نقش اساتید در ارتقاء اثربخشی فعالیت های فرهنگی

به گزارش آی تی گپ، نشست هم اندیشی استادان فعال فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار گردید و در آن ضرورت ذائقه سنجی فرهنگی دانشجویان و تنوع بخشی به ابزارها و ظرف های انتقال پیغام فرهنگی مورد تاکید نهاده شد.

نقش اساتید در ارتقاء اثربخشی فعالیت های فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، حجت السلام والمسلمین حجت الله ذاکر در این نشست هم اندیشی، همفکری با اعضای دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان را گامی موثر در راستای اثربخشی بیشتر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه دانست و گفت: همراهی اعضای هیات علمی در شناسایی اولویت های فرهنگی و اجرای آنها، اهمیت بالایی در بحث تهذیب و پرورش دارد؛ چنان که اگر تهذیب در کنار علم نباشد، آن علم نافع نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر ذائقه سنجی فرهنگی دانشجویان، اضافه نمود: ضروری است برآورد درستی از نیازهای فرهنگی و تربیتی دانشجویان داشته باشیم؛ همین موضوع اهمیت ذائقه سنجی فرهنگی دانشجویان را دوچندان می نماید.

حجت السلام والمسلمین ذاکر بر تنوع بخشی ابزارها و ظرف های انتقال پیغام فرهنگی به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان تاکید نمود و گفت: از ابزارهای مختلفی از جمله برگزاری همایش ها، کارگاه ها، اردوهای علمی و گردشگری، نمایش فیلم و... برای انتقال پیغام بهره می بریم تا به اهداف فرهنگی دست پیدا کنیم.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، جمعی از اعضای هیات علمی فعال در حوزه فرهنگ از دانشکده های مختلف واحد علوم و تحقیقات از جمله دکتر احمد شاهورانی، دکتر پرویز آبرومندآذر، دکتر رقیه صدرایی، دکتر مجید پولادیان، دکتر فهیمه باب الحوائجی، دکتر افسانه مظفری، دکتر مهدی روانشادنیا، دکتر عطاءالله ابطحی، دکتر رها خرازی، دکتر امیر عزیزی، دکتر سید صلاح الدین نقشبندی و دکتر سودابه سلیمانی به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با الزامات و لوازم فعالیت فرهنگی در دانشگاه پرداختند.

توجه به ماموریت پرورشی در کنار آموزشی در دانشگاه، بکارگیری ظرفیت اساتید برجسته در انتقال پیغام های فرهنگی به اعضای دانشگاه، وقت گذاشتن برای امر فرهنگ از سوی اساتید، شاگردپروی اساتید، نهادینه سازی اخلاق حرفه ای در محیط دانشگاه از سوی اساتید و کارکنان و دانشجویان، افزایش برگزاری مسابقات علمی، ورزشی و هنری برای ارتقای مشارکت در فعالیت های فرهنگی، ارتقای زیرساخت های فرهنگی و ارتباطی برای انتقال پیغام فرهنگی و... از جمله محورهای مورد تاکید اساتید واحد علوم و تحقیقات برای ارتقای فعالیت های فرهنگی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 120

به "نقش اساتید در ارتقاء اثربخشی فعالیت های فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش اساتید در ارتقاء اثربخشی فعالیت های فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید