عکس ، این مولتی میلیارد 82 ساله اولین مسافر تور لاکچری ایلان ماسک به فضا!

به گزارش آی تی گپ، گجت نیوز نوشت: اولین مسافران فضایی اسپیس ایکس معین شدند. دنیس تیتو، میلیاردر 82 ساله که سال 2001 هم به فضا سفر نموده بود، با همسر جدیدش به سفر ماه خواهد رفت.

عکس ، این مولتی میلیارد 82 ساله اولین مسافر تور لاکچری ایلان ماسک به فضا!

اسپیس ایکس هنوز فضاپیمای استارشیپ خودش را به مدار زمین ارسال ننموده است، اما این باعث نشده که غول فضایی دنیا از بلیت فروشی برای سواری با این کشتی فضایی مجذوب نماینده دست بردارد. دنیس و آکیکو تیکو، نخستین مسافران فضایی اسپیس ایکس در دومین پرواز تجاری به دور ماه هستند. این دو نفر به همراه 10 فرد دیگر قرار است با استارشیپ یک سفر فضایی هیجان انگیز را تجربه نمایند. تاریخ دقیقی برای این سفر اعلام نشده است. بعلاوه این زوج میلیاردر از افشای قیمت بلیت های تهیه شده خودداری نموده اند، اما مطمئنیم که هزینه هنگفتی را برای این سفر متحمل شده اند.

تیتو، یکی از مسافران فضایی اسپیس ایکس سال 2001 هم به فضا سفر نموده بود

دنیس تیتو سال 2001 با تبدیل شدن به اولین فضانورد تجاری که از اینستگاه فضایی بین المللی بازدید کرد، حسابی خبرساز شد. حالا مهندس و کارآفرین آمریکایی ظاهراً در پی تجربه یک سفر هیجان انگیز دیگر است. بعلاوه همسر این میلیارد نیز یکی از اولین بانوانی خواهد بود که با استارشیپ، پرواز دور ماه را تجربه خواهد نمود. SpaceX می گوید در طول این سفر هیجان انگیز یک هفته ای، به فاصله 200 کیلومتری سطح ماه خواهند رسید.

اولین سفر دنیس تیتو به فضا در سال 2001

از نظر فنی این سومین مأموریت سفر به دور ماه است که با استارشیپ انجام می گردد. اولین مأموریت، Polaris Program نام دارد که در اصل یک سفر نمایشی است.. در حالی که دومین مأموریت، dearMoon نام دارد (و نخستین مأموریت تجاری رسمی فضایی است) یک سفر توریستی به فضا است که یک میلیاردر، کارآفرین ژاپنی و مجموعه دار آثار هنری به نام یوساکو مائزاوا مسافر آن خواهد بود. 8 مسافر دیگر که تا به امروز نام آن ها اعلام نشده و یک یا دو سرنشین دیگر، مائزاوا را در این سفر همراهی خواهند کرد.

اسپیس ایکس در تأسیسات پرتاب بوکا چیکا که در تگزاس آمریکا واقع شده مشغول توسعه Starship است. ایلان ماسک، مدیرعامل این کمپانی امیدوار است که تا پیش از انتها سال بتواند نخستین مسافران فضایی اسپیس ایکس را به دور ماه ببرد. ولی بعید است که استارشیپ بتواند به این زودی ها مجوز پرواز فضایی انسانی را به دست بیاورد. دنیس 82 ساله و همسرش معاینات جسمی و شناختی را پشت سر گذاشته و آماده رفتن هستند. ولی ممکن است یک سالی تا ارسال نخستین فضاپیمای تجاری SpaceX به فضا فاصله داشته باشیم.

یکی از چالش هایی که اسپیس ایکس با آن دست و پنجه نرم می نماید، این است که استارشیپ باید پس از ورود به جو زمین، بتواند سالم بماند و به صورت عمودی روی یک سطح فرود بیاید.

4141

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2253

به "عکس ، این مولتی میلیارد 82 ساله اولین مسافر تور لاکچری ایلان ماسک به فضا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این مولتی میلیارد 82 ساله اولین مسافر تور لاکچری ایلان ماسک به فضا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید