراوری و شورای انتشار سریال های نمایش خانگی دعوت نموده است.

سرپرست معاونت کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا بعلاوه اعلام نمود: بنیاد ملی بازی های رایانه ای و ساترا نیز جلساتی برای هم افزایی در حوزه سامان دهی فعالیت سامانه های استریم بازی های رایانه ای و فعالیت استریمرها برگزار نموده اند و در آستانه انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری قرار دارند.

افراسیابی تاکید نمود: یکی دیگر از ابعاد همکاری ساترا و وزارت ارشاد طبق مصوبه آخرین جلسه کارگروه اقتصاد محتوای شبکه ملی اطلاعات، هم افزایی برای افزایش سهم محتوای کودک و نوجوان در شبکه ملی اطلاعات است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2259

به "پای وزارت ارشاد به ساترا باز شد ، مجوز دادن به سریال ها با حضور 2 نماینده از ارشاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای وزارت ارشاد به ساترا باز شد ، مجوز دادن به سریال ها با حضور 2 نماینده از ارشاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید