لغزندگی محور های مواصلاتی کرمانشاه

به گزارش آی تی گپ، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش باران در محور های مواصلاتی استان، گفت : محور های مواصلاتی کرمانشاه لغزنده است.

لغزندگی محور های مواصلاتی کرمانشاه

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : مواد مختلف روی جاده ها مانند گرد و خاک، روغن و گازوئیل و… که بر اثر گرمای تابستان کاملاً خشک شده با اولین بارش های پاییزی احیا شده و راه ها را به شدت لغزنده می نماید.

او گفت : در این شرایط رانندگان کرمانشاهی باید احتیاط نموده و سرعت را تا حدی که کاملاً بر خودرو تسلط داشته باشند پایین آورده و در جاده های پر پیچ و خم این توصیه دارای اهمیت بیشتری است، زیرا جاده های لغزنده فرمان پذیری خودرو ها را کاهش داده و این موضوع سرپیچ ها بیشتر به چشم می آید.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اضافه نمود: در شرایط لغزندگی، فاصله توقف از حالت عادی بیشتر می گردد و در چنین شرایطی برای تسلط بر اتومبیل باید فاصله خود را با اتومبیل جلویی بیشتر از حالت عادی تنظیم کرد و در ساعات اول بارندگی، لغزندگی به مراتب شرایط بدتری دارد و احتمال تصادف بیشتر است در این شرایط رعایت سرعت مطمئنه اولویت بیشتری دارد.

دستغیب اضافه نمود: به علت اینکه در جاده هایی که اولین باران پاییزی در آن باریده شده اندازه سرعت وسایل نقلیه با احتمال لغزندگی نسبت مستقیم دارد پس رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و اجتناب از عجله و شتاب در رانندگی مهم ترین توصیه پلیس راه به رانندگان است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1983

به "لغزندگی محور های مواصلاتی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغزندگی محور های مواصلاتی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید