منع تردد خودروهای قدیمی در اسپانیا

به گزارش آی تی گپ، به تازگی مقامات بارسلونا در اسپانیا از ممنوعیت تردد خودروهای قدیمی در منطقه وسیعی از این شهر خبر داده اند.

منع تردد خودروهای قدیمی در اسپانیا

با تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مقامات شهری بارسلونا در اسپانیا به تازگی تصمیم گرفته اند تردد و رفت وآمد با خودروهای بنزینی قدیمی تر از مدل سال 2000 میلادی و خودروهای دیزلی قدیمی تر از مدل سال 2006 میلادی در منطقه وسیعی از این شهر با وسعت 59/55 مترمربع ممنوع گردد.

این محدودیت تردد در تمامی روزهای هفته از ساعت 7 صبح تا 8 شب اعمال خواهد شد و در صورت تخلف افراد با جریمه ای مابین 100 تا 150 یورویی روبرو خواهند شد.

شهرداری بارسلونا در این خصوص خاطرنشان نموده است که حدود 50 هزار خودرو در روز تحت تأثیر این قانون جدید قرار خواهند گرفت که این عدد با شروع سال آینده افزایش خواهد یافت این بدان معناست که بسیاری از اتوبوس های قدیمی نیز اجازه ورود به این منطقه پرازدحام و شلوغ شهر را نخواهند داشت.

آلودگی هوا از سال 2010 تا 2017 میلادی تا به امروز باعث مرگ 424 نفر از شهروندان بارسلونا به عنوان یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین شهرهای اسپانیا شده است و به همین سبب مقامات شهرداری در این شهر به فکر وضع قوانین و مقررات سخت گیرانه جدیدی به منظور ارتقای کیفیت هوا و کاهش آلودگی افتاده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 766

به "منع تردد خودروهای قدیمی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع تردد خودروهای قدیمی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید