وقتی گردشگران راه زیباترین ساحل کشور را گم می نمایند!

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران : بسیاری منطقه ها گردشگری کشور از حداقل امکانات رفاهی محروم هستند. از راهنما و افراد آموزش دیده و حتی افراد محلی برای ارائه اطلاعات منطقه خبری نیست تا حداقل گردشگری که وارد آنجا می گردد بتواند به وسیله آنها آگاه گردد که چه جاذبه های در آنجا وجود دارد: مثل ساحل مکسر نزدیک مقام که هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد .

وقتی گردشگران راه زیباترین ساحل کشور را گم می نمایند!

سعید مفتاحی طبیعت گرد وکارشناس خودروهای کمپر در تبادل نظر با خبرنگار توریسم در مورد تاثیر نمایشگاه گردشگری پارس در رونق سفرهای نوروزی و تحریک تقاضای سفر گفت: متاسفانه زیرساخت سفر چیزی نیست که اینجا دیده می گردد. طبق اطلاعات و تجربه ای که از سفر داریم نسبت به سال های گذشته هزینه ها بسیار بالا رفته و امکانات هم محدود تر شده است. قبلاً خانواده ها با عایدی کمتر می توانستند با خودرو شخصی به سفر رفته و در چادر اقامت نمایند ولی الان این امکان محدود شده است.

وی پیشنهاد کرد: اگردر مورد محل اسکان دولت و سازمان ها تدابیری در نظر بگیرند ،رونق و تشویق افراد به سفر میسر خواهد شد . بسیاری منطقه ها گردشگری کشور از حداقل امکانات رفاهی محروم هستند.از راهنما و افراد آموزش دیده و حتی افراد محلی برای ارائه اطلاعات منطقه خبری نیست تا حداقل گردشگری که وارد آنجا می گردد بتواند به وسیله آنها آگاه گردد که چه جاذبه های در آن جا وجود دارد: مثل ساحل مکسر نزدیک مقام که هیچ گونه امکانات رفاهی ندارد .

وی اضافه نمود : باید کنار ساحل پارک کنی، نه لیدری هست و نه حتی یک بطری آب معدنی می توانی تهیه کنی! این جاذبه این قدر زیباست که اگر هر جای جهان بود برایش سر و دست می شکستند و با تامین امکانات زیرساختی آن را به قطب گردشگری تبدیل می کردند اما متاسفانه تنها راهنمای این ساحل بی نظیر فقط یک تابلو فلزی یک متری در گوشه جاده است!

وی در ادامه گفت: نمایشگاه محلی برای تعامل هست .شاید تماشا جذابیت های سفر افراد را تشویق کند ولی سفر هزینه بر است و تورها هم ساماندهی شده نیست .چون اکثرا لحظه آخری وبدون فیلتر بوده و تنها به صورت تجاری به آن نگاه می گردد. از این رو افراد ناهمگون در یک تور کنار هم قرار می گیرند و گاهی ناراحتی های پیش می آید و باعث دلزدگی مسافر می گردد.

وی به معرفی و تبلیغات ضعیف سفر اشاره نمود و گفت : ما منطقه های داریم که این قدر بکر و ناشناخته هستند که حتی بومی های یک استان ممکن است خبر نداشته باشند اما در معرفی آنها کوتاهی می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2296

به "وقتی گردشگران راه زیباترین ساحل کشور را گم می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی گردشگران راه زیباترین ساحل کشور را گم می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید