نگاهی به اوضاع فاجعه بار بچه ها یمنی در سایه جنگی فراموش شده

به گزارش آی تی گپ، یک نشریه آلمانی در مطلبی به اوضاع فاجعه بار بچه ها یمنی در سایه بی توجهی ها و غفلت های جامعه بین المللی به جنگی خانمان سوز در یمن پرداخت.

نگاهی به اوضاع فاجعه بار بچه ها یمنی در سایه جنگی فراموش شده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه بیلد آلمان در مطلبی با عنوان جنگ فراموش شده یمن به شرایط اسفناک بچه ها یمنی در سایه جنگ خونینی که از سال 2015 رژیم عربستان سعودی علیه این کشور شروع نموده است پرداخت و نوشت: در این منطقه بدن های بچه های از پوست و استخوان و اندام های به ضخامت یک مداد دیده می گردد و چنین تصاویری در قرن بیست و یکم چگونه ممکن است؟

در ادامه این گزارش آمده است که حدود چهار سال و نیم جنگ در یمن در سایه بی توجهی های جامعه بین المللی به بزرگترین فاجعه گرسنگی و قحطی دوران ما تبدیل شده است. بر اساس اعلان سازمان جهانی بهداشت بخصوص بچه ها هزینه این جنگ در یمن را پرداخت می نمایند و حدود 2 میلیون کودک در این منطقه دچار سوء تغذیه هستند که 360 هزار نفر آن ها سن زیر 5 سال دارند.

بر اساس آمارها حداقل 250 هزار نفر در یمن در معرض خطر مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند. از هر سه کودک در یمن یکی دچار سوء تغذیه است که پزشکان برای زنده نگه داشتن آن ها کوشش می نمایند. این جنگ که میلیاردها دلار اسلحه را بلعیده است تنها رنج و بدبختی را برای مردم یمن آورده است. حدود 6700 کودک بر اساس آمارهای رسمی تا به حال در این جنگ قربانی شده و بیش از 60 هزار خانواده بی سرپناه شده اند.

بر اساس اعلان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان بچه ها در یمن هیچ گونه دسترسی به امکانات آموزشی ندارند و باید برای اینکه سهمی در امرار معاش خانواده داشته باشند کار و یا گدایی نمایند. آن ها در مزارع، زباله ها، کارخانه های نساجی و معادن تا زمانی که نیرو و قوت دارند کار می نمایند. نوجوانان هم مجبورند لباس رزم پوشیده و سلاح به دست گیرند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل این انتقاد را وارد می نماید که جامعه جهانی وقتی که روزانه بچه های در این منطقه ربوده شده، به بردگی گرفته می شوند و کشته می شوند در واقع شکست خورده است.

در ادامه این گزارش آمده است که در هر صورت این روزها امیدهای گنگ و مبهمی درباره سکوت سلاح ها در یمن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 693

به "نگاهی به اوضاع فاجعه بار بچه ها یمنی در سایه جنگی فراموش شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به اوضاع فاجعه بار بچه ها یمنی در سایه جنگی فراموش شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید