عرضه نسل جدیدی از نانوواکسن ها برای مقابله با سرطان و بیماری های عفونی

به گزارش آی تی گپ، یک شرکت توسعه دهنده واکسن ایمنی درمانی برای مقابله با سرطان و بیماری های عفونی با شرکتی از کشور کره جنوبی تفاهم نامه ای را در جهت توزیع محصولات این شرکت در کره جنوبی و کشور های همسایه امضا کرد.

عرضه نسل جدیدی از نانوواکسن ها برای مقابله با سرطان و بیماری های عفونی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت اچ دی تی بیو (HDT Bio)، توسعه دهنده واکسن ایمنی درمانی برای سرطان و بیماری های عفونی گفت که توافق نامه ای با شرکت کوراتیس (Quratis) در کره جنوبی به امضا رسانده است تا محصولات این شرکت را در کره جنوبی و کشور های همسایه توزیع کند. واکسن اچ دی تی بیو مبتنی بر RNA بوده که فراوری ساده تر، ثبات بیشتر و در دوز های بسیار کم، اثربخشی بالاتری نسبت به واکسن های ضدکرونای مبتنی بر mRNA فعلی ارائه می دهد.

شرکت اچ دی تی بیو قبلاً همکاری مشترکی با شرکت جنوا بیوفارماکیوتیکالز (Gennova Biopharmaceuticals)، در هند شروع نموده بود و میخواهد به زودی همکاری های مشابهی را در چین و برزیل شروع کند.

شرکت کوراتیس در اواسط ماه ژوئیه برای آزمایش بالینی مرحله اول واکسن ضدکرونا از وزارت غذا و ایمنی دارو تأییدیه دریافت کرد و انتظار می رود به زودی ارزیابی QTP 104 را در مرحله 1 آزمایش بالینی شروع کند.

واکسن شرکت اچ دی تی بیو از دو جهت با واکسن های mRNA فعلی تفاوت قابل توجهی دارد. نخست، محموله RNA آن به گونه ای طراحی شده که در داخل بدن تکثیر گردد. در نتیجه واکسن به طور موثر سیستم ایمنی بدن را با دوز بسیار کمتری نسبت به واکسن های فعلی فعال می نماید و باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه های فراوری می گردد. دومین تفاوت این است که RNA به جای اینکه در داخل نانوذرات لیپیدی محصور گردد، به قسمت بیرونی سیستم LION متصل می گردد که این کار باعث ساده شدن ساخت و افزایش پایداری می گردد.

بخش تحقیقاتی شرکت اچ دی تی بیو از فناوری RNA خودتکرارشی استفاده شده، همان فناوری که در واکسن RNA ضدکرونا آن موسوم به HDT-301 استفاده شده است. این واکسن در هند در حال اجرا آزمایش های بالینی است. بعلاوه انتظار می رود HDT-301 سال جاری در آمریکا، چین، کره و برزیل وارد مرحله آزمایش های بالینی گردد.

برای واکسن HIV، شرکت اچ دی تی بیو از سیستم LION خود برای رساندن RNA به سلول ها استفاده می نماید تا با این کار سلول بتواند دستورالعمل فراوری پروتئین نوترکیب سنبله HIV را داشته باشد و آن را فراوری کند. هنگامی که این دستورالعمل به وسیله سلول ها بیان می گردد، پروتئین های سنبله برای تحریک پاسخ ایمنی ایجاد می گردد که برای جلوگیری از عفونت HIV، آنتی بادی های خنثی کننده (bNAbs) را فراوری می نماید.

این راهبرد اخیراً در یک آزمایش بالینی فاز 1 که به وسیله پیشگامی واکسن بین المللی ایدز و تحقیقات Scripps مورد آنالیز قرار گرفته و نتایج مثبتی به دست آمده است. تحقیقات واکسن HIV HDT Bio با همکاری موسسه تحقیقات بچه ها سیاتل و دانشگاه واشنگتن انجام می گردد.

شرکت اچ دی تی بیو یک شرکت زیست دارویی است که به ارائه روش های ایمنی درمانی به افراد در سراسر دنیا، از جمله در مناطقی که از نظر تاریخی محروم هستند، می پردازد. کار شرکت اچ دی تی بیو در بخش بیماری های سرطان و عفونی متمرکز است. یکی از فناوری های اصلی این شرکت، RNA / LION ™، ترکیبی از فرمولاسیون و مواد کمکی برای ایجاد ثبات و انتقال RNA به سیستم ایمنی بدن برای تحریک پاسخ برای درمان یا واکسیناسیون است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1883

به "عرضه نسل جدیدی از نانوواکسن ها برای مقابله با سرطان و بیماری های عفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه نسل جدیدی از نانوواکسن ها برای مقابله با سرطان و بیماری های عفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید