نخستین برند کارفرمایی سال 1400 انتخاب شد؛ دیجی کالا مقصد محبوب کارجویان

به گزارش آی تی گپ، نیروی انسانی، سرمایه شرکت هاست. راستا توسعه برای کسب و کارهایی که نیروی انسانی خبره دارند، هموارتر است. کمتر کارشناس و مدیر منابع انسانی پیدا می گردد که دغدغه دسترسی به افراد با استعداد و مهارت بالا را تجربه نکرده باشد و گاهی این فرآیند ماه ها از منابع انسانی زمان و انرژی می گیرد چرا که در نهایت این نیروی متخصص است که محل کار خود را انتخاب می نماید. در دومین گزارش ایران تلنت، دیجی کالا محبوب ترین برند کارفرمایی شناخته شده است.

نخستین برند کارفرمایی سال 1400 انتخاب شد؛ دیجی کالا مقصد محبوب کارجویان

برند کارفرمایی نشان می دهد کدام برند در اولویت فکری کارجویان برای انتخاب نهایی محل اشتغال است. سرمایه گذاری برای مدیریت این فرایند باعث می گردد که یک برند به عنوان کارفرمای محبوب شناخته گردد و جز انتخاب های اول کارجویان برای ارسال رزومه و جستجوی شغل قرار بگیرد. به همین دلیل، ایران تلنت برای دومین سال پیاپی در آمایشی میدانی محبوب ترین برندهای کارفرمایی را معرفی نموده که دیجی کالا در رتبه نخست برندها قرار گرفته است.

چرا برند کارفرمایی مهم است؟

بهبود برند کارفرمایی یک معادله دو سر برد است. وقتی برند کارفرمایی به درستی راهنمایی گردد، هزینه های جذب و استخدام برای کسب و کار کاهش پیدا می نماید و بعلاوه نرخ استعفا و گردش کارمند همواره پایین نگه داشته می گردد. یک برند محبوب کارفرمایی همواره از سایر رقبایش متمایز است و به واسطه چهره موجهی که پیدا می نماید تعامل های تجاری پیروز تری را هم تجربه خواهد نمود. وقتی یک برند میان کارجویان محبوب می گردد، نیروهای مستعد هم برای کار در آن مجموعه اقدام می نمایند و در یک تقابل برد برد، هر دو سوی ماجرا احساس رضایت و شادی می نمایند.

تمایل گسترده برای پیوستن به دیجی کالا

تصویر برند کارفرمایی، پاسخی قانع نماینده برای این سؤال ارائه می نماید که: دیجی کالا چه مزیت و ارزش افزوده ای نسبت به سایر شرکت ها برای همکاران و کارجویان دارد؟

در آخرین گزارش پژوهشی ایران تلنت، دیجی کالا مقصد شغلی محبوب بیشتر کارجویان بوده است. دو روش برای گردآوری داده ها در ایران تلنت تعریف شده است. در روش اول با نظرسنجی از پرسنل شرکت ها، داده های قابل تحلیل جمع آوری شده تا امکان شناسایی شرایط واقعی سازمان از نگاه کارکنان محقق گردد. در روش دوم، ارزیابی از نگاه افرادی اتفاق می افتد که هنوز کار کردن در آن سازمان را تجربه ننموده اند.

در نظرسنجی برگزار شده در زمستان 1400 ،از شرکت نمایندگان خواسته شد تا از میان لیست 7657 شرکت که برند کارفرمایی معروفی دارند، 3 شرکتی که می خواهند در آن کار نمایند را انتخاب نمایند. سپس شرکت نمایندگان ویژگی های فضای کاری ایده آل خود را توصیف نموده اند.

برای تهیه گزارش برندکارفرمایی سال 1400 ایران تلنت، 29 هزار و 974 نفر مشارکت داشته اند که 35 درصد آن ها بین 25 تا 30 سال سن داشتند. 36 درصد افرادی که مورد پرسش واقع شده اند، کارشناس، 23 درصد در سطح سرپرستی و مدیریت و 14 درصد کارشناس ارشد بوده اند.

به گفته ابوالفضل کاکایی، مدیر تجربه کارکنان دیجی کالا:

محیط کاری امن را می توان به دو قسمت تقسیم کرد؛ محیط امن اخلاقی و محیط امن روانی. برای تأمین امنیت اخلاقی در محیط کار احتیاج است لایه رهبری یک سازمان این تفکر را داشته باشد تا بتوان فرایندهایی را برای این دغدغه فراهم کرد. در دیجی کالا به علت وسعت عملکرد و مقیاس بزرگ آن دو تیم در این زمینه فعالیت می نمایند؛ تیم تجربه کارکنان (people experience) و تیم حسابرسی و ریسک (Risk, Audit, Compliance (RAC)). اولی فرایند تجربه کارکنان را آنالیز می نماید و دومی در خارج از واحد منابع انسانی نظارت بیشتری بر این فرایند دارد.

گفتنی ست بر اساس گزارش سرمایه انسانی دیجی کالا در سال 1400 تیم منابع انسانی دیجی کالا برای فراهم سازی بستری برای پاسخ به تنوع در این سازمان بیش از 8700 نفری توسعه برند کارفرمایی را در دستور کار خود قرار داده است و به وسیله کانال های ارتباطی و رویدادهای مختلف به عنوان راه چاره برای پاسخ به تنوع گسترده شغلی استفاده می نماید.

چه چیزی برند را در فکر کارجو متمایز می نماید؟

اندازه حقوق دریافتی، بهره مند بودن از فرصت ارتقا شغلی و داشتن امنیت شغلی از مهم ترین نکاتی است که کارجویان را به انتخاب مقصد شغلی ترغیب می نماید. بعلاوه ساعت کاری منعطف، فرصت یادگیری و توسعه فردی و مزایای علاوه بر حقوق در ردیف دوم ویژگی های مهم قرار گرفته اند. در کنار این مجموعه، محیط پرانرژی، امکان دورکاری و وجود تعادل بین کار وزندگی هم به متمایز کردن یک برند در فکر کارجو یاری می نماید. به نظر می رسد رتبه بالای دیجی کالا در این عوامل توانسته است این برند را به مقصد محبوب کارجویان تبدیل کند.

نقش آفرینی برند کارفرمایی می تواند نقش مؤثری در بهبود کیفیت جذب و استخدام ایفا نماید. از این طریق، سرمایه های انسانی توانمند و علاقه مند، به آسانی راه خود را به سمت دیجی کالا پیدا خواهند کرد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2234

به "نخستین برند کارفرمایی سال 1400 انتخاب شد؛ دیجی کالا مقصد محبوب کارجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین برند کارفرمایی سال 1400 انتخاب شد؛ دیجی کالا مقصد محبوب کارجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید