همه چیز درباره سفر با تور تایلند

به گزارش آی تی گپ، برای سفر به تایلند شما نیازمند کسب اطلاعات کافی و مناسب از این کشور چهارفصل هستید. در این مقاله سعی شده است در رابطه با سفر به تایلند توضیحاتی ارائه شود. تایلند کشوری زیباست که تمام عناصر طبیعی ازجمله دریا، کوهستان و جنگل در این کشور چهارفصل وجود دارد. به دلیل پایین بودن هزینه ها در این کشور افراد زیادی تمایل دارند به آنجا سفری داشته باشند و از جاذبه های گردشگری این کشور زیبا بهره مند شوند. در سفر به تایلند دانستن برخی از اطلاعات اولیه در رابطه با سفر برای توریست ها و گردشگران مناسب می باشد که در این بخش به توضیح آن ها می پردازیم.

همه چیز درباره سفر با تور تایلند

زبان و مذهب مردم تایلند: بیشتر مردم تایلند بودائی هستند و مردمان این کشور به زبان تایی صحبت می کنند. واحد پول کشور تایلند از اواخر قرن 19, بات می باشد. اختلاف ساعت تهران و بانکوک نزدیک به نیم ساعت می باشد. البته ساعت بانکوک جلوتر از ساعت تهران است. در بانکوک تنوع غذا بسیار است که برخی از آن ها برای استفاده ایرانیان مناسب نیست.

دانستنیهای مهم در سفر به تایلند

تایلند در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی از توریست و گردشگران بسیاری برخوردار است. این کشور به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری، بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود می کشاند. در این بخش به نکاتی مهم در رابطه با سفر به تایلند می پردازیم. در سفر به تایلند سعی کنید با هوشمندی خریدوفروش نمایید، تا می توانید از فروشنده های تایلندی تخفیف بگیرید تا به قیمت اصلی و پایه جنس نزدیک شوید. از رفتار فروشندگان تایلندی ناامید نشده و در مواقعی که نتوانستید به قیمت مناسب برای خرید دست یابید به سراغ دیگر فروشگاه های تایلند بروید.

در کشور تایلند سگ های ولگرد بسیار زیاد می باشند. نزدیک به 300 هزار سگ ولگرد در خیابان های بانکوک وجود دارند. در روبرو شدن با سگ های ولگرد تایلند مراقب باشید و تا می توانید از آن ها دور شوید. در این کشور از غذا دادن به میمون های وحشی خودداری کنید. اغلب این حیوانات تبحر زیادی در دزدیدن اجناس و کیف های گردشگران دارند. داشتن اسپری حشره کش در سفر به تایلند لازم و ضروری است. اغلب این حشرات حامل بیماری بوده و می توانند باعث بروز بیماری در شما شوند.

بهترین زمان سفر به تایلند

به دلیل تغییر مداوم در آب وهوای کشور تایلند، سفر به این کشور در هرزمانی با ویژگی های خاصی همراه است. شما می توانید هرزمانی را برای سفر به تایلند انتخاب کنید. در تمام فصول می توان به این کشور سفر کرد و از طبیعت زیبای آن استفاده نمود اما برخی از روزهای سال حضور در تایلند برای مسافران جذاب تر و خاطره انگیزتر خواهد بود که در این بخش به این روزها اشاره می کنیم.

سفر به تایلند از 12 دی الی 12 بهمن به دلیل معتدل بودن هوای تایلند مناسب می باشد. سفر به تایلند در ماه اسفند توصیه میشود چرا که میتوانید از نمایشگاه گل و گیاه دیدن کنید. یکی دیگر از زمان های مناسب برای بازدید از کشور تایلند 13 روز اول فروردین است که هوای این کشور در بهترین موقعیت خود واقع شده است.

هزینههای سفر به تایلند

در سفر به تایلند به هراندازه که هزینه کنید می توانید از بودن در این کشور لذت ببرید؛ اما برای سفر به هر کشوری باید برنامه ریزی مناسب جهت گذراندن اوقات خوب و مفرح انجام داد. همچنین قبل از سفر می بایست هزینه را مدیریت کرد. هزینه های سفر به تایلند عبارتند از هزینه اقامت، هزینه خوراک، هزینه حمل ونقل و یا دیگر هزینه ها که اغلب بسیار زیاد نمی باشند. ازآنجایی که هزینه ها در تایلند مناسب می باشند، سفر به این کشور ازلحاظ اقتصادی خیلی سنگین نخواهد بود.

ازنظر حمل ونقل هزینه ای نزدیک به هزار تومان در شهرهای این کشور برای جابجایی با اتوبوس در نظر گرفته شده است. می توانید از موتورهای سه چرخه برای گشت زنی در شهر استفاده کنید. این موتورها هزینه ای نزدیک به 25 هزار تومان دارند. هزینه خوراک از هر وعده غذایی 20 هزار تومان شروع شده و تا مبالغ بالاتر تغییر میکند. هزینه خوراک در کشور تایلند آن چنان گران نیست.

هزینه بازدید از اماکن دیدنی شهرهای تایلند نزدیک به 70 هزار تومان است. هزینه اقامت هتل های تایلند نیز ارزان است و با توجه به نوع اقامت، شما می توانید هزینه هتل ها را نیز مدیریت کنید.

دانستنیهای آبوهوا در سفر به تایلند

تایلند کشوری است که در آن دو فصل متمایز وجود دارد، یک فصل مرطوب می باشد و یک فصل خشک. به عبارت بهتر نزدیک به 5 ماه یا بیشتر از سال آب وهوا به صورت مرطوب بوده و نزدیک به 5 ماه از سال نیز آب وهوا خشک است. بر اساس این نوع آب وهوا اقلیم های متفاوتی در کشور تایلند وجود دارند. به عنوان مثال جنوب کشور تایلند همواره گرم است البته در این میان نیز امکان بارش باران وجود دارد. درمجموع برای سفر به تایلند باید پک کاملی از لباس را همراه خود داشته باشید.

لوازم ضروری در سفر به تایلند

به دلیل گرمای کشور تایلند نیازی نیست که لباس های زیادی را با خود حمل کنید. این را بدانید که می توانید باقیمتی مناسب لوازمی که نیاز دارید را در شهرهای تایلند خریداری کنید و لازم نیست که با خود البسه و لوازم غیرضروری را حمل کنید. می توانید از کفش های سبک در سفر به تایلند استفاده کنید.

ولی اگر تمایل دارید به جنگل و کوه نوردی بروید حتماً همراه خود پوتین ببرید. به صورت کلی بیشتر از لباس و تی شرت های آستین کوتاه استفاده کنید و یک لباس گرم و یک بارانی همراه خود داشته باشید. به دلیل آب وهوای استوایی در کشور تایلند این امکان وجود دارد که در شهرهای این کشور بارندگی صورت گیرد. همچنین از صندل و دمپایی های چرمی نیز برای راحتی در طول سفر و بازید از شهرهای تایلند استفاده کنید.

انواع تفریحهای جذاب در سفر به تایلند

چندین کار را در سفر به تایلند نباید فراموش کرد ازجمله این فعالیت ها می توان به صخره نوردی، رانندگی با انواع موتورسیکلت، غواصی اشاره کرد. همچنین غذاهای تایلندی را در سفر به این کشور از دست ندهید. غذاهای ایرانی نیز در این کشور سرو می شود. ماساژ تایلندی که قیمت ان نیز ارزان و عالی می باشد را از قلم نیاندازید. شرکت در جشن آب پاشی در ماه آوریل، دیدن رودخانه ها و سواحل زیبای تایلند را نیز هرگز از یاد نبرید.

دو شهر پرمخاطب در سفر به تایلند

سفر به تایلند و بازدید از این کشور برای بسیاری از جوانان بسیار شیرین و خاطره انگیز است؛ اما در بین شهرهای تایلند دو شهر از توریست های زیادی برخوردار است و اغلب تورها و سفرهای شخصی، برنامه های خود را برای اقامت در این شهر پیاده می کنند.

بانکوک: این شهر که به عنوان پایتخت کشور تایلند شناخته می شود از اماکن و نقاط مختلفی برای بازدید برخوردار است.

پاتایا: این شهر ساحلی نیز از طرفداران زیادی برای اقامت تفریحی برخوردار است. جالب است بدانید قیمت ها در شهر پاتایا حدود 20 درصد از شهر تهران ارزان تر است. در این شهر انواع رستوران و فست فود ها وجود دارند. این شهر ساحلی بسیار زیبا و تمیز برای خوش گذرانی را در خود جای داده است.

ویزا برای سفر به تایلند

به صورت کلی دو ویزای توریستی و تجاری در سفارتخانه تایلند صادر می شود که هر یک از اینها دارای مدارک مشخص برای سفر به تایلند می باشند. برای دریافت ویزای تایلند می توانید از طریق آژانس های مسافرتی و یا به صورت شخصی اقدام نمایید. برای دریافت ویزای تایلند باید مراحل زیر را انجام دهید:

اصل و داشتن کپی از بلیط تایلند، یک قطعه عکس 3 در 4 جدید و پشت سفید که حداقل سه ماه از تاریخ عکسبرداری آن گذشته باشد. تکمیل فرم درخواست ویزا، کپی شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه، همراه داشتن اصل گذرنامه، فرم درخواست ویزای تایلند، تکمیل فرم ویزا. مدت زمانی که ویزای تایلند اعتبار دارد حدود 72 ساعت می باشد.

لازم به ذکر است که فرد نمی تواند برای دیگر افراد درخواست ویزا نماید. تمام کارهای مرتبط به هر ویزا را باید توسط خود شخص انجام شود. در صورت اقدام از طریق آژانس های مسافرتی برای ویزا باید یک هفته قبل از تاریخ پرواز درخواست خود را نهایی نمایید. جالب است بدانید که ویزای فوری تایلند حدود 240 هزار تومان می باشد.

سفر به تایلند بهصورت شخصی

شما می توانید برای سفر به تایلند تمام برنامه ریزی ها را خودتان انجام دهید و با سفر شخصی لحظات خاطره انگیزی را برای خودتان رقم بزنید. برای رسیدن به کشور تایلند بهترین راه استفاده از راستا هوایی می باشد؛ اما راستاهای دیگری به صورت ترکیبی نیز می تواند شمارا به تایلند برسانند.

راستا هوایی دررسیدن به پاتایا: راستا هوایی مستقیمی از تهران به پاتایا در سفر به تایلند وجود ندارد و تمام پروازهای سفر به این شهر به صورت غیرمستقیم می باشد؛ بنابراین برای رسیدن به پاتایا ابتدا باید وارد بانکوک شوید سپس با وسایل حمل ونقل دیگری به شهر پاتایا بروید.

راستاهای ترکیبی: راستا بانکوک تا پاتایا نزدیک به 150 کیلومتر می باشد. این راستا را می توانید با اتوبوس، قطار، مینی بوس و تاکسی سپری کنید. هزینه بلیط قطار بانکوک به پاتایا حدود 40 هزار تومان می باشد.

بازدید از جاذبه های گردشگری در سفر به تایلند

در این بخش به دیدنی های سه شهر سامویی، بانکوک و پاتایا می پردازیم و به صورت کوتاه آن ها را بررسی می کنیم. با سفر به تایلند از این مکان ها را دیدن کنید:

دیدنی های شهر پاتایا:

در سفر به تایلند از دیدنی های شهر پاتایا بازدید کنید این اماکن عبارت اند از:

  • باغ گرراستای نونگ نوچ: این باغ در سال 1954 تأسیس شده است.
  • ساحل پاتایا: از مناطق بسیار معروف توریستی سواحل پاتایا می باشند.
  • آکواریوم تونلی آسیا: این آکواریوم از انواع ماهی و آبزیان، کوسه و همچنین عروس های دریایی تشکیل شده است.

دیدنی های شهر بانکوک:

  • کاخ بزرگ بانکوک: توسط پادشاه تایلند در سال 1929 ساخته شده است.
  • معبد وات ساکت: برای رسیدن به این معبد باید 300 پله را بالا بروید.
  • معبد سفید بانکوک: این معبد در شمال تایلند واقع شده است و یکی از زیباترین بناهای تاریخی در دنیا می باشد.

دیدنی های شهر موسایی:

  • پارک پارادایز: در سال 2000 ساخته شده است و یک پارک کوهستانی می باشد.
  • باغ پروانهها: در گوشه جنوب شرقی جزیره واقع شده است.

مکان های زیبای فراوانی در سامویی وجود دارد. این جزیره از جاذبه های توریستی دنیا به حساب می آیند.

سفر به تایلند همراه با تور

برای سفر به تایلند تورهای بسیاری برنامه ریزی شده اند. مسافرین با پروازهای خارجی ازجمله قطر، امارات و عمان می توانند به تایلند پرواز کنند. راهنمای سفر به تایلند و نقشه این کشور در هنگام انجام امور مربوط به سفر به مسافران داده می شود. برای انجام کارهای مربوط به سفر به تایلند باید یک هفته زودتر تور خود را انتخاب کنید. بدون مراجعه حضوری به آژانس می توانید بلیط خود را رزرو کنید، کافی است که صفحه اول گذرنامه خود را به آژانس های مسافرتی فکس نمایید و یا از طریق ایمیل مدارک لازم را برای آنها ارسال کنید.

ازآنجایی که تورها به صورت چارتری عمل می کنند، برنامه ریزی آن ها غیرقابل برگشت است، ازاین رو در انتخاب هتل و زمان سفر دقت لازم را داشته باشید و زمان بندی آن را کاملاً رعایت کنید.

نکات مهم در سفر به تایلند

  • چند نکته مهم و پایانی را در این بخش برای خوانندگان محترم مطرح می کنیم امیدواریم در سفر به تایلند برای آن ها مثمر ثمر واقع شود.
  • هیچ گاه پول خود را در فرودگاه های این کشور چنچ نکنید، چراکه این کار در فرودگاه های تایلند گران می باشد.
  • از سیم کارت های ایرانی در کشور تایلند کمتر استفاده کنید، هزینه های زیادی را برای شما متحمل می شوند.
  • حتی الامکان از فرودگاه ها خرید نکنید چراکه نسبت به اجناس داخل کشور گران تر عرضه می شوند.
  • در شهرهای بانکوک. پاتایا رستوران های ایرانی فعال به کار هستند از بابت غذا نگران نباشید.
با تور تایلند همراه باشید
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 240

به "همه چیز درباره سفر با تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سفر با تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید