نکات طلایی برای خانم هایی که می خواهند تنهایی سفر خارجی بروند!

به گزارش آی تی گپ، نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد

برای گشت و گذار کردن، هیچ کسی نباید خودش را محدود کند و همیشه این نکته باید در یادش باشد که همه جهان، پذیرای اوست. زن یا مرد هم فرقی ندارد اما امروز ما در خبرنگاران می خواهیم تا درباره نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد که تصمیم دارند تا به تنهایی به خارج از کشور سفر کنند، صحبت نماییم. از آن جایی که ایده سفر کردن و گشت و گذار در کشورهای خارجی و حتی مقاصد داخلی برای زنان کمی شاید ترسناک به نظر بیاید، بی شک این نکات کمک شایانی برای داشتن سفری راحت و بی دقدقه برای بانوان خواهد بود. در ادامه با ما در مطلب نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد همراه باشید.

نکات طلایی برای خانم هایی که می خواهند تنهایی سفر خارجی بروند!

همانطور که در مقدمه گفتیم، ایده تنهایی سفر کردن علی الخصوص برای خانم ها؛ شاید کمی در ابتدا برایشان ترسناک به نظر برسد! البته این زیاد هم عجیب نیست زیرا هر کسی می تواند با قدم گذاشتن به محیطی که با آن آشنایی ندارد، کمی بترسد و احساس نا امنی بکند. به هر حال یکی از راه هایی که انسان ها می توانند ویژگی های درونی خود را بهبود ببخشند و در عین حال نیز لذت هم ببرند، سفر کردن است.

سفر کردن در واقع، به دانش و تجربه هر آدمی می افزاید و این خود یکی از بهترین تعاریف برای مزیت سفر کردن است. حال در این بین، ما امروز می خواهیم تا به نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد به صورتی کامل تر و موردی تر بپردازیم زیرا، خانم هایی که علاقه مند هستند به تنهایی سفر کنند آن هم از نوع سفرهای خارجی، بهتر است تا نکاتی خاص تر و طلایی تر نسبت به دیگر نکات سفر کامل و جامع بدانند. در ادامه ما به بیان طلایی ترین نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد بپردازیم.

تاکسی گرفتن

بیایید فرض را بر این بگذاریم که شما از هواپیما پیاده شده اید و قصد دارید که یک تاکسی بگیرید و به سمت هتلی که از قبل آن را رزرو کرده اید بروید تا استراحت کنید و خلاصه که جای گیر شوید. این تاکسی گرفتن دقیقا اولین نکته طلایی است که باید به آن توجه کنید. شما در حال حاضر وارد یک مملکت به اصطلاح غریب شده اید و از رسم و رسومشان به صورت تئوری بی خبر هستید پس آیا بهتر نیست که برای این که ضریب امنیت و اطمینان را بالاتر ببریم، از امکان رزرو و یا درخواست آنلاین تاکسی ها که امروزه در بیشتر مقاصد جهانگردی جهان وجود دارد، استفاده کنید؟

این نکته را قبول داریم که تاکسی در هر کشوری شکل و شمایل مشخصی دارد و به راحتی قابل شناسایی است اما هیچ وقت نباید این نکته را فراموش کرد که به هر حال شما یک جهانگرد هستید و حتی یک درصد هم که شده ممکن است از شما سواستفاده شود. از این رو هیچ وقت حرف اشخاصی که به شما می گویند با قیمت پایین تر شما را به مقصد می رسانند، گوش ندهید. هیچ وقت این نکته را از یاد نبرید که امنیت سوار شدن با تاکسی های ثبت شده و مشخص بیشتر است. امروزه هم که به آسانی می توان با استفاده از اپلیکیشن های مخصوص گرفتن تاکسی حتی با قیمت پایین تر و ثبت شده ماشین پیدا کنید.

با مسافران دیگر ارتباط برقرار کنید

در نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد حتما به خاطر داشته باشید که حتما مکالمه ای را با یک فرد محلی در کافی شاپ و یا یک مسافر دیگر آغاز کنید. اگر کمی خوش شانس باشید، شاید آن ها هم مسافرانی تنها و خانم باشند و مایل باشند با شما در طول سفر دوست شوند. از مردم محلی بخواهید تا بهترین مکان های شهرشان برای بازدید را به شما معرفی کنند، شاید آن ها خودشان داوطلب شدند تا شهر را به شما نشان دهند.

البته توجه داشته باشید که با آن ها بسیار محبت آمیز و محترمانه رفتار کنید، اما به هر حال خیلی صمیمی نشوید. توجه نمایید که تا کسی را به خوبی نشناخته اید، با او همراه نشوید و حتما یکی از نزدیکان و یا دوست نزدیکتان را در جریان اتفاقات سفر و یا کسانی که با آن ها آشنا می شوید، بگذارید تا کسی باشد که از جریان و فرایند سفر شما آگاه باشد.

نکاتی برای نحوه برقراری ارتباط درست با مردم محلی

این نکته را در نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد در زمینه ارتباط با مردم محلی به یاد داشته باشید که شاید مردم بخواهند با شما عکس بیاندازند. به هیچ عنوان نترسید یا با آن ها به صورت متعجب برخورد نکنید. اگر هم دلتان نمی خواهد که این کار را انجام دهید، می توانید با احترام خواسته آنان را رد کنید و به راه خود ادامه دهید.

توجه داشته باشید که هنگام صحبت کردن با مردم محلی سعی کنید از کلمات و جملات صحیح به جای زبان بدن استفاده کنید، زیرا برخی از افراد ممکن است دچار اشتباه شوند و به همین علت صراحتا پیشنهاد می کنیم که از به وجود آوردن موارد مبهم و ایهام برانگیز برای محلی ها بپرهیزید.

سیم کارت مقصد مورد نظرتان را تهیه کنید

اگر قصد دارید تا به خارج از کشور سفر کنید در نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد حتما به خاطر داشته باشید که از اپراتور تلفن همراه خود چک کنید که آیا برای شما امکان استفاده از همراهتان در سفر خارجی را دارید و در صورتی که این امکان برایتان وجود داشت، آیا برای شما به صرفه است؟ البته اگر این کار امکان پذیر نبود و یا هزینه زیادی برای شما در بر داشت، درباره تهیه سیم کارت کشور مقصد تحقیق کنید.

به همراه داشتن یک تلفن همراه فعال در طول سفر، به شما آرامش خاطر خواهد داد و همچنین می توانید از طریق آن با اطلاعات جاذبه های جهانگردی از جمله ساعات کاری آن ها آشنا شوید. در هر صورت توجه داشته باشید که استفاده از تلفن همراه، به تنها سفر کردن زنان کمک زیادی می نماید زیرا که شما به عنوان یک مسافر جهانگرد، در ارتباط با کشور خود و بستگانتان نگه می دارد و می توانید ماجراجویی خود را با آن هایی که دوستشان دارید، به اشتراک بگذارید.

به غریبه ها در مورد برنامه سفرتان هیچ نگویید

به هر حال این یک اصل غیر قابل کتمان است که غریبه ها به همان اندازه که به نظر می رسد مهربان و حامی هستند، ممکن است به همان اندازه هم نیز اصلا صمیمی و حتی دوست شما نباشند بنابراین در نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد بهتر است به خاطر داشته باشید که برنامه تنها سفر کردن خود را پیش خود نگه دارید و سعی کنید طبق برنامه ای که ریخته اید سفرتان را ادامه دهید. سعی کنید در تاریکی و اماکنی که خلوت هستند تردد نکنید.

توجه داشته باشید که اگر احساس می کنید کسی شما را زیر نظر دارد یا در اماکن عمومی احساس نا امنی می کنید، خودتان را به یک گروه یا یک خانواده نزدیک کنید. اگر می توانید صحبتی را با آن ها آغاز کنید یا اگر امکانش هست در کنارشان بنشینید و کمی گپ بزنید.

به خودتان تسلط داشته باشید

در نکات سفرهای خارجی برای خانم های مجرد یکی از طلایی ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که تحت هر شرایطی به خود تسلط داشته باشید. اگر در شرایط بدی قرار گرفتید، سعی کنید آرام باشید و در کمال آرامش موقعیت خود را بسنجید. به هر حال شما در هنگامی که مضطرب هستید، نمی توانید از شرایط خود بینش درستی داشته باشید.

اگر احساس خطر کردید می توانید تا توجه اطرافیان را به سمت خود جلب کنید. هیچ وقت از این که دیگران متوجه شما شوند، احساس خجالت نکنید. به هر حال هر کسی با تنها سفر کردن می تواند با ترس هایش مقابله کند و همین امر از شما شخصی قوی تری می سازد. با این که تنها سفر کردن زنان شاید کمی ترسناک باشد، اما لزوما کار خطرناکی نیست.

اگر قبل از سفر حسابی تحقیق کنید و از شرایط آن جامعه با خبر باشید، نگرانی کمتری خواهید داشت. تنها سفر کردن تجربه خاصی است که لذت خاص خودش را دارد. اجازه ندهید، ترس باعث از دست رفتن فرصت یادگیری چیزهای تازه و دیدار مقاصد مختلف جهان برای شما شود.

با تکنولوژی های سفر آشنا شوید

اپلیکیشن هایی همچون Airbnb (این برنامه رزرو محل اقامت را راحت تر کرده و همچنین شامل راهنمایی برای گشت و گذرهای محلی می شود)، Booking (مشهورترین وب سایت رزرو هتل در سراسر جهان)، XE Currency (برنامه نرخ تبادل ارز در بازار)، Citymapper (این برنامه از بیشتر شهرهای اصلی جهان پشتیبانی می کند و نقشه ای کاربردی را از آن ها در اختیارتان به صورت آنلاین و آفلاین می گذارد)، iTranslate (کافی است جمله ای را بگویید تا به انتخاب خودتان به یکی از 90 زبان جهان ترجمه شود)، Duolingo (دولینگو، برنامه ای آموزشی است که یادگیری یک زبان تازه را ساده و سرگرم کننده می سازد)، Google Trips (این برنامه تمام اطلاعات راجع به سفر و اطلاعاتی را که در گوگل جستجو کرده اید یا در Gmail وجود دارد را جمع آوری می کند و پیشنهادات زیادی درمورد آن به شما می دهد)، PackPoint (این برنامه می گوید که به کجا و چه زمانی به آنجا می روید و سپس فهرستی از چیزهایی که باید برای سفر آماده کنید را در اختیارتان قرار می دهد)، TripAdvisor (نظر کاربران دربار ه هتل ها، رستوران ها و رویدادها است)، Triplt (تمام ایمیل های مربوط به رزرواسیون را به این برنامه بفرستید تا تمام اطلاعاتتان را سامان دهی کند.) و دیگر برنامه های کاربردی برای سفر را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید تا بتوانید نیازهای مختلف خود در سفر را به راحتی بر طرف سازید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2125

به "نکات طلایی برای خانم هایی که می خواهند تنهایی سفر خارجی بروند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی برای خانم هایی که می خواهند تنهایی سفر خارجی بروند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید