غوغای لباس های سنتی ایرانی در جشن حافظ ، از لباس بلوچی زندگانی تا دستار کردی بر لباس گلچین و سوزن دوزی لباس خانواده گودرزی

به گزارش آی تی گپ، لباس های سنتی و بومی بر تن ستاره ها در جشن حافظ سر وصدای بسیاری ایجاد نموده است.

غوغای لباس های سنتی ایرانی در جشن حافظ ، از لباس بلوچی زندگانی تا دستار کردی بر لباس گلچین و سوزن دوزی لباس خانواده گودرزی

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

خبرنگاران: نوزدهمین جشن خافظ که مراسمی برای اهدای جوایز به برگزیدگان حوزه سینما و تلویزیون است 20 تیرماه سال جاری برگزار گردید. همواره پوشش ستاره های سینما و تلویزیون در این جشن خبرساز است و سال جاری استفاده ستاره ها از لباس های سنتی و نقوش بومی در این جشن خبرساز شد.

بی شک در میان ستارگان لباس بلوچی امین زندگانی از دیگر لباس ها بیشتر به چشم آمد. شاید این اولین باری باشد که یکی از ستاره های سینما در مراسمی رسمی این لباس را بر تن می نماید.

لباس مردانه بلوچی می تواند شامل بخش های مختلفی همانند مسر (دستمال سر)، شال (کت پشمی) چکن دوز (کلاه دست دوز) و … باشد اما دو بخش اصلی آن جامگ یعنی پیراهن مردانه ای گشاد و بلند و پا جامک شلواری گشاد و چین دار است.

لباس دیگر الهام گرفته از پوشاک بلوچی در این مراسم لباس فاطمه گودرزی و فرزندانش بود که در آنها از سوزن دوزی بلوچی استفاده شده بود.

نرگس آبیار نیز در لباس خود از جلیقه و دامنی با نقوش سنتی ایرانی استفاده نموده بود.

یکی دیگر از لباس های چشمگیر این جشن، مانتوی مرجانه گلچین بود که در آن از طرح دستار کردی استفاده شده بود.

منبع: چمدان
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 297

به "غوغای لباس های سنتی ایرانی در جشن حافظ ، از لباس بلوچی زندگانی تا دستار کردی بر لباس گلچین و سوزن دوزی لباس خانواده گودرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای لباس های سنتی ایرانی در جشن حافظ ، از لباس بلوچی زندگانی تا دستار کردی بر لباس گلچین و سوزن دوزی لباس خانواده گودرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید