نامگذاری خیابانی به نام شهید مسیحی و فضاسازی محیطی

به گزارش آی تی گپ، شهر: شهرداری منطقه 6 به مناسبت شروع سال جدید میلادی، فعالیت هایی از جمله آذین بندی و فضاسازی محیطی در محله های ارمنی نشین و بوستان حضرت مریم، نامگذاری خیابانی به نام شهید آندرانیک از شهدای مسیحی و برگزاری مراسم آیینی مذهبی در کلیساها انجام داده است.

نامگذاری خیابانی به نام شهید مسیحی و فضاسازی محیطی

تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 در مصاحبه با خبرنگار شهر درباره اقدامات این منطقه در رابطه با سال نو میلادی و توجه به هم وطنان ارامنه در این منطقه گفت: از یک ماه پیش برنامه ریزی ها را برای این ایام و ایجاد حال و هوای سال نو برای هم وطنان ارامنه در منطقه شروع شده وعمده فعالیت ها در بحث تزیینات و هر آن چه که مربوط به سیما و منظر شهری است و فضا سازی و ایجاد محیطی که تداعی کننده سال نو میلادی باشد، اجرا شده است.

او اضافه کرد: به دلیل بافت خاص منطقه 6 و وجود مجموعه کلیساهای متعدد و بافت ارمنی نشین در آن، سعی شده با فضاسازی محیطی و آذین بندی ها به ویژه در محله های ارمنی نشین و اطراف کلیساها حال و هوای کریسمس ایجاد گردد.

فرهادی با بیان اینکه برای تمام کلیساهای منطقه کاج تزیین شده در نظر گرفته شده، ادامه داد: با توجه به اینکه پارک حضرت مریم روبروی کلیسای سرکیس مقدس در محور کریمخان واقع شده، عمده فعالیت و تمرکز روی آذین بندی و تزیینات فضاسازی پارک حضرت مریم قرار گرفته است. اقداماتی مانند استقرار کاج کریسمس و نوئل، سورتمه و ریسه نورانی و فضاسازی محیطی اطراف مجسمه حضرت مریم اجرا شده که با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبرو شده است.

او در ادامه اضافه کرد: همچنین از طرف شهرداری منطقه به 6 سفارتخانه اندونزی، بلغارستان، لبنان، پاکستان و بنگلادش ضمن تقدیم پیغام تبریک شهردار تهران، هدایایی مانند صنایع دستی و گلدان کاج نوئل اهدا می گردد. علاوه بر این جمعی از مدیران شهری با حضور در مراسم آیینی مذهبی سال نو میلادی در کلیسای آشوری سن توما شرکت کردند و روز آدینه هفته جاری نیز این مراسم در کلیسای سرکیس مقدس انجام خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 6 خیابان نوزدهم حد فاصل میرزای شیرازی و سنایی به نام شهید آندرانیک از شهدای مسیحی با حفظ شماره، نامگذاری می گردد.

تبریک سال نو میلادی به یک کسبه ارمنی منطقه 13

به گزارش خبرنگار شهر، چند تن از مدیران و کارکنان شهرداری منطقه13 در یک تعمیرگاه خودرو در محدوده ناحیه چهار این منطقه در حوالی خیابان دماوند که متعلق به یکی از هم وطنان ارمنی است ضمن تبریک شروع سال میلادی جدید و اهدای جعبه گل و شیرینی به او، این ایام را گرامی داشتند.

خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1507

به "نامگذاری خیابانی به نام شهید مسیحی و فضاسازی محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامگذاری خیابانی به نام شهید مسیحی و فضاسازی محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید