واکسن روسیه در برابر کرونای جدید اثربخش است

به گزارش آی تی گپ، مقامات روسیه واکسن ضدکرونای ساخت این کشور را در برابر نوع جدید ویروس کرونا موثر می دانند.

واکسن روسیه در برابر کرونای جدید اثربخش است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد یک مقام روسیه گفت واکسن اسپوتنیک V اثر بخشی لازم را در برابر نوع جدید ویروس کرونا دارد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه روز دوشنبه گفت اسپوتنیک V، واکسنی که در ماه اوت در روسیه ثبت شد، در برابر نسخه جهش یافته کرونا ویروس کرونا موثر است.

وزیر بهداشت انگلیس 14 دسامبر گفت که نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس سارس کووید-2 در کشور کشف شده است که در حال گسترش سریعتر از شکل اصلی اش است. او گفت: ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می گردد و بنابراین مسری تر است. ویروس جدید کرونا از کنترل خارج شده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز پیشتر گفت نوع جدیدی از ویروس کرونا که قبلا در انگلیس پیدا شده بود در هلند، دانمارک و استرالیا و ایتالیا مشاهده شده است. ثبت نمونه هایی از ابتلا به ویروس جدید کرونا در اروپا نگرانی های بسیاری را در خصوص تداوم همه گیری مرگبار ناشی از آن موجب شده است.

کارشناسان سلامت متذکر شده اند نوع جدید ویروس کرونا سریعتر از ویروسی که در حال حاضر شناخته شده در حال شیوع است، اما هنوز نمی توان در خصوص خطر بزرگتر آن صحبت کرد. علاوه بر این، هیچ مدرکی وجود ندارد که جهش ویروس واکنش متفاوتی نسبت به واکسن نشان دهد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز 76 میلیون تن در جهان عبور نموده است و این ویروس تا به امروز 1.7 میلیون قربانی در سراسر جهان گرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1494

به "واکسن روسیه در برابر کرونای جدید اثربخش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن روسیه در برابر کرونای جدید اثربخش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید