راهکارهایی برای افزایش بهره وری در زمان دورکاری

به گزارش آی تی گپ، شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا سبب شده است این روزها بسیاری از مردم در خانه هایشان بمانند.

راهکارهایی برای افزایش بهره وری در زمان دورکاری

در این میان حتی بسیاری از شرکت ها به کارمندانشان این فرصت را داده اند که بتوانند کارهایشان را در خانه پیگیری نمایند. در این گزارش راهکارهایی ارائه می گردد تا به یاری آن ها بتوانید میزان بهره وری خویش را در زمان دورکاری افزایش دهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از برترین ها، در زمان نگارش این مطلب، بیش از 80 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیش از 2900 نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند. در این بین که متاسفانه این ویروس در کشور ما هم فراگیر شده است، عده ای خود را در خانه قرنطینه نموده اند، اما این قرنطینه کردن به این معنی نیست که باید دست از کار خود بکشند!

بسیاری که کارشان به صورت آنلاین هم می تواند انجام شوند، سراغ دورکاری رفته اند و حتی بسیاری شرکت ها هم کارمندان خود را تشویق نموده اند تا کارها را در منزل پیگیری نمایند. در این پست قصد داریم چند نکته را برای دورکاری در منزل بگوییم تا بهتر بتوانید وقت و کارهای خود را مدیریت کنید و هم زمان از ویروس کرونا هم در امان بمانید.

1. کار در ساعات همیشگی

یک نکته مهم در دورکاری این است که شما یک فریلنسر نشده اید! فریلنسرها معمولا باید زمان بندی اختصاصی برای خود معین نمایند تا به پروژه های خود برسند، اما اگر شما و شرکتی که در آن کار می کنید کار در منزل را برای برهه زمانی کنونی در نظر گرفته اید، بهتر است در همان ساعاتی که هرروز سر کار بودید در خانه هم کار کنید.

برای لطمه نخوردن به کارهایتان توصیه می کنیم از همان ساعتی که همواره به سر کار می رفتید بیدار شوید و کار کنید و تا ساعتی که معمولا از دفتر کار خود خارج می شدید به کار خود ادامه دهید.

2. در ساعات کاری آنلاین و گوش به زنگ باشید

در طول ساعات کاری خود باید سعی کنید همواره برای صحبت با همکاران یا مشتریان خود آماده باشید. اگرچه دیگر خبری از جلسه های حضوری نیست، شاید لازم باشد جلسه ای با همکاران خود در اسکایپ داشته باشید یا این که لازم باشد تلفن مشتریان خود را جواب دهید. کار کردن در منزل به این معنی نیست که قرار است در ساعات کاری به مسائل دیگر مشغول باشید، بلکه باید گوش به زنگ باشید تا از چیزی عقب نیفتید.

3. اگر ضروری است، محیط کار را در منزل خود بهینه کنید

اگر شما هم یک بار کار در منزل را امتحان نموده باشید، حتما برایتان پیش آمده است که روزهایی اصلا حوصله کار کردن نداشته باشید. یا در محیط منزل آنقدر حواس پرتی برای شما وجود دارد که نمی توانید روی وظایف کاری خود تمرکز کنید.

پیشنهاد می کنیم میز کاری برای خودتان در منزل فراهم کنید که از هرگونه حواس پرتی به دور باشد. حتی اگر ضروری است میزتان را جابه جا کنید. از این کار دریغ نکنید، چراکه نباید اجازه دهید موارد کم اهمیت جلو تمرکز شما را بگیرد.

4. پلی لیست بهره وری خود را پیدا کنید

کار کردن در محیطی ساکت می تواند خسته نماینده باشد مخصوصا اگر با پیژامه نشسته باشید! به همین دلیل توصیه می کنیم یک پلی لیست از آهنگ هایی که می تواند به بالا رفتن بهره وری شما یاری کند انتخاب کنید و در طول کار پخش کنید. قطعا هرکس سلیقه مخصوص به خودش را دارد اما اگر از من می پرسید، سراغ موسیقی های بی کلام بروید (اگر هانس زیمر هم باشد که دیگر چه بهتر).

5. با همکاران خود مکالمه داشته باشید

اگر ارتباط خود را به کل با همکاران قطع کنید و با آن ها صحبت نکنید، احتمالا در حین کار کردن تمرکز خود را از دست می دهید. سعی کنید یک گروه با همکاران خود بسازید و آنجا با یکدیگر مکالمه کنید و حتی در خصوص کار هم صحبت کنید. این موضوع باعث می گردد تمرکز بیشتری روی کارهای خود داشته باشید.

6. برنامه ریزی برای کارهای روزمره خود را از قلم نیاندازید

با برنامه ریزی و معین کردن ساعت به ساعت برای انجام هر کدام از وظایفتان بهتر می توانید سراغ آن ها بروید. برای این کار می توانید از اپلیکیشن های ToDo List بهره ببرید. یک اپلیکیشن رایگان در این زمینه Google Task است. این اپلیکیشن هم برای اندروید و هم iOS قابل دانلود است.

اپلیکیشن های پولی با امکانات بیشتر هم برای این کار وجود دارد. اگر هم می خواهید سنتی عمل کنید، می توانید از کاغذهای استیکر بهره ببرید تا لیست وظایف روزانه را یادداشت کنید و سپس سراغ آن ها بروید.

7. برای خود وقت های استراحت در نظر بگیرید

وقتی حضور فیزیکی همکارانتان نباشد، شما راحت تر می توانید برای مدت طولانی روی جایگاه بنشینید که این مورد اصلا برای سلامتی شما خوب نیست! بنابراین بهتر است هر چند دقیقه به خود و بدنتان استراحت بدهید. برای این کار می توانید چند دقیقه در خانه راه بروید، برای خودتان قهوه یا چای درست کنید و سپس به کار بازگردید. شاید بتوان گفت یک مزیت کار کردن در خانه این است که وقت های استراحت جذاب تری می توان داشت.

8. با پیژامه کار نکنید!

این مورد آخر شاید کمی خنده دار به نظر برسد، اما واقعیت این است که کار کردن با پیژامه می تواند در بهره وری شما تاثیر منفی بگذارد. اگر لباس های رسمی تری بپوشید، درواقع به ذهن خود این سیگنال را می دهید که حالا وقت کار کردن است.

منظور این نیست که با کت و شلوار پشت کامپیوتر بشینید، اما همین که لباس کار کردن شما با لباسی که از خواب بیدار می شوید فرق داشته باشد، خودش یاری شایانی است به این که حسابی روی کارهای خود تمرکز کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 971

به "راهکارهایی برای افزایش بهره وری در زمان دورکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای افزایش بهره وری در زمان دورکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید