سازمان دنیای بهداشت: خطر کلی سویه اُمیکرون در سطح دنیا بسیار بالاست

به گزارش آی تی گپ، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی تازه هشدار داد سویه تازه شناسایی شده کرونا خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می تواند پیامدهای شدید در سطح جهانی داشته باشد.

سازمان دنیای بهداشت: خطر کلی سویه اُمیکرون در سطح دنیا بسیار بالاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس گزارش فنی سازمان دنیای بهداشت (WHO) که روز دوشنبه منتشر شد، خطر کلی دنیای مربوط به گونه تازه کرونا با نام اُمیکرون بسیار بالا ارزیابی می گردد.

سازمان دنیای بهداشت هشدار داد که سویه تازه خطر بسیار بالای ابتلا را به همراه دارد که می تواند پیامدهای شدید در سطح دنیای داشته باشد.

آژانس سازمان ملل اضافه کرد: سویه کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، نوعی بسیار واگرا با تعداد زیادی جهش است... که بعضی از آن ها نگران نماینده هستند و ممکن است با پتانسیل فرار از ایمنی و قابلیت انتقال بالاتر مرتبط باشد.

به گزارش نیویورک پست، تا به امروز هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با گونه تازه گزارش نشده و پزشک آفریقای جنوبی که برای اولین بار زنگ خطر ابتلا به آن را به صدا درآورد، گفت که علائم آن در بیماران سالم غیرمعمول اما خفیف است.

طبق اعلام این سازمان، بسته به مقدار قابلیت انتقال این گونه و اینکه آیا می تواند از ایمنی بدن بگریزد، احتمال توسعه بیشتر امیکرون در سطح دنیا بالا است.

این گزارش می افزاید: با توجه به این ویژگی ها، ممکن است افزایش ابتلا به کووید-19 در آینده وجود داشته باشد که می تواند پیامدهای شدیدی به همراه بیاورد. سازمان دنیای بهداشت انتظار دارد که داده های تحقیقات بیشتر در حال اجرا در هفته های آینده در دسترس باشد.

به گزارش شبکه سی ان ان، سازمان بهداشت دنیای در این گزارش بعلاوه اظهار داشت: تحقیقات بیشتری برای درک بهتر پتانسیل فرار در برابر ایمنی ناشی از واکسن و ابتلا مورد احتیاج است. با وجود عدم قطعیت ها، منطقی است که فرض کنیم واکسن های موجود در حال حاضر مقداری محافظت در برابر بیماری های شدید و مرگ را ایجاد می نمایند.

این سازمان سپس از کشورهای عضو خواست تا کوشش ها برای واکسیناسیون را در میان جمعیت های واجد شرایط تسریع و بعلاوه از یک رویکرد مبتنی بر ریسک برای تنظیم به موقع تدابیر بین المللی سفر استفاده نمایند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که مواردی از ابتلا به گونه تازه در کشورهای هلند، دانمارک و استرالیا شناسایی شده است. کانادا نیز ابتلای دو نفر به سویه تازه ویروس کرونا را تایید نموده است. به نوشته رسانه های کانادایی، هر دو مورد در انتاریو شناسایی شده است. پیش از این رسانه ها از شناسایی امیکرون در ایتالیا، آلمان و انگلیس خبر داده بودند.

توسعه سویه تازه کرونا درحالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی پیش از این شاهد موج تازه شیوع ویروس کرونا و در تدارک اعمال محدودیت های تازه برای رعایت فاصله گذاری های اجتماعی بودند؛ اقدامی که با اعتراضات زیادی نیز در بعضی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، هلند، بلژیک و فرانسه روبرو شده بود.

بعضی از کشورهای از اعمال محدودیت برای مسافران از کشورهای جنوب آفریقا و بعلاوه محدودیت های پروازی به این کشورها از جمله آفریقای جنوبی خبر داده اند؛ موضوعی که باعث انتقاد و گله گذاری مقامات این کشور شده است.

جو پاهلا وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که از محدودیت پروازی اعمال شده علیه این کشور به وسیله بسیار از کشورهای دنیا و بعلاوه همسایگان این کشور ناخرسند است.

دولت آفریقای جنوبی نیز طی بیانیه ای با انتقاد از اقدام کشورها علیه این کشور به علت شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا اظهار داشت: کشورما به علت صداقت دانشمندانش در کشف سویه امیکرون کرونا مجازات شده است.

سازمان دنیای بهداشت روز یکشنبه اظهار داشت که اطلاعات کافی وجود ندارد که سویه امیکرون ویروس کرونا خطرناکتر از سویه دلتا بوده و واکسن های موجود همچنان موثر هستند.

سازمان دنیای بهداشت به همراه گروهی از کارشناسان فنی در حال کار بر این موضوع هستند که آیا سویه تازه می تواند بر عملکرد واکسن های موجود تاثیر داشته باشند.

پس از آنکه سویه تازه ویروس کرونا با نام امیکرون در آفریقای جنوبی شناسایی شد، بسیاری از کشورها پروازها از آفریقای جنوبی را با محدودیت روبرو نموده و مسافرانی که از این کشور وارد می شوند را نیز به قرنطینه می برند. سازمان دنیای بهداشت پیشتر این سویه از ویروس کرونا را نگران نماینده توصیف نموده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2055

به "سازمان دنیای بهداشت: خطر کلی سویه اُمیکرون در سطح دنیا بسیار بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان دنیای بهداشت: خطر کلی سویه اُمیکرون در سطح دنیا بسیار بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید