مرگ 2 کوهنورد تهرانی در علم کوه

به گزارش آی تی گپ، رئیس قرارگاه کوهنوردی کلاردشت از مرگ دو کوهنورد تهرانی در ارتفاعات علم کوه اطلاع داد.

مرگ 2 کوهنورد تهرانی در علم کوه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهرزاد فرضی گفت که این کوهنوردان 17 دی ماه صعودشان به قله علم کوه را آغاز کردند ولی روز گذشته به دلیل بارش برف و برودت هوا تقاضای امداد رسانی کردند که بلافاصله کوهنوردان هلال احمر با بالگرد برای یاری اعزام شدند.

وی گفت که با رسیدن امدادگران به ارتفاع چهارهزار و 700 متری و پیدا کردن کوهنوردان ، معین شد که یکی از آنها جان باخت و یکی دیگر هم که بشدت سرما زده شده بود حین انتقال جانش را از دست داد.

فرضی اضافه کرد که به دلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید امکان انتقال اجساد این دو کوهنورد به منطقه ها پایین دست و تحویل به خانواده هایشان وجود ندارد.

علم کوه با ارتفاع چهار هزار و 850 متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان واقع در شهرستان کلاردشت واقع شده است و بعد از دماوند دومین قله بلند ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه واقع شده است ، از فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می گردد.

رشته کوه های تخت سلیمان بیش از یکی 45 قله بالای چهار هزار متر د ارد و به خاطر داشتن یخچال های متعدد ، برف چال ها و دیواره ها ، همیشه مورد توجه کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2190

به "مرگ 2 کوهنورد تهرانی در علم کوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 2 کوهنورد تهرانی در علم کوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید