شرکت های هواپیمایی مسافری خارجی متقاضی ارائه خدمات

به گزارش آی تی گپ، تهران (پانا) - رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی بیان نمود شرکت های هواپیمایی خارجی متقاضی ارائه خدمات و جابه جایی مسافر در داخل کشور با کمترین نرخ هستند.

شرکت های هواپیمایی مسافری خارجی متقاضی ارائه خدمات

برای سفر با ارزانترین تور پوکت لحظه آخری همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش صدا و سیما، حرمت اله رفیعی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی خارجی متقاضی ارائه خدمات و جابه جایی مسافر در داخل کشور با کمترین نرخ هستند، گفت: اعلام کف و سقف قیمت بلیت هواپیما غیر قانونی است و شرکت های هواپیمایی اقدام به نرخ گذاری قیمت ها کردند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، با چند شرکت مذاکره کردیم تا افزایش قیمتی نداشته باشند.

رفیعی توضیح داد: هر ساله اوایل مهرماه شاهد کاهش مسافر هستیم و همین موضوع باعث کاهش نرخ بلیت هواپیما می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و کاهش سفرها، باز هم شرکت های هواپیمایی سود می نمایند، چون اگر این شرکت ها سود نمی نمایند چرا برای دریافت مجوز شرکت های هواپیمایی در کشور، اقدام می نمایند.

رفیعی گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، آزاد سازی نرخ صورت گرفت، اما آزاد سازی تبدیل به رها سازی قیمت ها شد بطوری که در یکماه اخیر قیمت بلیت تهران -استانبول به 50 میلیون تومان رسید، اما در چند هفته بعد که تعداد مسافران زیاد شد قیمت بلیت به 4.5 تا 5 میلیون تومان رسید این نشان می دهد که شرکت های هواپیمایی به دنبال منافع خود هستند.

کد ویدیودانلود

وی اضافه نمود: بسیاری از مردم شاید در طول سال یکبار با هواپیما سفر نمایند که با افزایش 200 درصدی قیمت بلیت هواپیما، توان سفربا هواپیما را نخواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: براساس آزاد سازی قیمت ها، مشخص کف قیمت خلاف قانون است هم اکنون در بعضی جهتها، کف قیمت بلیت هواپیما 450 هزار تومان است.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی، با ارسال بخشنامه به دفاتر فروش بلیت هواپیما، اعلام نموده اند که زیرکف قیمت بلیت نفروشند.

رفیعی اضافه نمود: در گذشته قیمت بلیت هواپیما دریک جهت 150 هزار تومان بود امروز 500 هزار تومان شده است.

وی اضافه نمود: علاوه بر افزایش قیمت شرکت های هواپیمایی، بعضی از سایت های فروش، افزایش 100 درصدی روی قیمت بلیت هواپیما داشته اند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا این شرکت های هواپیمایی بطور کامل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نموده اند؟

رفیعی اضافه نمود: مدیر روابط عمومی فرودگاه مهراباد در خبری اعلام نموده بود که در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 25 درصد مسافر بوده ایم.

وی ادامه داد: 19 شرکت هواپیمایی داخلی در کشور وجود دارد و متقاضی برای دریافت مجوز زیاد است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی گفت: بسیاری از شرکت های هواپیمایی خارجی متقاضی ارائه خدمات و سفر در داخل کشور با کمترین نرخ هستند اگر شرکت های هواپیمایی ایرانی سود نمی نمایند پس چطور این شرکت ها با امکانات خاصی که دارند در داخل کشور ما سود می نمایند؟

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1381

به "شرکت های هواپیمایی مسافری خارجی متقاضی ارائه خدمات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی مسافری خارجی متقاضی ارائه خدمات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید