عبدالله: طالبان فکر نکند از طریق نظامی در افغانستان پیروز می شود

به گزارش آی تی گپ، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: اگر طالبان گمان کند که با خروج نیروهای خارجی می تواند به پیروزی نظامی برسد این یک محاسبه اشتباه است.

عبدالله: طالبان فکر نکند از طریق نظامی در افغانستان پیروز می شود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به خروج نیروهای خارجی و تعویق نشست استانبول تاکید کرد که طالبان نباید فکر کند پس از خروج نیروهای خارجی می تواند از طریق نظامی پیروز شود.

وی در نشست نشست مشترک کمیسیون های شورای عالی مصالحه اظهارداشت: اگر طوری فکر شود که با خروج نیروهای خارجی، مسئله افغانستان از طریق جنگ حل می شود، این نسخه ای برای ادامه جنگ است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اضافه نمود: اگر من یک نگرانی بزرگ داشته باشم، این است که طالبان اشتباه محاسباتی نکند و با خود بگوید وقتی نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند باز همانطور که خود می خواهد صلح را برقرار کند.

عبدالله در ادامه نیز ابراز نگرانی کرد که پس از خروج نیروهای خارجی، گروه طالبان به مذاکره حاضر نشوند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که حمایت های بین المللی از افغانستان با اعلام خروج نیروهای آمریکایی تا 11 سپتامبر به خاتمه نخواهد رسید.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار بیانیه ای گفت: تا وقتی که همه نیروهای خارجی از کشور ما خارج نشوند، ما در هیچ کنفرانسی که در آن درباره افغانستان تصمیم گیری می شود، شرکت نخواهیم کرد.

وی در توییتی تاکید کرده بود که ما امور خود را مطابق ارشادات دین مقدس اسلام انجام می دهیم، در نتیجه مشورت هر فیصله که صورت گرفت براساس آن تصمیم گیری می شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1690

به "عبدالله: طالبان فکر نکند از طریق نظامی در افغانستان پیروز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: طالبان فکر نکند از طریق نظامی در افغانستان پیروز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید