قابلیت های جدیدی که انتظار داریم به اندروید 14 و iOS 17 اضافه شوند

به گزارش آی تی گپ، گجت نیوز نوشت: در اینجا فهرستی از قابلیت های مورد انتظار برای دو سیستم عامل اندروید 14 - Android 14 و آی او اس 17 - iOS 17 اپل را گردآوری نموده ایم. آیا این ها، امکانات مورد نظر شما هم هستند؟

قابلیت های جدیدی که انتظار داریم به اندروید 14 و iOS 17 اضافه شوند

اندروید 14 و آی او اس 17، نسخه بعدی سیستم عامل موبایل گوگل و اپل هستند. در حالی که هنوز معین نیست این دو پلتفرم چه امکانات نوی را ارائه می نمایند و در کدام بخش ها تقویت خواهند شد، اما می خواهیم نگاه زودهنگامی به قابلیت های نوی بپردازیم که انتظار داریم به اندروید 14 و iOS 17 اضافه شوند.

قابلیت های مورد انتظار اندروید 14 و iOS 17

بهبود عملکرد و عمر باتری

یکی از بیشترین خواسته هایی که کاربران از هر سیستم عامل موبایلی نوی دارند، عملکرد بهتر و در عین حال عمر باتری طولانی تر است. هم آپدیت Android 14 و هم iOS 17 می توانند به وسیله مصرف کارآمدتر انرژی و مدیریت بهتر نیرو، در این دو زمینه پیشرفت های مهمی را حاصل نمایند.

حریم خصوصی و امنیت بهتر

از آنجا که نگرانی ها در خصوص امنیت و حریم خصوصی کاربران موبایل روز به روز بیشتر می گردد، انتظار داریم هم اندروید 14 و هم iOS 17 قابلیت های امنیتی نوی را برای محافظت بهتر از کاربرانشان ارائه نمایند. این می تواند شامل رمزنگاری بهتر، کنترل بهتر روی مجوزهای اپلیکیشن ها و مسیرهای راحت تری برای مدیریت یا حذف فایل های شخصی باشد.

اپلیکیشن های نو و بهبودیافته

امیدواریم که هر دو سیستم عامل در نسخه بعدی خود اپلیکیشن های پیش فرض بهتری مثل برنامه تماس، پیغام رسان، یادداشت برداری و غیره با ظاهر و عملکردی مناسب تر داشته باشند. علاوه بر این صاحبان دو پلتفرم محبوب موبایل دنیا می توانند اپلیکیشن های کاملاً نوی مثل برنامه های ردیابی سلامت و کاربردی را نیز معرفی نمایند.

بهبود پشتیبانی از شبکه های 5G

گرچه هنوز پشتیبانی از 5G آنطور که در دیگر کشورهای پیشرفته وجود دارد را نمی توانیم در ایران داشته باشیم؛ اما حداقل سیستم عامل ها می توانند با پشتیبانی بهتر، باعث افزایش سرعت و ثبات شبکه پنجم اینترنت موبایل شوند که خودش می تواند مسیر پیشرفت را هموارتر کند.

گزینه های نوی برای پیمایش لمسی در گوشی

سیستم عامل های نو گوگل و اپل می توانند روش های نوی را برای استفاده از پلتفرم موبایل خود رونمایی نمایند. این به کاربران اجازه می دهد به وسیله روش های آسان تری بتوانند بین صفحات گوشی جابجا شوند و از امکانات مورد احتیاج خود استفاده نمایند.

بهبود دارک مود

هم اندروید و هم آی او اس دارای دارک مود هستند که تم سیستم عامل را به حالت تیره درمیاورد. استفاده از دارک مود بین کاربران در حال محبوب تر شدن است. اکنون نسخه بعدی این دو سیستم عامل می توانند پیشرفت های بیشتری را در این زمینه به دست بیاورند. به طور مثال گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی در اختیار کاربران قرار دهند یا با برنامه های متفرقه سازگاری بیشتری پیدا نمایند.

بهبود پشتیبانی از دستگاه های نوتر

انتظار می رود این سیستم عامل ها پشتیبانی بهتری را از سیستم های نوتر به عمل بیاورند. در گوشی های نوتر شاهد پردازنده هایی سریع تر، حافظه بیشتر و سنسورهای نوتر هستیم. این یعنی دستگاه می تواند با قدرت بیشتری از سیستم عاملی که روی آن نصب می گردد استفاده کند.

قابلیت های نو واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) در حال کسب محبوبیت بیشتری هستند. بنابراین هر دو سیستم عامل اندروید 14 و iOS 17 می توانند قابلیت های نوی را در این بخش ها ارائه نمایند. این می تواند شامل بازی ها و اپلیکیشن های نو واقعیت افزوده و همینطور بهبود عملکرد و کارایی و همینطور راه های استفاده از محتوای واقعیت مجازی باشد.

جمع بندی

این ها ویژگی ها و امکاناتی هستند که ما انتظار داریم به سیستم عامل بعدی اندروید و iOS اضافه شوند. ولی ممکن است در نسخه نهایی شاهد اضافه شدن قابلیت هایی باشیم که حتی از تصور ما هم فراتر هستند. یا آنکه شاید قابلیتی که انتظار داشتیم به آن ها اضافه گردد را هرگز نتوانیم ببینیم. بنابراین فقط زمان می تواند ثابت کند که چه چیزی پیش روی این دو پلتفرم موبایل محبوب است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 دی 1401 بروزرسانی: 25 دی 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2295

به "قابلیت های جدیدی که انتظار داریم به اندروید 14 و iOS 17 اضافه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های جدیدی که انتظار داریم به اندروید 14 و iOS 17 اضافه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید