سومین شاهکار قطر برای جام جهانی فردا افتتاح می گردد

به گزارش آی تی گپ، سومین ورزشگاه جام جهانی 2022 قطر شامگاه دوشنبه 26 خرداد ماه طی یک رویداد 60 دقیقه تلویزیونی افتتاح خواهد شد.

سومین شاهکار قطر برای جام جهانی فردا افتتاح می گردد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش 3 سومین استادیوم جام جهانی 2022 قطر شامگاه دوشنبه 15 جون (26 خرداد) طی یک رویداد 60 دقیقه تلویزیونی رأس ساعت 19:00 بوقت محلی (20:30 به وقت ایران یا 16:00 بوقت GMT) افتتاح خواهد شد.

دو شبکه بی این اسپورت عربی و انگلیسی، بطور همزمان و با پخش برنامه های زنده از استادیوم 40 هزار نفری Education City پرده برداری خواهند نمود.

جیانی اینفنتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، آرسن ونگر دبیر امور فنی فیفا و کریستین سیفرت دبیر امور اجرایی بوندسلیگای آلمان از جمله میهمانان این مراسم افتتاح مجازی در طول برنامه 60 دقیقه ای شبکه های عربی و انگلیسی بی این اسپورت خواهند بود.

بازسازی استادیوم خلیفه در ماه می 2017 خاتمه یافت تا نخستین استادیوم جام جهانی 2022 با ملاقات فینال جام (حذفی) امیر، پنج سال و نیم قبل از ملاقات افتتاحیه جام جهانی 2022، مورد بهره برداری قرار گیرد.

دو سال بعد در ماه می 2019 و در فاصله سه سال و نیم به جام جهانی 2022، دومین استادیوم این رقابت ها؛ استادیوم الجنوب در الوکره، با ملاقات نهای جام امیر در 16 می 2019 درب های خود را بر روی تماشاگران گشود.

بعد از افتتاح مجازی استادیوم ئجو کیشن سیتی، دو تیم قطر اس سی و الریان در چهارچوب هفته هجدهم رقابت های لیگ ستارگان قطر در روز آدینه 24 جولای (3 مرداد) نخستین بازی رسمی فوتبال را در این استادیوم برگزار خواهند نمود.

استادیوم ئجو کیشن سیتی در قلب Qatar Foundation (مؤسسه قطر) جای دارد که مرکز دانشگاهی و علمی این کشور بشمار می رود که در طول بیست سال گذشته نسل جوان دختر و پسر این کشور را تربیت کرده.

دو استادیوم الریان و البیت نیز تا خاتمه سال 2020 میلادی افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت تا تعداد استادیومهای آماده جام جهانی 2022 در فاصله دو سال به این رقابت ها به پنج استادیوم برسد.

کارهای ساختمانی سه استادیوم دیگر الثمامه، رأس ابو عبود و لوسیل نیز در سال 2021 بخاتمه خواهند رسید.

سه خط مترو دوحه-لوسیل-الوکره که هفت استادیوم از هشت استادیوم جام جهانی 2022 را به یکدیگر متصل مینماید، یک سال زودتر از موعد مقرر و در ماه نوامبر 2019 (آبان 1398) تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1098

به "سومین شاهکار قطر برای جام جهانی فردا افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین شاهکار قطر برای جام جهانی فردا افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید