رایزنی برجامی ظریف و موگرینی در سنگاپور

به گزارش آی تی گپ، وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست آ.سه.آن در سنگاپور درباره آخرین اقدامات اجرا شده در سطح اتحادیه اروپا و دنیا برای بهره مندی ایران از مزایای برجام گفت وگو کردند.

رایزنی برجامی ظریف و موگرینی در سنگاپور

همراه ما باشید تا باتور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در سنگاپور به سر می برد، امروز (آدینه) با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات و اقدامات صورت گرفته در سطح اتحادیه اروپا و دنیا برای بهره مندی ایران از مزایای برجام پس از خروج غیرقانونی آمریکا از این توافق را مورد آنالیز قرار دادند.

وزیر خارجه ایران ظرف دیروز (پنجشنبه) و امروز با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی همتای چینی خود درباره برجام به رایزنی پرداخته بود.

وانگ یی در دیدار با ظریف تأکید بر محبت آمیز، راهبردی و همه جانبه بودن روابط ایران و چین، گفت: دو کشور به همکاری های نزدیک تر خود در همه زمینه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به ویژه حفظ برجام به عنوان یک دستاورد دیپلماسی و بهره مندی ایران از مزایای آن ادامه خواهند داد.

ظریف هم چین را کشوری مهم و شریک راهبردی ایران خواند و بر حفظ و گسترش روابط دوجانبه و یافتن راه های نوآورانه در انتفاع ایران از دستاوردهای برجام تأکید کرد.

وزیر خارجه ایران نقش چین در دستیابی، اجرا و حفظ برجام حیاتی خواند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز دیروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با ظریف در مورد آخرین تحولات مربوط به برجام و بعضی راهکارهای بهره مندی ایران از مزایای مالی این توافق گفت وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب و پس از سفری دو روزه به سریلانکا، برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه آ.سه.آن وارد سنگاپور شد و دیروز (پنجشنبه) ضمن شرکت در این نشست و امضای سند الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری اتحادیه آ.سه.آن در حاشیه این نشست با بعضی همتایان خود از جمله وزرای خارجه مالزی، سنگاپور، ویتنام، ترکیه، اندونزی، استرالیا، نیوزیلند و فیلیپین نیز دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف همچنین با رئیس جمهور و نخست وزیر سنگاپور ملاقات و به بحث و گفتگو پرداخت.

وزیر خارجه ایران همچنین امروز (آدینه) با دبیرکل اتحادیه آ.سه.آن دیدار و درباره راه های گسترش همکاری های ایران و اتحادیه پس از امضای پیمان مودت و همکاری گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 400

به "رایزنی برجامی ظریف و موگرینی در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی برجامی ظریف و موگرینی در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید