دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازنگری شد

به گزارش آی تی گپ، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری از بازنگری دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری خبر داد.

دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازنگری شد

ایسنا: روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، زاهد شفیعی گفت: در سال های گذشته فقط برای سه گروه راهنمایان شامل فرهنگی، طبیعت گردی و ژئوتوریسم، دوره آموزشی طراحی شده بود که با توجه به تغییرات و روندهای نو، دوره های یادشده به بازنگری نیاز داشت.

او افزود: به منظور به روزرسانی دروس آموزشی و با بهره مندی از نظرات کارشناسی استادان مربوطه و مشارکت تشکل های حرفه ای مقرر شد این دوره در دو گروه راهنمایان فرهنگی و راهنمایان طبیعت گردی ساماندهی شود.

شفیعی گفت: بر اساس بازنگری های انجام شده نزدیک به 500 ساعت دوره آموزشی ویژه راهنمایان فرهنگی و حدود 600 ساعت آموزشی ویژه راهنمایان طبیعت گردی طراحی شده و آماده ابلاغ از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در نهایت اجرا از سوی مؤسسات آموزشی برای ارتقاء کیفیت در این بخش است.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، بر اساس تعاریف نو که منطبق با قانون مربوط به آموزش راهنمایان گردشگری است، یک دوره آموزشی با موضوع فعالیت های طبیعی و دوره دیگر با موضوع فعالیت های فرهنگی در دو بخش داخلی و بین المللی پیش بینی شده است.

شفیعی با تاکید بر اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در ارتباط با گردشگران داخلی و خارجی، اظهار کرد: راهنمایان می توانند کیفیت سفر گردشگران و نگرش آن ها در مورد مقاصد گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند، لذا جایگاه مهمی در زنجیره صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده اند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: itgap.ir شناسه مطلب: 1822

به "دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازنگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره آموزش راهنمایان گردشگری بازنگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید