ویتنام آماده همکاری های گسترده با ایران است

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: سفیر کشور ویتنام در ایران گفت: ویتنام آماده همکاری های عملی گسترده با ایران است.

ویتنام آماده همکاری های گسترده با ایران است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرگزاری تسینم از مشهد مقدس، انگوین هونگ تانگ سفیر کشور ویتنام در ایران صبح امروز در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ایران در زمینه های علمی پیشرفت های بسیار خوبی را بدست آورده و در حوزه های علمی یکی از کشورهای برتر جهان به حساب می آید.

وی اضافه نمود: ایده های بسیار خوبی در این جلسه بدست آوردم که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک زمینه های همکاری دو طرف فراهم گردد.

سفیر کشور ویتنام در ایران توضیح داد: امیدوارم اطلاعات بسیار بیشتری از علم و فناوری در ایران به دست بیاورم تا زمینه های همکاری بین دو کشور افزایش یابد.

هونگ تانگ با طرح این سئوال که انتخاب شرکت ها و طرح ها در پارک علم و فناوری خراسان رضوی به چه شکل انجام می گردد، گفت: شرکت های بسیار بزرگی در پارک علم و فناوری خراسان رضوی فعالیت می نمایند و به نظر من می توانیم تفاهم نامه های بسیار مناسبی را به امضا برسانیم.

وی اظهار داشت: ویتنام در زمینه علم و فناوری بسیار عقب تر از ایران است و به نظر می رسد باید علوم بسیار زیادی را از مجموعه های شما یاد بگیریم.

سفیر کشور ویتنام در ایران توضیح داد: در فیزیک و صنایع پزشکی ویتنام بسیار غنی است. یکی از وظایف من ارائه گزارشی مناسب به ویتنام برای افزایش زمینه های همکاری میان دو کشور است.

هونگ تانگ عنوان نمود: در زمان جنگ با آمریکا موشک هایی را از روسیه وارد می کردیم اما در شرایط فعلی به خودکفایی رسیده ایم. اطلاعات خوبی از پیشرفت های موشکی ایران داریم و امیدواریم ایران این علوم را در اختیار ما نیز بگذارد.

وی اظهار داشت: ایران در مقام رشد فراوری علم بین 20 کشور جهان واقع شده است و بر همین اساس مسئولان عالی رتبه ویتنام علاقه دارند زمینه های همکاری بین دو کشور افزایش یابد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 380

به "ویتنام آماده همکاری های گسترده با ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام آماده همکاری های گسترده با ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید