شبیه سازی ژست اسکیت بازان به سبک ریاضیات ، لحظه لحظه حرکت انسان روی یخ معادله سازی می گردد

به گزارش آی تی گپ، یک مدل شبیه سازی شده با یاری ریاضیات به راحتی می تواند نشان دهد که چگونه اسکیت بازان ژست های مختلفی را هنگام حرکت روی یخ به نمایش می گذارند.

شبیه سازی ژست اسکیت بازان به سبک ریاضیات ، لحظه لحظه حرکت انسان روی یخ معادله سازی می گردد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، از آنجایی که کاربرد علوم مختلف در زندگی روزمره یکی از سوالات پرتکرار و همیشگی محصلان در کلاس های درس است بر آن شدیم تا بخشی از کاربرد های علوم گوناگون را به تفکیک مطرح کنیم. این قسمت ریاضی در اسکیت بازی روی یخ!

یک مدل جدید ارائه شده از سوی دانشمندان دانشگاه آلبرتا نشان می دهد که چگونه اسکیت بازان ژست های مختلفی را هنگام حرکت روی یخ نشان می دهند. این مدل به اسکیت بازان یاری می نماید تا بر تکنیک های خود تسلط پیدا نموده و از آسیب ها جلوگیری نمایند.

مگان هال، دانشجوی دکتری گفت: ما می توانیم حرکت اسکیت باز را توصیف کنیم، اما اگر بخواهیم این حرکت یا الگو را بسازیم، چه کاری باید با بدنمان انجام دهیم؟

هال که 20 سال است اسکیت بازی می نماید، تحقیق خود را با فارغ التحصیلان پیش می برد. در ابتدا طی دو مطالعه دانشمندان متذکر می شوند که تحقیقات گذشته بر فیزیک دوبعدی اسکیت بازی نمایشی نگاهی انداخته اما مدل جدید آن ها با استفاده از ماشین های غیرهلونی نشان می دهد که چگونه بدن روی یخ 3 بعدی حرکت می نماید.

پوتکارزاد، مدیر ارشد علم و فناوری دانشگاه آلبرتا گفت: به نظر می رسد این مشکل را می توان با دست ها حل کرد که بسیار باورنکردنی است، زیرا معادلات ماشین های غیرهلونی بسیار پیچیده اند.

زندا، یکی دیگر از اعضای این گروه گفت: این واقعیت که معادلات حرکت یکپارچه یا کاملا حل شدنی هستند بسیار شگفت انگیز است. سیستم های مکانیکی با محدودیت های غیرهلونی که یکپارچه هستند، بسیار نادرند. مدل ما بسیار با آنچه می شناسیم متفاوت و در لیست مثال های این سیستم ها جدیدترین است.

کاربرد های عملی

هال گفت: اسکیت بازی نمایشی الهام بخش این پروژه است و اکنون وقتی روی یخ هستم، پروژه به من الهام می بخشد. رویکرد بسیار متفاوتی در اسکیت بازی داشته ام. اکنون شبیه سازی ساخته ایم و می توانیم روی کاغذ ببینیم که چگونه باید بدنمان را تغییر دهیم.

پوتکارزاد اظهار داشت: علاوه بر الهام از یخ، این برنامه کاربرد های عملی بالقوه ای برای اسکیت باز ها و مربیان دارد. این روش عالی برای درک چگونگی آموزش به افراد است و می تواند به آن یاری کند.

این برنامه همچنین می تواند به اسکیت بازان یاری کند تا از صدمات شایع مانند شکستگی های مختلف جلوگیری نمایند؛ یا حتی در طراحی تیغه یا تکنیک هایی برای جلوگیری از این صدمات کاربرد داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1214

به "شبیه سازی ژست اسکیت بازان به سبک ریاضیات ، لحظه لحظه حرکت انسان روی یخ معادله سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی ژست اسکیت بازان به سبک ریاضیات ، لحظه لحظه حرکت انسان روی یخ معادله سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید