میگرن یک سردرد مزمن است

به گزارش آی تی گپ، یک متخصص نورولوژی از میگرن به عنوان یک سردرد مزمن یاد کرد و گفت : این بیماری سردرد معمولی نیست و درمان قطعی هم برای آن وجود ندارد.

میگرن یک سردرد مزمن است

به گزارش ؛ داریوش افشاری متخصص نورولوژی با بیان اینکه هرنوع سردردی لزوما میگرن نیست، گفت : سردرد های میگرنی ویژگی های خاصی دارند، از جمله اینکه بصورت دوره ای تکرار می شوند و طول مدت آن ها بین چهار تا 72 ساعت متغیر است.

او با بیان اینکه بطور معمول سردرد های زیر چهارساعت نمی توانند میگرنی باشند، گفت : در سردرد های میگرنی بطور معمول افراد نسبت به نور و صدا حساسیت دارند و به دنبال محیط تاریک و آرام هستند.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به وجود انواع میگرن اضافه نمود: شایع ترین نوع میگرن نوع معمولی آن است که فرد بدون هیچ علامتی دچار سردرد شده و بعد از مدتی هم این سردرد برطرف می گردد.

او اضافه نمود: در رتبه بعدی میگرن کلاسیک واقع شده است که افراد قبل از آغاز سردرد، علائمی از جمله جرقه چشم مشاهده می نمایند و از قبل می دانند که قرار است سردرد آن ها آغاز گردد.

افشاری ادامه داد: انواع دیگر میگرن هم هستند که با علائمی از جمله بی حسی یک یا دو طرف بدن و یا فلج عصب چشمی همراه هستند.

این متخصص نورولوژی، ژنتیک را عامل اصلی ابتلا به میگرن بیان کرد واضافه نمود: سردرد های میگرنی عمدتا ارثی هستند و علت های مختلفی برای بروز آن ها ذکر می گردد، بعضی متخصصان علت آن را مربوط به مشکلاتی در عروق مغز می دانند و عده ای معتقدند انتشار بعضی پیغام های عصبی در مغز موجب فراوری فاکتور های التهابی شده که سردرد های میگرنی را به دنبال دارد.

افشاری با اشاره به بروز میگرن در سنین مختلف، گفت: بطور معمول این بیماری در جوانان بیشتر رایج بوده و در زنان هم بیشتر از مردان مشاهده می گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه درمان قطعی برای میگرن وجود ندارد، گفت: امروزه با تجویز بعضی دارو ها می توان این سردرد ها را کنترل نموده و یا از بروز آن ها پیشگیری کرد.

او اضافه نمود: مبتلایان میگرن کلاسیک بطور معمول دارو هایی دریافت می نمایند که از بروز سردرد در آن ها پیشگیری می نماید و دسته ای که سردرد در آن ها بدون علامت آغاز می گردد بطور معمول از انواع مسکن برای آرام کردن سردرد خود استفاده می نمایند. البته با توجه به نوع میگرن و شدت علائم آن، دارو های تجویزی در افراد مختلف متفاوت است.

افشاری گفت: بعضی نکات تغذیه ای هم هست که مبتلایان به میگرن باید در دستورکار قرار دهند، از جمله پرهیز از مصرف انواع ترشی، کاکائو، فلفل، پنیر مانده و ... چرا که این مواد حاوی تیرامین بوده و می تواند موجب بروز سردر های میگرنی و یا تشدید علائم آن گردد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1321

به "میگرن یک سردرد مزمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میگرن یک سردرد مزمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید