مذاکره کننده چین: همه گزینه ها از جمله تمدید در وین مذاکره می شوند

به گزارش آی تی گپ، خبرنگاران: مذاکره کننده ارشد چین گفته است که همه گزینه ها از جمله تمدید مذاکرات در وین مصاحبه می شوند.

مذاکره کننده چین: همه گزینه ها از جمله تمدید در وین مذاکره می شوند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، وانگ چون، مذاکره کننده ارشد چین در مصاحبههای هسته ای ایران و 1+5 است. وی امروز با سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران درباره وضعیت مذاکرات دیدار و مصاحبه کرد.

آقای چون در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در پاسخ به این سوال که ارزیابی وی از آخرین شرایط مذاکرات چیست، گفت: مذاکرات هنوز ادامه دارد و همه گزینه ها از جمله تمدید موضوع بحث هستند.

وی در ادامه اضافه نمود که بحث درباره اینکه چگونه یک توافق هر چه سریعتر حاصل گردد، نیز جاری است.

مذاکره کننده ارشد چین به دیدار خود با طرف ایرانی اشاره نمود و گفت: دیدار من با تیم ایرانی خوب بود.

آقای چون در ادامه گفت: ما شرایط و وضعیت را آنالیز می کنیم و به دنبال این هستیم که چگونه می گردد فرآیند مذاکرات را به بهترین نحو ممکن و به گونه ای که به نفع همه طرف ها باشد، ادامه دهیم.

منابع دیپلماتیک ایرانی و غربی عصر چهارشنبه از احتمال تمدید مذاکرات هسته ای با ایران خبر دادند و حتی گفتند که احتمال انتها این دور از مذاکرات در روز آدینه نیز وجود دارد.

این منابع از احتمال تمدید مذاکرات برای چند ماه نیز خبر می دهند. آنچه که از اظهار نظرهای طرفهای مختلف برمی اید این است که تیم ایرانی ظاهرا پیشنهاد تمدید مذاکرات را نپذیرفته است.

این دور از مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 از 11 تیرماه در وین شروع شد که وزرای خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان هم یکشنبه هفته جاری و در میانه راه به این مصاحبهها ملحق شدند. وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس پس از دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران عصر همان روز وین را ترک کردند، اما جان کری، وزیر خارجه آمریکا در وین ماند و با همتای ایرانی خود تا روز سه شنبه دیدار و مصاحبه کرد.

کری روز چهارشنبه به کاخ سفید رفت تا با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در زمینه نتیجه رایزنی هایش با ظریف در وین به بحث بنشیند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 537

به "مذاکره کننده چین: همه گزینه ها از جمله تمدید در وین مذاکره می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره کننده چین: همه گزینه ها از جمله تمدید در وین مذاکره می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید