تور استانبول: موزه فرش ترکیهموزه فرش استانبول؛ دریچه ای به تاریخ فرش

به گزارش آی تی گپ، موزه فرش استانبول؛ دریچه ای به تاریخ فرش

استانبول این روز ها به یکی از مقاصد پر بازدید تبدیل شده است؛ شما نیز می توانید به این شهر زیبا بروید و از جاذبه های گردشگری استانبول تماشا کنید. برای نمونه می توانید به سراغ موزه فرش استانبول بروید. در این موزه می توانید شاهد فرش های تاریخی باشید و بیشترین اطلاعات را در زمینه فرش در این موزه کسب نمایید. با ما همراه باشید تا شما را با بخش های مختلف موزه فرش استانبول آشنا کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تور استانبول: موزه فرش ترکیهموزه فرش استانبول؛ دریچه ای به تاریخ فرش

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اگر به فرش های دستبافت علاقه مند هستید و می خواهید با تاریخچه معروف ترین این فرش ها آشنا شوید می توانید در بازدید از استانبول سری به موزه فرش استانبول بزنید. این موزه فرش فوق العاده مقابل اقامتگاه ابراهیم پاشا واقع شده است.

چیز هایی که در این مجموعه در انتظار شما هستند چند تکه قالی و گلیم قدیمی نیست بلکه گوشه ای از تاریخ و فرهنگ هر ملتی است. می توانید از روی فرش ها به نکات ارزنده ای درباره تاریخ هر کشور دست پیدا کنید. می توانید به فرهنگ و طرز تفکر مردمان قدیم پی ببرید.

هر فرش علاوه بر زیبایی حامل پیغام های فرهنگی می باشد. هر نقش و نگاری بر روی فرش ها بر گرفته از یک فکر هنرمند می باشد که با ذوق و سلیقه کنار یکدیگر گره خورده و قرار گرفته اند.

ویژگی های موزه فرش استانبول

ضروری است بدانید که موزه فرش استانبول یکی از پر بازدید ترین موزه های هنری در استانبول می باشند. تاریخ شناسان و تاریخ دوستان زیادی هر ساله از این موزه بازدید می نمایند. تا در پی اطلاعاتی ناب از روش زندگی مردم قدیم باشند.

قدمت بعضی از این فرش ها به صد ها سال قبل باز می شود و شرایط نگهداری آن ها بسیار خاص و ویژه می باشند. این فرش ها ضروری است تا به دور از رطوبت و مواردی از این دست قرار گرفته شوند تا دچار پوسیدگی نشوند. حتی در بعضی از قسمت ها فرش ها با نور های بسیار کم به نمایش گذاشته می شوند تا آسیبی به آن ها وارد نشود. پیشنهاد ما به شما این است که در کنار تمام مراکز خرید و مراکز تفریحی در استانبول به موزه فرش استانبول نیز سری بزنید. تاریخ ملت های مختلف را می توانید یک جا در این موزه نظاره گر باشید.

بعضی از این فرش ها به علت قدمت زیاد بخش های از بین رفته زیادی دارند. اما نگران نباشید بخش های سالم آن ها می توانند تحیر و تحسین شما را برانگیزند. زیرا مطمئنا می توانید ظرافت و زیبایی همراه با قدمت آن ها را ببینید که این مهم شما را شگفت زده خواهد نمود.

برترین جاذبه دیدنی استانبول

برای علاقه مندان به اشیای باستانی و تاریخ، موزه ها همواره مکان های فوق العاده ای به شمار می فرایند. از این رو پیشنهاد ما این است که بازدید از موزه فرش استانبول را از دست ندهید برای بازدید از این مجموعه به حدود یک ساعت زمان نیاز دارید. در کنار هر فرش نیز می توانید تاریخچه و سال بافت آن را مشاهده کنید.

در موزه فرش استانبول چهل هزار اثر هنری وجود دارد که بیشتر آن ها را می توان مرتبط با عصر اسلام و طرح های مربوط به آن دوران دانست. می توانید فرش هایی را مشاهده کنید که حاصل ترکیب زیبایی از هنر ترکی با سبک اسلامی می باشد. بعلاوه ضروری است بدانید فرش هایی که در موزه فرش ترکیه قرار دارند جزء منحصر به فرد ترین فرش های دنیا می باشند. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1968

به "تور استانبول: موزه فرش ترکیهموزه فرش استانبول؛ دریچه ای به تاریخ فرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: موزه فرش ترکیهموزه فرش استانبول؛ دریچه ای به تاریخ فرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید