فعالیت 37 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری قم خبرنگاران

به گزارش آی تی گپ، رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: در پارک علم و فناوری قم 108 شرکت مستقر بوده که در این میان حدود 37 شرکت دانش بنیان هستند.

فعالیت 37 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری قم خبرنگاران

سیدحسین اخوان علوی، رئیس پارک علم و فناوری قم در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد اقدامات و فعالیت های این مرکز گفت: شرکت هایی که ایده های با محویت علوم مختلف دارند، برای جبران ریسک، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت و رشد به پارک علم و فناوری می آیند. در پارک علم و فناوری قم 108 شرکت مستقر بوده که در این میان حدود 37 شرکت دانش بنیان هستند.

اخوان ادامه داد: پارک علم و فناوری قم در حال حاضر با 27 شرکت خلاق رتبه پنجم در کشور را به خود اختصاص داده است. شرکت های دانش بنیان که در زمینه های مختلف فعالیت می نمایند در پارک علم و فناوری مستقر می شوند. نکته مهم حمایت های پارک از این شرکت ها است؛ ما در رابطه با توسعه فناوری و تجاری سازی فناوری شرکت ها به آن ها یاری می کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری قم اظهار کرد: در این مرکز شرکت ها تحقیق می نمایند سپس مورد حمایت و مشاوره قرار گرفته و در نهایت دست به فراوری می زنند. شرکت هایی هم توانستند تمامی مراحل فراوری و تکنولوژی محصولاتشان را بومی سازی نمایند.

وی اظهار داشت: یکی از شرکت های مستقر توانسته دستگاه تصفیه آب مواد به بخش های دیالیز را طراحی کند؛ آن ها اولین فراوری نماینده این محصول در کشور به حساب می آیند. تا 4 سال پیش این محصول تماما وارداتی بود و ما اکنون تا 95 درصد جلوی واردات آن را گرفته ایم.

اخوان اضافه کرد: یکی دیگر از شرکت های مستقر، فروشگاه اینترنتی کسب و کار های کوچک و خانگی را راه اندازی نموده است. این فروشگاه با ایجاد فضای مناسب برای مردم، راهی را ایجاد نموده تا کسب و کار های محلی و مغفول محصول خود را مستقیما برای عرضه و فروش بگذارند.

رئیس پارک علم و فناوری قم در خاتمه گفت: این شرکت ها نقش مهم و کارآمدی در کشور دارند و به حمایت های بیشتری برای پیشرفت احتیاج دارند. فضای استقرار ما کوچک است. شرکت های خوب پذیرفته شده ای داریم که به دلیل کمبود فضای استقرار نمی توانیم آن ها را در اینجا مستقر کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1656

به "فعالیت 37 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری قم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 37 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری قم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید