فریلنسری در کانادا

به گزارش آی تی گپ، با گسترش اینترنت، زندگی و کسب وکارها به کلی دستخوش تغییر شدند. بسیاری از شغل ها و کسب وکارها از بین رفتند و جای خود را به رقبای اینترنتی خود دادند، مشاغل جدیدی به وجود آمدند و... مثلا چند سال قبل احتیاج به حمل ونقل باعث به وجود آمدن سرویس های حمل ونقل عمومی، تاکسی ها، آژانس ها و غیره شده بود. اما امروزه احتیاج به حمل ونقل سریع و آسان تر باعث به وجود آمدن تاکسی های اینترنتی شدند و همین موضوع باعث شد تا امکان بقا برای آژانس ها با بن بست روبرو گردد. ناگفته نماند که در این بین مشاغل بسیاری هم به وجود آمدند و انواع مختلفی از سبک های زندگی شکل گرفت. یکی از این سبک های زندگی ابداع شده فریلنسری، دورکاری یا آزادکاری است.

فریلنسری در کانادا

بهترین تجربه سفر را به مجری مستقیم کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

چرا باید تصور کنیم که کانادا از این قاعده مستئنی است؟! چرا باید خلا در نیروی کار این کشورِ جوان و وسیع را نادیده بگیریم و تصور کنیم که نیروی کار فریلنسر حرفه ای به کار آنها نخواهد آمد؟! به همین جهت در این مقاله به سراغ فریلنسری در کانادا رفتیم.

در بخش اول فریلنسری را معرفی می کنیم. بعد مشاغلی که کانادا در آن احتیاج به نیروی کار دارد را آنالیز می کنیم. چند پلتفرم مهم و معتبر برای پروژه فریلنسری دریافت در کانادا را معرفی می کنیم و البته سختی ها و مزایای فریلنسری را هم شرح می دهیم. آماده هستید؟!

فریلنسری چیست؟ فریلنسر کیست؟!

Lancer به معنی نیزه دار و نیروی کار است و با اضافه شدن کلمه Free ما با کلمه جدید نیروی کار آزاد روبه رو هستیم. قبل از هر چیز اینطور شرح بدهم که فریلنسری نوعی سبک زندگی است. در عصر امروز به خاطر اینترنت که امکان دریافت و ارسال پروژه و محصول را برایمان به ارمغان آورده، و به خصوص بعد از همه گیری کرونا که افراد زیادی مجبور شدند در خانه بمانند و از خانه کسب درامد نمایند، بحث فریلنسری بیش از پیش مطرح شد.

در این نوع از مدل کار کردن معمولا افراد یا از کار کردن طولانی مدت و سبک زندگی کارمندی گریزان هستند، یا خودشان کسب وکار خودشان را دارند و در کنارش از توانایی دیگرشان هم استفاده می نمایند تا درامد بیشتری داشته باشند، یا به دلیل مشغله داشتن در خانه مثل داشتن فرزندان خردسال یا مراقبت از سالمندان به فریلنسری روی می آورند.

باورهای نادرست راجع به فریلنسری

  • فریلنسرها عموما با شرکت ها و کارفرماهای بسیاری کار می نمایند، اما موارد بسیاری هم وجود دارد که با یک شرکت قرارداد می بندن و طبق اصول با آنها توافق می نمایند که در برابر ارائه پروژه پرداخت صورت بگیرد. بنابراین هیچ عامل محدود نماینده ای وجود ندارد که بگوییم فریلنسرها حتما باید بی قرارداد کار نمایند، یا دستمزد پایین تری دریافت نمایند. ممکن است که یک ارتباط کاری طولانی مدت بین کارفرما و فریلنسر وجود داشته باشد، ممکن است که فقط یک پروژه تکمیل و تحویل داده گردد و این ارتباط سرانجام یابد.
  • همانطور که گفته شد فریلنسرها هیچ محدودیتی در نوع کار کردنشان ندارند، مگر این که در قراردادی ذکر شده باشد. ممکن است فریلنسری در یک نقطه از جهان زندگی کند اما با کارفرمایی در نقطه ای دیگر از جهان کار کند. پس این سبک زندگی و کار مختص افرادی است که شخصیت متناسب با این نوع سبک زندگی را دارند.
  • فریلنسری مختص رشته های خاصی نیست! بسیاری از افراد می توانند از توانمندی خود استفاده نمایند و به عنوان نیروی کار آزاد فعالیت داشته باشند. حتی وکیل ها و مشاورین حقوقی هم می توانند از این سبک زندگی بهره مند شوند! کمی جلوتر درمورد این رشته ها صحبت می کنیم.

پس حالا که متوجه شدیم از چه افرادی، چه سبک زندگی و چه نوع کار و درامدی صحبت می کنیم، می توانیم به کانادا یک سفر مجازی داشته باشیم و ببینیم اوضاع و احوال فریلنسرها در این کشور پهناور و جوان چگونه است!

دسته بندی مشاغل برای فریلنسری در کانادا

اول از همه ببینیم چه مشاغلی می توانند زیر مجموعه فریلنسری در کانادا قرار بگیرند! مطمئن هستم که مشاغلی را خواهید دید که شما را شگفت زده خواهند کرد!

  • فریلنسری توسعه دهندگی وب، موبایل و نرم افزار در کانادا

شاخه های زیر جز پرطرفدارترین و پرکارترین بخش های فریلنسری در کانادا است و تقریبا همواره پروژه برای انجام دادن وجود دارد.

  1. توسعه دهندگی نرم افزار دسکتاپ
  2. توسعه دهندگی ای کامرس
  3. توسعه دهندگی بازی
  4. توسعه دهندگی اپلیکیشن موبایل
  5. مدیریت محصول
  6. تست و کنترل کیفیت نرم افزار
  7. اسکریپت نویسی
  8. توسعه دهندگی وب
  9. طراحی وب و موبایل
  • فریلنسری آی تی و شبکه در کانادا
  1. سرپرستی پایگاه داده ها
  • فریلنسری برنامه ریزی منابع سازمانی ( ERP) و مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM) در کانادا

این بخش خیلی برای یک فریلنسر دائمی نخواهد بود اما طبق تحقیقاتی که انجام داده ایم، به ندرت در این شاخه ها هم به فریلنسرها از سمت شرکت ها پیشنهادهایی شده است.

  1. امنیت اطلاعات
  2. شبکه و سیستم
  3. سرپرستی
  • فریلنسری علم داده ها و تحلیل در کانادا

این شاخه ها عموما رشته های نوظهوری هستند که بازارکار کانادا با خلا جدی روبرو است. دیده شده است که دانشجویان مهاجر برای تامین درامدهای خود کارهای پاره وقت انجام داده اند و اگر برای تحصیل به کانادا مهاجرت نموده اید یا قصد این کار را دارید و در یکی از این شاخه ها دانشی دارید و حرفی برای زدن، تعلل نکنید!

  1. A/B تستینگ ( A/B Testing)
  2. بصری سازی داده ها ( Data visualizing)
  3. استخراج اطلاعات ( Data Extraction) و داده کاوی ( Data Mining)
  4. یادگیری ماشین ( Machine Learning)
  5. تحلیل کمّی ( Quantitative Analysis)
  • فریلنسری مهندسی و معماری در کانادا

شرکت های جمع وجور معماری و مهندسی در کانادا برای بهینه سازی هزینه هایشان می توانند بعضی از کارهایشان را برون سپاری نمایند و به شکل پروژه ای به ثمر برسانند. به همین جهت فریلنسرهای این شاخه هم می توانند به خوبی فعالیت نمایند و درامد داشته باشند.

  1. مدل سازی سه بعدی و کَد
  2. معماری
  3. مهندسی شیمی
  4. مهندسی سازه وساخت
  5. مهندسی برق
  6. طراحی داخلی
  7. مهندسی مکانیک
  8. طراحی محصول
  • فریلنسری طراحی و خلاقیت در کانادا

کارهای خلاقانه ای مثل طراحی گرافیک، انیمیشن سازی و امثال آنها در کانادا بسیار پرطرفدار است و از افرادی که در این شاخه ها فعالیت می نمایند و حرفه ای هستند هم بسیار استقبال می گردد. مخصوصا در شهرهایی مثل ونکوور که پر از استودیوهای فیلم سازی و تبلیغاتی است!

  1. انیمیشن سازی
  2. هنر و تصویرسازی
  3. هنرهای صوتی
  4. برندسازی و استراتژی
  5. طراحی گرافیک و طراحی
  6. طراحی لوگو و برند
  7. ساختن موشن گرافیک
  8. عکاسی
  9. ارائه و پرزنتیشن
  10. فراوری و ساخت ویدیو
  11. صدابرداری، گویندگی و...
  • فریلنسری نویسندگی در کانادا

تا بوده نویسندگان در امر فریلنسری پیشتاز بوده اند و این اتفاق میمون و مبارک همچنان ادامه دارد.

  1. نویسندگی آکادمیک و پژوهشی
  2. نویسندگی بلاگ و مقاله
  3. کپی رایتینگ
  4. نوشتن خلاق
  5. ویراستاری
  6. نوشتن رزومه و سی وی
  7. نویسندگی فنّی
  8. فراوری محتوای وب
  • فریلنسری مترجمی در کانادا

بازار کار مترجمی در کانادا بسیار داغ است؛ مخصوصا اگر به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید! زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی است. اما کانادا کشوری است که مهاجران بسیاری از سراسر جهان پذیرفته است و همین امر باعث شده است تا افراد زیادی فقط به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند!

در مقاله بلاگری برایتان شرح دادم که اگر علاوه بر انگلیسی به زبان دیگری تسلط دارید و می توانید از آن در ترجمه و نوشتن بهره ببرید، در کانادا بی نصیب نخواهید ماند! پس توانایی زبان تان را دریابید! ترجمه در کانادا در شاخه های زیر احتیاجمند نیروی کار است و فریلنسرها می توانند در این شاخه ها پروژه قبول نمایند!

  1. ترجمه عمومی
  2. ترجمهی حقوقی
  3. ترجمه درمانی و دارویی
  4. ترجمه فنی
  • فریلنسری حقوق در کانادا

به نظر کمی عجیب می رسد چون ما عادت داریم که حقوق دان ها را در استخدام رسمی شرکت های عظیم ببینیم! اما این امر در جهانی امروز می تواند کمی کلیشه ای باشد! امروز افراد می توانند در پلتفرمهای معتبر اینترنتی به دنبال تخصص مورد احتیاج خود بگردند و در طی یک پروژه با آنها همکاری نمایند. حقوق هم یکی از همین موارد است! در ادامه می بینید که در چه مواردی می توانید به عنوان فریلنسر حقوقی در کانادا فعالیت کنید!

  1. مشاور حقوقی قراردادها
  2. مشاور حقوقی شرکت ها
  3. کشاور حقوقی جنایی
  4. مشاور حقوقی خانواده
  5. مشاور حقوقی حقوق مادی و معنوی
  6. دستیار وکیل
  • فریلنسری ادمینی و پشتیبانی در کانادا

کار کردن روی بستر اینترنت هم که اصلا تعجبی ندارد اگر به شکل غیرحضوری و فریلنسری انجام گردد. شرکت های بسیاری هستند که همکاران خود در زمینه ادمینی و پشتیبانی سایت را به شکل فریلنسری می پذیرند.

  1. بارگزاری اطلاعات
  2. دستیاری مجازی
  3. مدیریت پروژه
  4. تحقیقات وب
  • فریلنسری امور و خدمات مشتریان در کانادا

در موارد نادرتری دیده شده که امور و خدمات مشتریان هم به فریلنسرها سپرده شده است و بعضی شرکت ها برای کم کردن هزینه ها به شکل پروژه ای این کار را انجام می دهند. البته معمولا شرکت های کوچک این کار را می نمایند.

  1. پشتیبانی فنی سایت
  2. خدمات مشتریان
  3. فروش و بازاریابی
  • فریلنسری تبلیغات در کانادا

شرکت های تبلیغاتی بسیاری هستند که با فریلنسرها در شاخه های مختلفی کار می نمایند، از سناریستو فراوری نماینده محتوا گرفته تا بازاریاب و استراتژیست و روابط عمومی و...

  1. بازاریابی و ایمیل مارکتینگ
  2. تحقیقات بازار و مشتریان
  3. استراتژی بازار
  4. روابط عمومی
  5. بازاریابی در شبکه های اجتماعی
  6. بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • فریلنسری فروش تلفنی در کانادا

جالب این جا است که حتی در امور حسابداری و اقتصادی هم می توانید به عنوان یک فریلنسر در کانادا مشغول به کار شوید.

  1. امور اقتصادی، حسابداری و مشاوره
  2. مشاور اقتصادی
  3. حسابدار
  4. مشاور مدیریت

فریلنسرها از نظر شخصیتی

فریلنسرها برای این که بعد از مدتی خسته، ناامید و مستهلک نشوند احتیاجمند نظم ذهنی و برنامه ریزی دقیق هستند. به همین دلیل باید از نظر شخصیتی مستقل، خوش فکر و ساختارمند باشند تا بتوانند خودشان برای خودشان تکلیف و هدف مشخص نمایند و به آن برسند. پس باید خودشان به خودشان انگیزه ببخشند و چشم انتظار دیگری نباشند.

اگر فریلنسرها دارای این خصوصیات نباشند، یعنی هدفمند، ساختارگرا، مستقل و بابرنامه نباشند، در دراز مدت حتما دچار افسردگی و فرسودگی خواهند شد. اما اگر یک فرد مطلع هستید که خودتان می توانید به موتور ذهنی تان سوخت برسانید، هدفمند، پایبند و مستقل هستید، حتما در این سبک زندگی پیروز خواهید شد.

  • پلتفرم های کانادایی برای فریلنسرها

حالا نوبت آن رسیده که چند پلتفرم کانادایی برای فریلنسرها در این کشور را معرفی کنیم!

  1. سایت آپ وُرک (https://www.upwork.com/l/ca/)
  2. سایت فریلنسر (https://www.freelancer.com/freelancers/Canada/all/)
  3. سایت فایورر (https://www.fiverr.com/)
  4. سایت ترولنسر (https://www.truelancer.com)

برای آغاز فرایند مهاجرت می توانید از مشاوره افراد متخصص در امر مهاجرت بهره ببرید.

وظایف موسسه مهاجرتی

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

منبع: اینترنت
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1374

به "فریلنسری در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریلنسری در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید