طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به 2 روش

به گزارش آی تی گپ، کیک بستنی یکی از خوشمزه ترین تابستانی است که البته در تمام فصل های دیگر سال هم حسابی پرطرفدار است. برای درست کردن کیک بستنی از انواع مختلف با هر طعمی که می پسندید می توانید بهره ببرید. انواع مختلف کیک بستنی موزی، شکلاتی، وانیلی، توت فرنگی و … مشهور و محبوب هستند. طرز تهیه کیک بستنی مجلسی خانگی به 2 روش با کیک اسفنجی وانیلی ساده و کیک بستنی یخچالی بدون کیک با پایه بیسکویت را در بخوانید. با سرویس همراه باشید.

طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به 2 روش

طرز تهیه کیک بستنی وانیلی

برای درست کردن کیک بستنی وانیلی ابتدا باید کیک اسفنجی با طعم های مختلف مثلا کاکائویی یا ساده یا هر کیک دیگری که می پسندید مثلا کیک شیفون، کیک براونی یا کیک یزدی را درست کنید. برای درست کردن کیک اسفنجی ساده به این ترتیب عمل کنید:

طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

مدت زمان آماده سازی و انتظار: 45 دقیقه

مدت زمان پخت کیک: 45 دقیقه

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی برای کیک بستنی

  • کره: 110 گرم یا 1 پیمانه (کمی بیشتر برای چرب کردن قالب )
  • آرد همه منظوره: 1 و نیم پیمانه
  • بیکینگ پودر: 1/2 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1/4 قاشق چایخوری
  • شکر: کمی بیشتر از 1/2 پیمانه
  • تخم مرغ: 2 عدد درشت و هم دمای محیط
  • عصاره وانیل: 1/2 قاشق غذاخوری
  • شیر کامل: کمی بیشتر از 1/2 پیمانه

*منظور از پیمانه در اینجا پیمانه شیرینی پزی است.

مراحل طرز تهیه کیک بستنی

برای طرز تهیه کیک بستنی کافی شاپی، ابتدا باید یا درست کنید. سپس کیک را خالی نموده و بستنی را به کیک اضافه کنید. دوباره دو لایه کیک را روی هم بگذارید و در فریزر بگذارید تا بستنی یخ بزند. در نهایت کیک بستنی را با گاناش شکلاتی تزیین و سرو کنید. اگر زمان کافی ندارید، می توانید هم بستنی و هم کیک اسفنجی را بخرید و اضافه کردن بستنی به کیک را خودتان انجام دهید.

مرحله اول: فر را روشن و قالب را آردپاشی کنید

فر را روشن و روی دمای 163 درجه سانتی گراد یا 325 درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم گردد. دیواره ها و کف قالب کیک را با کره چرب کنید (برای این اندازه مواد به یک قالب گرد با قطر 23 سانتی متر یا 9 اینچی احتیاج دارید که جزو مشهورترین و پرکاربردترین قالب های شیرینی پزی محسوب می گردد).

کف قالب اندازهی آرد بپاشید و قالب را به سطح کار بکوبید تا آردهای اضافی خارج شوند و فقط یک لایه بسیار نازک آرد در کف و دیواره های قالب پخش گردد و باقی بماند.

مرحله دوم: مواد خشک و تر را جداگانه مخلوط کنید

آرد کیک، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار الک کنید. در یک ظرف جداگانه کره نرم شده و شکر را با سرعت میانه رو به بالا با همزن دستی یا برقی حدود 3 دقیقه هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفی تشکیل گردد. تخم مرغ ها را یکی یکی به این ترکیب کرمی اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با ترکیب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم: آرد و شیر را اضافه کنید

حالا ترکیب آرد را در سه مرحله به مایه کرمی اضافه کنید. هر بار ترکیب را در یک جهت و به آرامی هم بزنید. همزمان با آرد، شیر یا خامه مخلوط شده با آب را هم اضافه کنید. ترتیب اضافه کردن آرد و شیر یا خامه باید به این صورت باشد: به ترتیب یک مرحله آرد و یک مرحله شیر تا این که کار با اضافه کردن آرد تمام گردد. در سرانجام باید یک مایه کیک صاف و یکدست داشته باشید.

مرحله چهارم: قالب کیک را در فر بگذارید

مایه کیک را در قالب بریزید. می توانید در قالب کیک کاغذ روغنی بگذارید. کیک را به مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزد و روی آن طلایی گردد. در سرانجام پخت یک خلال دندان یا چنگال وسط کیک فرو کنید اگر مایه کیک به نوک خلال دندان چسبید وسط کیک هنوز خام است ولی اگر نچسبید کیک پخته شده است.

بعد از پخت کیک آن را از فر بیرون بیاورید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا کیک سرد گردد. سپس با نوک یک چاقوی تیز کیک را از لبه های قالب جدا کنید و روی سینی فلزی توری فر بگذارید تا حسابی خنک گردد.

مرحله پنجم: کیک را از پهنا برش بزنید

برای درست کردن یک کیک بستنی کافی شاپی و فوری وقتی که کیک کاملا خنک شد روی کیک را با یک چاقوی تیز برش بزنید و به اصطلاح شکم کیک را با دقت و بدون اینکه به دیواره ها و کف کیک صدمه بزنید خالی کنید. برای خالی کردن کیک از قاشق استفاه کنید. می توانید به جای این کار با یک چاقوی تیز کیک را از وسط به دو نیم دایره تقسیم کنید. (مثل تصویر بالا)

مرحله ششم: بستنی را درست کنید

بستنی با طعم مورد علاقه تان را آماده کنید. می توانید از بستنی بازاری بهره ببرید یا خودتان در منزل به راحتی بستنی درست کنید. اجازه دهید بستنی فقط کمی از سردی بیفتد. بستنی را می توانید با میوه های مورد علاقه خود مخلوط کنید.

مرحله هفتم: بستنی را به کیک اضافه کنید

سپس بستنی را در قسمتی از کیک که خالی نموده اید بریزید. مراقب باشید بستنی خیلی نرم نگردد. سپس کیک بستنی را با یک سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت در فریزر بگذارید تا خوب خودش را بگیرد. اگر می خواهید کیک بستنی شکلاتی داشته باشید در این فاصله گاناش روی کیک بستنی را آماده کنید. گاناش کیک بستنی اختیاری است. اندازهی شکلات سفید یا شکلات قهوه ای را با اندازهی خامه صبحانه که روی حرارت داغ شده بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هشتم: گاناش کیک بستنی را آماده و اضافه کنید

وقتی کیک بستنی خانگی حسابی خودش را گرفت، گاناش خنک شده را هم روی آن بریزید. سپس دوباره به مدت 30 دقیقه کیک بستنی را داخل فریزر بگذارید تا سرد گردد. کیک بستنی را حتی به عنوان کیک تولد در فصل تابستان هم می توانید درست کنید.

طرز تهیه انواع کیک بستنی (روش های دیگر)

1- به روش های دیگر و به صورت ساده تر هم می توانید کیک بستنی را درست کنید. روی کیک اسفنجی یا هر کیک دیگری را با بستنی بپوشانید و در فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و حسابی سفت گردد.

2- اگر می خواهید چند لایه بستنی روی پایه کیک بستنی بگذارید، هر بار که یک لایه بستنی روی کیک می کشید باید به مدت 30 دقیقه آن را در فریزر بگذارید تا لایه زیرین بستنی سفت گردد و لایه بعدی را اضافه کنید.

4- کیک بستنی را به صورت کیک بستنی یخچالی و فوری و بدون فر با بیسکویت مثل چیزکیک هم می توانید درست کنید. در این صورت به جای پایه کیک از پایه بیسکویتی مثل چیزکیک یخچالی بهره ببرید و به جای خامه روی آن را با بستنی و انواع ژله یا فقط با بستنی پر کنید.

5- یک روش دیگر برای درست کردن انواع کیک بستنی این است که یک کیک اسفنجی دو طبقه درست کنید و بستنی را بین دو قالب کیک بگذارید.

6- کیک بستنی را به صورت لیوانی هم می توانید درست کنید. برای تهیه کیک بستنی لیوانی در لیوان مورد نظر لایه لایه کیک و بستنی اضافه کنید. کیک بستنی لیوانی را در یخچال بگذارید تا حسابی خودش را بگیرد.

6- برای درست کردن کیک بستنی میوه ای می توانید کیک اسفنجی را با ترکیب انواع میوه فصل درست کنید یا بستنی را با میوه دلخواه خود مخلوط کنید تا کیک بستنی میوه ای داشته باشید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 2193

به "طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به 2 روش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع کیک بستنی مجلسی فوری و یخچالی به 2 روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید